.

Ahad, 19 Jun 2016

BUKAN SEMUA ORANG






WAJIB DISEDARI

BUKAN SEMUA 

ORANG HENDAK

KE SYURGA

BUKAN SEMUA

ORANG HENDAK

BIDADARI

RAMAI MAHU

KEADILAN DAN

PENTABIRAN

YANG  BAIK

Amanah tak perlu lebih Islamik, Melayu untuk jadi juara

 | June 19, 2016
Politik di negara ini perlu keluar daripada mentaliti perkauman sempit, pemikiran agama dogmatik dan taksub kepartian kepada politik advokasi dasar serta penyertaan pembentukan negara.






PETALING JAYA: Amanah tidak perlu menjadi lebih Islamik daripada PAS atau lebih Melayu daripada Umno untuk muncul sebagai juara politik baru.
Sebaliknya, Naib Presiden Amanah, Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, parti itu hanya perlu bersikap inklusif dengan melaksanakan konsep ‘Rahmat untuk semua’.
Jelasnya, Amanah juga tidak perlu tunduk kepada realiti politik sedia ada sebaliknya ia perlu terus membina agenda politik baru.
Tambahnya, politik di negara ini perlu keluar daripada mentaliti perkauman sempit, pemikiran agama dogmatik dan taksub kepartian kepada politik advokasi dasar serta penyertaan pembentukan negara.


LU TAK CAYA

LU TANYA 

TON TON WI

FILEM GERMAN

KESAH APA?

KAH KAH KAH


------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah nama melayu dok kampong otak bengap apa pun xblh harap cuma tau salahkan cina shj.pastu sembahyang kira2 brp byk pahala dah dpt bandingkan ngan org xsembahyang kira martabat mrk tinggi la sbb rajin solat tp otak bodoh. Solat tunggang terbalik tp sokong rasuah tu kira mcmne plak ya ajiadi...?masuk neraka ke sorga??hahaha

Tanpa Nama berkata...

ULARMAMAK PORNO senyap saja....

Duit RAKYAT sudah habis di enjoy nya

Tak pulak ajar TEKNIK GERMAN kat sungai Pahang

PATIN pun nak belajar cara lekit lekit tanpa WUDHU

Tanpa Nama berkata...

Isu pemerintahan PR dan PH tunggang langgang, berakhirnya PR, trend PRU Sarawak menjadi penyakit otak sawan babi masyarakat kita.

PR atau PH juga PAS lebih banyak tonjolkan 1mdb, jet rosmah dan segala kebejatan BN, tak mampu menarik pengundi mengubah fikiran sbb pengundi kita ni jenis bangang sebangangnya. Dari penoreh getah hingga ke professor plagiat, sumernya bangang. Yg cerdik dan analitik, ada la x sampai 10 orang, lain2 matematika hampeh.

Hentikan status wuo dedahkan kebejatan dan mainan isu agama. Tak ramai rakyat faham beban hidup dgn naiknya harga berbagai barang sehingga x mampu kita pikir logiknya. Rokok sekotak RM17, tapi ramai tetap beli. Ini satu contoh. Rege kete sampai berjuta, pun ada yg beli.

Sudah tiba masanya PH perlu berubah, teroka perubahan baru. Kaedah sekarang sudah lapuk dan meletihkan utk menang.

Formula melayu cina india jadi bangang dgn cetusan isu hudud dan agama, masih jadi masalah utk PH dan PAS pecahkan. Sebut akhirat, sabda nabi, api neraka, bidadari dsbg masih terpopular untuk membodohkan org ramai.

Kerangka agama, bangsa perlu dijauhi PH. Permainan UMNO BN adalah isu2 bodoh dan bangang. Apa yg PH tiada ialah kuasa kewangan dan jentera parti yg x semengah BN yg penuh dgn warna helikopter dan jet, penggunaan badan2 kerajaan serta apa saja milik kerajaan adalah milik BN.

Kemampuan kewangan PR-PH perlu setanding BN walau dgn berbagai ciptaan sekatan drpd BN sendiri.

Banyak cara nak menang PRU nanti. Tapi dah PR-PH pakat2 nak tunjuk suci dah bakal ahli syurga, awal2 lagi aku cakap, berhentilah berniat utk menang dgn cara ini.

Di Amerika dan UK, tiada merapu dlm hal syurga neraka bila nak menang pilihanraya. Selagi PAS dgn syurganya nerakanya.. tak boleh kluar dari kepompong akhirat, titian sirat, wajiblah kita berhenti berpikir hal politik mulai hari ini.

Ilusi2 bodoh syurga neraka ini mmg payah nak dibuang dalam dunia mitos melayu. Mmg benda ini benar, tetapi jika isu syurga neraka dan holier than thou ini dimainkan, percayalah, BN akan terus menang sehingga kiamat.

Kajian ttg khabaran Rasulullah yg kita berada di zaman keempat dari lima zaman sebelum datangnya Dajjal mampu mengubah pemerintahan BN kpd PH. Susah nak hadam yg ni, selagi itulah BN tetap memerintah. Gua bagi hint saja, lain2 tu, pikiaq sendiri la.

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Kisah pok-pok Lempoh
Surah p0'~p0k' LempOH
Syok n happy nuke up

Tanpa Nama berkata...

Eleh.tt xnk syurga ke????xnak bidadari ke?baru bergambar dgn minah cun pun dah terbuka zip seluar tt lagi mau nafikan.kahkahkah. Kalau tt jmpa bidadari bukan zip jer terbuka, spender pun terlucut tanpa tt sedari. Kahkahkah