.

Jumaat, 15 Julai 2016

DAPAT WAHYU DIRECT



WAHYU DRECT
Lu komen macam dapat wahyu direct tuhan... Gwa rasa lu ni sama geng dengan ahli cium tapak kaki atau pun geng movie german on JAI MASIH DALAM HOSPITAL


in response to ekau anon 9.16 Pm dan saudara isham reti ke cemana nak bermazhab ni. Pegang satu satu mazhab la , mana boleh ikut suka hati nak tukar tukar. bukan kain baju, awek , motosuikal , keto nak tukar ikut sodap ea... ekau kan duduk di nusantara bukan di india, poganglah mazhab shafie... dinusantara ini mazhabnyo shafie, jangan kerano teringin bonar, sayang sungguh pada najing mako di ciluk mazhab lain. Sonang ea modified cara beragama yo. 

awak tu orang tokonal, jadi ikutan, yang dikhuatirkan jadi konpius orang awam.. kalo dah raso nak poluk anjing tu , tido ngan anjing tu buat sonyap sonyap.. jangan dohebohkan, bergogar satu dunio. ni ha, apasal nak banding pegang awek bagai, tu dah jolas haram.. pogang anjing dah jolas pogang najis mughollazah, masing masing ada hukum tersendiri. 

suka naar banding ni mesti nak HALALKAN perbuatan memogang anjing kan tanpa rasa bersalah dari sudut feqah / mazhab shafie. kalau dah anjing hidup serumah, mano tompek lagi ekau nak sujud, atas katil , bawah , by Nur Barzakh.
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 7/14/16





-----------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha ha ha

Mat Bahalol ada mana mana kan

Melayu kan semua nya tu

Kalau LAHAP PAU tak ada masalah

Biasa lah

Tanpa Nama berkata...

kat nusantara pogang syafie, kat mokah pasai apa pinjam mazhab lain?tok2 kiyai tabung haje kata bole..solat subuh kat mokah madinah takda qunut, pasal apa bole ikut, tp kat msia kalo tak baco qunut, hah siap la nanti..kat mokah madinah tu bukan syafie pun bukan hanafi pun bukan maliki pun tapi wahabi..hah..langsung takda bau kentut dgn nabi..camno tu?camno sume mazhab bole solat berimamkan wahabi ni?sah ke solat.sah ke solat berimamkan pembunuh rakyat yemen?indon ado syiah.indon negaro terbesar umat islam, cubo tgk ekonomi diorg.cuba g jakarta, cuba tgk rumah2 tepi2 sungai.semua bole dijual,asal bisa jadi wang pak..ini cakap org indon sendiri.tak cayo, g la tanya org susah diindon tu.jgn hanya ke jakarta utk poie ke tropical spa jo..happy ending..kena goyang inul sume mazhab pun hilang..jumaat ke masjid india, zakat bagi ke dapur jalanan.tidak menyimpan tabung hajee dan menghasut kwn2 agar boikot pusat zakat jais jakim.belo anjing ni susah, nak kena apply lesen.bela kucing senang.kucing berak merata2 tp non muslim tak marah. bela anjing maintenance tinggi.tp anjing setia bukan mcm kucing, terutama yg jantan mula hilang menyundal kalo gila betina.anjing teman si buta, anjing teman melawan penjahat. kucing bole?agak2 kalo dibenarkan muslim malaysia ni bela anjing, siapakah yg akan untung? pastinya bukan islam bukan ustaz bukan pegawai2 agama..tp jangan risau, ust atau pegawai2 agama yg tak bole untung dlm bisnes anjing, ust2 dan pegawai2 tu bole jadi anjing bagi menjaga tuan perompak najib rosmah.anjing sebegini tidak kenal mazhab apa yg dianuti oleh si perompak.maka perlahan2, isu mazhab case close..maliki berkata imam yg paling tepat adalah hanafi.maliki berasal usul dari madinah, kota nabi yg ada makam nabi.yemen terus disembelih oleh saudi bermazhab wahabi.

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...Habes tu camna nk basoh berak plak Saudaraku yang budiman? Taik kita tu kategori najis apa? Mukhaffafah? Mughallazoh? Mutawassitah? Atau Mashitah? Haha..lawak betol la baca pasal taksub Mazhab nih...MAZA kata 'Isi Borang Mazhab kat mana?'

Tanpa Nama berkata...

Nur barzakh ni sibuk nak jaga ibadat org lain apahal? Ini bukan masalah modified agama laa bangang. Semua mazhab pun sembah tuhan yg satu. Mazhab shafie la sangat, contoh paling mudah kau bayar zakat fitrah dgn apa bhai? Beras ke duit? Amalan di malaysia sekarang pakai duit, itu bukan pandangan imam shafie, imam shafie suruh bayar guna makanan asasi, konteks di malaysia ialah beras abih tu kau nak cakap pihak berkuasa agama di malaysia modified agama ke? Bodoh tapi nak jadi pak lobai.

Tanpa Nama berkata...

Aduhai... Orang kita masih belum faham mengenai anjing. Secara asasnya daging anjing HARAM dimakan jika tidak darurat manakala tubuh badannya NAJIS MUNGALLAZAH. Apa yang susah sangat. Jangan makan dagingnya. Samak jika menyentuhnya. Ada terma dan syarat yang lain untuk memudahkan.Fahami dulu asasnya...

underBear berkata...

Wow. Ini yang paling menarik.
Kerana kita di malaysia. Kena pegang mazhab shafie. Tak boleh tukar tukar.
Sefaham saya. Islam tu satu. Tiada pecahan dan memang tak boleh tukar.
Pernah dengar cerita jemaah kita nk ke umrah atau haji? Dikatakan perlu niat tukar mazhab.
Perlu tukar mazhab yang dianut disana?
Dasyat perkara ini kerana bermain dgn niat.