.

Sabtu, 23 Julai 2016

DIPAKSA SAKIT





SEKARANG

BARU RAKYAT

MALAYSIA 

FAHAM KENAPA

PENGARAH SPRM

DIPAKSA LETAK

JAWATAN


SPRM telah bekerjasama dengan FBI

SHAH ALAM - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan telah menjalinkan kerjasama dengan Biro Siasatan Persekutuan (FBI) berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

SPRM dalam satu kenyataan ringkas hari ini berkata, kerjasama itu tertumpu pada kemungkinan perbuatan penyelewengan dan penggubahan wang haram oleh seorang ahli perniagaan yang dikatakan menipu 1MDB.

“Berhubung laporan Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) mengenai 1MDB, SPRM telah menjalinkan kerjasama dengan FBI kerana kedua-dua pihak telah mempunyai hubungan kerjasama yang lama sebelum ini,” katanya.

Kelmarin, DOJ AS memfailkan  saman untuk merampas aset yang dibeli dengan dana yang didakwa  dari syarikat tersebu yang  bernilai lebih AS$1 bilion daripada AS$3 bilion.

‎Difahamkan, pihak DOJ telah memohon untuk merampas sejumlah 17 aset termasuk hartanah mewah dan sebuah pesawat jet.



KAH KAH KAH

ABU KASSIM

TELAH DIPAKSA

SAKIT LEPAS TU

DIBERHENTIKAN

KAH KAH KAH




-----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

polis perak kate ade geng mahdi nak wat kacau bilau...kah kah kah...al-maunah 2.0...najib perlukan pakar seperti erdogan

Tanpa Nama berkata...

ABU KASSIM nak dapat TUN lah macam ini

Boleh TIDOR lena macam kawan TUN yang lagi satu nun

Perut kenyang apa ada susah

Tanpa Nama berkata...

D Msia ni mana bolih paksa2 letak jawatan. Rakyat pun paksa Najib letak jawatan, dia tak letak pun.

Yang letak jawatan selepas dipaksa adalah orang2 pengecut, yg tiada telur dan tidak berani melawan. Tak masuk akan, letak jawatan atas desakan e pencuri dan penjenayah rasuah. Apa kuasa dia???? Sah Abu Kassim tak de telor..mcm Gani Patail jugak. Tak melawan selepas penjenayah paksa dia letak jawatan.

Tanpa Nama berkata...

Adakah hadi, harong deng, tongku aziz, perkasa dan sekutu akan chop abu kassim sebagai pengkhianat?