.

Sabtu, 20 Ogos 2016

HARI HARI AKKHIR SAEKOR NAJIB








HARI2 AKHIR

SAEKOR NAJIB

HARI2 AKHIR

SAEKOR ROSMAH

Malaysia’s Prime Minister Finally in Danger?


Kuala Lumpur insiders say massive US probe could bring him down
For the first time since he began the theft of vast amounts of Malaysian government funds, beginning at least in 1999 when he was named defense minister for the second time, Prime Minister Najib Razak’s kleptocratic career may finally be in danger.
It is rare, if ever, that a foreign head of state and an ally of the United States government has been hit with charges as devastating as those released on July 20 by US Attorney General Loretta E. Lynch against suspects in what she called an “an international conspiracy to launder funds misappropriated from a Malaysian sovereign wealth fund.”
Although he is identified only as “Malaysian Public Official No. 1,” it is clear that Najib is the target of what Lynch called “the largest single action ever brought” under the US’s Kleptocracy Asset Recovery Initiative.
The US Justice Department investigation is a damning indictment of the entire structure surrounding 1MDB.  It found that from 2009 through 2015, more than US$3.5 billion in funds belonging to 1MDB were misappropriated from an entity ostensibly created by the Malaysian government to promote economic development in Malaysia through global partnerships and foreign direct investment, and intended to be used for improving the well-being of the Malaysian people.
“Instead, as detailed in the complaints, 1MDB officials and their associates allegedly misappropriated more than $3 billion,” Lynch said.
Where Najib goes from here is anybody’s question. He has done what might be called a brilliant job so far of maneuvering to stay out of the law’s clutches after more than a year and a half of deeply detailed allegations of corruption by opposition figures and particularly by Clare Rewcastle Brown, the editor of Sarawak Report. He might pull it off again, although doubts are growing.
The Prime Minister’s Office in Putrajaya issued an astonishing statement saying that “Malaysian authorities have led the way in investigations into 1MDB. The company has been the subject of multiple investigations within Malaysia, including by the Malaysian Anti-Corruption Commission, Auditor General and bi-partisan Public Accounts Committee.”
In fact, as has been universally reported everywhere but in Malaysia’s kept press, officials have sought to thwart every single domestic attempt to bring an investigation into activities surrounding 1MDB, including firing Attorney General Abdul Gani Patel when his office was on the eve of writing an indictment of Najib and replacing him with Mohamed Apandi Ali, a United Malays National Organization lawyer and lackey who, according to the Prime Minister’s office statement, “after a comprehensive review…found that that no crime was committed.”
One extremely well-wired analyst in Kuala Lumpur called the Justice Department’s statement a “game-changer.” Another said he had conversations overnight with some of UMNO’s most powerful mandarins, including senior supreme council members and members of the administration, who think Najib will be unable to twist his way out of this, as he has so often in the past.
“They are realistic and said they were already getting calls and messages from colleagues looking for escape routes from the sinking ship Rosmah,” he said, referring to Najib’s imperious wife Rosmah Mansor. “Once the exodus begins, it will come to a crescendo fast. That’s how UMNO works. The question is, who will be the first Brutus? Mark my words – they will soon be scrambling to outdo each other in distancing themselves from both Najib and Rosmah.”
If it happens, it will be a long and excruciating fall for a man who as recently as last November was playing golf in Hawaii with US President Barack Obama and who reveled in speaking at the United Nations as the head of a moderate Muslim nation that was supposedly a democratic bulwark in Southeast Asia.
But Najib began a career of deep corruption almost as soon as he became defense minister for the second time in 1999 under then-Prime Minister Mahathir Mohamad. He set out to modernize the Malaysian military, reportedly suborning bribes all the way along, with much of the money being poured into the coffers of the United Malays National Organization, buying him loyalty from the cadres that has endured to this day.
As Asia Sentinel reported in 2007, “if three separate contracts over the past several years are any yardstick, Najib Razak, who became defense minister in 1999 and kept the portfolio when he became deputy prime minister, appears to have mastered the game [of profiting off of defense contracts] far beyond the expectations of any previous defense leaders. Opposition figures say three contracts, one for Russian Sukhoi jet fighters, a second for French submarines and a third for navy patrol boats, appear to have produced at least US$300 million for UMNO cronies, Najib’s friends and others.








-----------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah

Tanpa Nama berkata...

Banyak2 undang-undang yang umngok buat takda ka terpikiaq nak gubal undang-undang anti kleptokrasi?

Tanpa Nama berkata...

Betul ke? atau cereka rama?..sebelum ni kata najib tak boleh pijak amerika fbi nak tangkap..najib pegi uN sempat balik pulak..tak ade ape2 pun..

Tanpa Nama berkata...

Takkan ada sapa berani tangkap punya pahlawan Bugis ni. Rakyat Mesia hanya tengok dan melancap saja.

Tanpa Nama berkata...

Kleptokrat terhandal dunia. Orang melayu. I'm so proud, ada jg jaguh dunia dikalangan UMNO. Who will be the first Brutus? Ada brani?

Tanpa Nama berkata...

Its not brilliance by way of his acts so far.....merely he is a cornered cat..., and, a cornered cat will be skinned ALIVE!

The man forgot that even his 2 nuts are on loan yet trying to brush aside that his 'own' (not literally) life is a mortgage, period!

MLN

Tanpa Nama berkata...

MO1 (Malaun Obtuse 1, malaun bersamaan jahannam atau puaka atau gampang atau paling sopannya si-cilaka, sedangkan obtuse dari bahasa inggeris bermakna bodoh, bangang, bebal, bengap, bahalul, baghal atau paling sopannya menurut ayat mendiang karpal "kurang cerdik") dah tentunya bukan Agong atau TMJ atau anak YamTuan NS atau seumpama kerana tahap obtuse ini adalah satu kebangangan melampau yang sukar nak disukat manusia dan hanya Tuhan Yang Maha Mengetahui.
Kenapa saya bawak masuk Tuhan dalam ayat di atas? Sebab jika kita percaya pada Tuhan dan pada betapa Maha Hebat lagi Maha Bijaksana serta Maha Adil Tuhan, kita akan nampak betapa mana-mana hamba-hambaNya manusia yang jahat-jahat cilakak kaki zalim kaki putar alam kaki kon kaki songlap kaki rompak di mana-mana saja dalam dunia milik Tuhan ini, maka Tuhan jadikan malaun sebegini setiapnya dungu bebal walaupun permulaannya atau pada satu tempoh yang agak panjang, si-cilakak kelihatan seperti amat bijak mengalahkan cerdiknya otak para cendikiawan dan pendita semesta alam.
Mana tidaknya, dah berapa punya lama bangsa melayu melahir dan memupuk peribahasa berbunyi "sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh juga ke tanah", bukan baru semalam seseorang mencipta ayat hikmat itu, tapi tetaaaaap jugak si-Malaun Obtuse nak buat benda bebal yang menzalimi orang lain sebegitu. Kalau Tuhan jadikan dia pandai, dah tentu dia mudah faham perkara yang kerap diajar dan disebut dalam kelas di rumah dan di mana saja iaitu mencuri salah, pecah amanah salah, sebaliknya sebab Tuhan jadikan dia obtuse maka sukar untuk masuk dalam kepala malaun ini bahwa menyonglap duit orang salah, rasuah salah, tak boleh dibuat sama-sekali. Jelaslah, MO1 ini bodoh dungu dan berganda-ganda malang rakyat dan negara jika kebodoh-dunguan si-malaun dibiar berlaku tanpa dihenti dan di-reverse-kan segera!
Bila MO1 ditangkap dan diseret ke pengadilan kelak, pastikan setiap ringgit dan sen serta setiap harta dan barangan yang telah diperoleh malaun ini SEPANJANG tahun-tahun perkhidmatan si-malaun dalam kerajaan, segala gaji segala elaun segala komisyen segala yuran segala cenderamata segala cenderahati, semuanya ditarik dirampas disita dan diagih samarata setiap 13 negeri + wilayah persekutuan lalu dibuat satu projek serupa dan seragam di setiap negeri/wilayah untuk kegunaan dan faedah secara langsung semua rakyat tak mengira umur, jantina, bangsa, ugama, kelayakan akademik, kedudukan dalam masyarakat, mahupun pendirian politik, lalu dibuat plaque atau batu tanda rasmi yang mengkisahkan ringkas kejahatan tahap neraka jahanam si-malaun dan kebodohan tahap melantun-lantun bola dalam kepala si-malaun akibat kosongnya tanpa berisi jisim otak, sebagai peringatan abadi dan nyata kepada semua orang lain supaya jangan sama-sekali ditiru perangai bangang nak mamposs sedemikian!