Jumaat, 19 Ogos 2016

MANA MUFTI KITA




MARI KITA

TEKA MUFTI

MANA YANG

PERTAMA AKAN

KELUAR FATWA




‘Parti liar DiCaprio dikaitkan dengan dana 1MDB’


Sebuah penerbitan industri hiburan yang berpangkalan di Amerika Syarikat melaporkan bahawa aset yang dipercayai dicuri daripada firma pelaburan negara Malaysia, 1MDB mungkin ada kait-mengait dengan yayasan kebajikan kepunyaan bintang Hollywood, Leonardo DiCaprio, yang terkenal dengan penganjuran parti liar.
"Parti serba bebas dan liar ‘bacchanal’ di mana para isteri pasti tergugat dengan wanita Slavic yang pakaian menjolokkan mata di mana para pasangan secara terbuka bercengkerama di bilik mandi," adalah bagaimana The Hollywood Reporter (THR) menghuraikan majlis tahunan Yayasan Kebajikan DiCaprio (LDF) itu, berdasarkan mereka yang pernah menghadirinya.
Mungkin keterlaluan, tetapi ‘bacchanal’ boleh diterjemahkan sebagai "orgies" atau pesta seks berkumpulan dan ia merujuk kepada sambutan kumpulan kultus Bacchus, dewa purba anggur, kegilaan ritual, keghairan agama dan teater .
Sambutan itu terkenal dengan keseronokan hedonistik seperti penggunaan alkohol, dadah, seks, orgies serta kerakusan.
Dan jika laporan oleh penerbitan itu adalah benar, wang yang didakwa dicuri dari 1MDB mungkin didermakan kepada yayasan kebajikan itu di dalam salah satu parti liar yang dianjurkan bagi mengutip derma dan menghidangkan makan malam mewah dengan pelayan Slavic yang separuh bogel.
Ini, kata THR, adalah berdasarkan maklumat dalam pemfailan pelucutan aset berkaitan 1MDB yang dibuat oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika.
THR melaporkan pada majlis tahun ini yang diadakan pada 20 Julai lalu di St Tropez, tiket bermula pada harga AS$11,778, dengan DiCaprio menyambut kehadiran kira-kira 500 tetamu parti liarnya.
MUFTI PAHANG

APAKAH INI

KERJA AMAL 

KAPIR HARBI

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

BATANG KERAS



---------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HUMPTY DUMBTY tak boleh pakai lah

Gaji pun lahap hasil JUDI

Kena tanya ULAMAK GENTING wooiiiiiii....

Nazrio berkata...

Batang baLak mana ada daLam kitab, Batang keras mana ada, arti Liar mana ada hukum daLam kitab, Sapa Sapa boLeh main Batang janji ada power, ada mesin ada kuasa poLitik apa Batang apa barang semua haLaL

DIDI KOTA BELUD berkata...

Dai akan cakap.. De caprio kaya.. Mana mungkin curi duit.. Ini pelakon kelas A.. Harta dia setengah bilion... Tak logiklah.. Tak caya.. Tungguuuu... Ehheheh

Tanpa Nama berkata...

Amerika negara kapir,berdisko/arak sakan disana.Balik dari sana barulah kita berhaji dan berderma la pulak.

Mungkin selama ini ada formula halal yang orang lain tidak tahu :

Buat haram + buat halal = halal

Buat halal + buat haram + buat halal = halal

Negara Amerika tidak tahu menahu hukum halal dan haram negara islam.Tindakkan akan diambil jika memporak-perandakan undang-undang mereka, porak-peranda halal dan haram itu jawap sendiri diakhirat.