Rabu, 7 September 2016

DARI KAJIAN SEMIOTIK




TIDAK GENTAR
Dari gambar jelas terpapar anwar yang tidak langsung menunjuk rasa gentar atau malu atau rendah diri terhadap manusia yang satu ketika menjadi bos besar beliau. 

Sebaliknya anwar sengaja berdiri tegak dan tampan berhadapan bekas bosnya itu memberikan maksud beliau tidak gementar tidak goyah lutut dan penuh dengan keyakinan diri. 

Malah anwar sengaja menyengetkan (tilt) kepala beliau sedikit, tetapi tidak terlalu senget, menyampaikan mesej yang aku bernilai atau berkuasa lebih sedikit dari engkau, walaupun aku terkurung dalam penjara tetapi lebih ramai menyokong aku, walaupun kau popular dan pernah menjadi pm tetapi lebih ramai sekarang ini yang mahu melihat aku naik jadi pm berbanding yang mahu mwlihat engkau kembali jadi pm semula, walaupun aku dipenjara tetapi aku baru 60an berbanding engkau sudah mula merangkak ke arah 100 tahun. 

Tapu senget kepala itu sedikit saja tidak berlebihan untuk menyatakan masih ada hormat dan rasa kagum pada keupayaan dan kebolehan manusia bernama mahathir. on DARI SEGI SEMIOTIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/6/16




---------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ANWAR IBRAHIM

Ini lah CONTOH MELAYU MODEN

Bijak Berani dan Takut TUHAN

Melayu lain semua JAHILIYAH nak jadi TUHAN

Itu beza nya ANWAR IBRAHIM dan MELAYU

Hidup ANWAR !!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kih kih kih...

dulu "Mahafiraun"...

sekarang "namoon lowbhang heydhong moo thathap manjadey phoojaann hatey koo"...

kih kih kih...