Isnin, 17 Oktober 2016

MAT KUDUNG APA JADI






HUKUM HUDUD

P0TONG TANGAN

KALAU MENCURI

BILA SUDAH

KUDUNG SIAPA

NAK BERI MAKAN

SAJE TANYA 

KERANA PELIK



Hudud tiada dalam Piagam Madinah, kata cendekiawan Nahdatul Ulama
 | October 15, 2016
Zuhairi berkata, hudud tidak terkandung dalam Piagam Madinah, yang ada ialah kasih sayang, keamanan dan ihsan.





KUALA LUMPUR: Piagam Madinah yang sepatutnya menjadi contoh utama dalam konsep kenegaraan Islam mementingkan kesaksamaan untuk rakyat berbilang bangsa dan agama, bukannya pelaksanaan undang-undang syariah, kata cendekiawan daripada pertubuhan Islam terbesar dunia, Nahdatul Ulama.
Zuhairi Misrawi berkata, Piagam Madinah yang menjadi asas kepada negara umat Islam pertama itu langsung tidak menyebut hukum hudud.
“Ketika Nabi Muhammad merangka Piagam Madinah, baginda menekankan keamanan dan kesatuan. Baginda secara terbuka menyebut satu komuniti, tiada pemisahan antara Islam dan bukan Islam.
“Jika anda membaca piagam itu, anda tidak akan menjumpai hudud, sebaliknya kasih sayang, keamanan dan ihsan,” katanya ketika berucap pada “Simposium Keamanan: Hubungan Antara Kerajaan dan Agama” di Hotel Royale Bintang, hari ini.
Graduan jurusan falsafah Universiti Al-Azhar Mesir itu berkata, Piagam Madinah adalah satu daripada rujukan untuk prinsip kenegaraan Indonesia, iaitu Pancasila.
Indonesia yang mempunyai populasi umat Islam teramai di dunia, tidak mempunyai kementerian khusus mengendalikan agama tersebut, sebaliknya Jakarta menubuhkan Kementerian Agama untuk menjaga semua agama.


DI INDON

ADA SUP

BONTOT 

TAK ADA

SUP TANGAN

KAH KAH KAH KAH KJAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 



---------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ha Ha Ha Ha Ha

DUIT DAH MAGIK

Cerita Cerita KUDUNG saja boleh hidup

Ha Ha Ha Ha Ha

Kenyang kan....

Tanpa Nama berkata...

Hadi tu dah hadam ke piagam madinah? Hadi tau ke apa itu piagam madinah? Rukunegara kita ada refer piagam madinah atau tak? Tebang curi balak ada tertulis atau tak dlm piagam madinah tu? Boleh ambil dedak 90juta dari parti lawan ada rujukan tak dlm piagam tu? Tanya jer

Nazrio berkata...

NU uLamak kitab kuning tak Wahhabi tak modem tak anak muda kuno .....yasin maLam jumaat kan bidaaH, tengoK wrestLing, tengoK boLa, tengoK buLLetin tv3 maLam jumaat tak bidaaH puLak