.

Khamis, 6 Oktober 2016

MENCURI ADIK BERADIK




ADIK BERADIK
Sabah anatara negeri yang termiskin dalam Malaysia... Jumlah wang tunai yang dirampas susulan penahanan dua pegawai kanan Jabatan Air Sabah kerana disyaki menyalahgunakan kuasa dalam pemberian projek jabatan awam meningkat kepada RM52 juta, selain RM60 juta lagi dalam akaun bank yang telah dibekukan. 

Kedua-dua pegawai kanan berjawatan pengarah dan timbalan pengarah itu mengendalikan projek-projek pembinaan infrastruktur asas bernilai lebih RM3.3 bilion sejak 2010 dan telah memonopoli kesemua projek untuk diserahkan kepada adik-beradik mereka. Jumlah harta kekayaan yang dikumpul mencecah RM50 juta hasil penyalahgunaan kuasa yang dipercayai bermula sejak 2010. Wah mewahnya rasuah!!! K Bye Ancient Mariner on MASIH ADA YANG TAK SEDAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/6/16



--------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bangsa BODOH biasalah

Otak tau nak hidup macam FIRAOUN

Tapi nih senua lakonan saja bah

BILYON BILYON kok boleh ter lupa sih

Tanpa Nama berkata...

Oiitt... Ingat Al-Maunah oii. Jangan2 ni duit tuParyaja. Hahahaha... AliBaba memang cekap

Tanpa Nama berkata...



kah kah kah... nie la dia, bile penyamun rompak balik duit penyamun...

duit sudah abis ka..? bagus betul sumber duit nie...

mamat nie kantoi sbb tak daftar dalam persatuan penyamun kot...

tak pun kes lompat pagar persatuan kot... kahahkah...

ini adalah amaran kepada sesiapa yang cuba nak buat pecut 100 meter dari persatuan penyamun...

klu tak nnti kena humban kat mana2...

esok2 declare je duit menang judi dekat genting ke, kat singapore ke... pastu buat kenduri bagi lebai bacakan doa...

tidak lupa ucapan tah-niah, mana2 tukang pukau yang diremot-kontrolkan dalam menjalankan tugas informer...



mari... mari... mari... asal barang jadi duit...



note: jangan siarkan andaian jahat nie jika perlu








Tanpa Nama berkata...

Oii Dol...
Trend sekarang Dol. Apa2 hal kena utamakan keluarga dulu. Rompak ker, curi ker, bagi kontrak ker, derma ker, suma kena utamakan adik-beradik, bini, anak, anak tiri la Dol.

Ko pun tau kan Dol. Ugama suruh utamakan ahli keluarga dulu. Tak kira la adik tiri ker, anak tiri ker, bapak tiri ker... Tu pasal skarang merompak ker, mencuri ker, rasuah ker, dijalankan secara berjemaah satu keluarga. Lebih afdal dan pahala lebih kot, Dol.

Kepimpinan melalui teladan, Dol. Kalu yang atas buat, yang bawah ikut. Elehh Dol, kita kan kaya dengan peribahasa; satu untuk keluarga engko, dua untuk keluarga aku. Engko boleh, aku pun boleh Dol.

Oh ya Dol.
Duit 50 juta yg ko dah kira tu jangan ko sapu bagi kat bini dan anak tiri ko pulak yer... Bukan apa Dol, takut ko pun ikut perangai orang atas2 ko demi mencari keafdalan kpd keluarga.

Aku malas nak cakap banyak la Dol, kecuali satu peribahasa lama yg berbunyi "KEPALA BUTOO LAA"