Khamis, 6 Oktober 2016

DUIT RASUAH SABAH







INI BARU 

SATU JABATAN

BAYANGKAN 

BERAPA RIBU

JABATAN KERAJAAN

TU PASAL NEGARA

JATUH BANGKRAP


INI BELUM KIRA

DUIT DIREMBAT

ROSMAH


Rampasan terbesar RM114.5 juta di Kota Kinabalu
KOTA KINABALU - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merampas RM114.5 juta daripada dua pegawai kanan sebuah agensi kerajaan di sini, yang didakwa menyalahgunakan kuasa membabitkan projek infrastruktur bernilai RM3.3 bilion di Sabah, yang merupakan kes terbesar dalam sejarah SPRM.   

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM  Azam Baki berkata rampasan itu dibuat daripada seorang pengarah dan timbalan pengarah sebuah agensi awam itu selepas mereka ditahan SPRM semalam.

"Hasil siasatan, SPRM merampas RM75 juta daripada pejabat, rumah dan akaun bank kedua-dua suspek tersebut dan keluarga mereka," katanya pada sidang berita mengenai kes itu di sini, hari ini.
    
Susulan penahanan kedua-dua suspek itu, katanya SPRM turut menangkap seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk' dan akauntannya yang disyaki mempunyai kaitan dengan mereka. 
   
Beliau berkata penangkapan 'Datuk' dan akauntannya itu membolehkan SPRM menyita kira-kira RM37 juta daripada akaun sebuah syarikat yang disyaki mempunyai kaitan dengan seorang daripada pegawai kanan agensi awam itu. 





ELLLEH EEEK

BANYAK INI JE

TAIK GIGILAAH

SEBANYAK NI

NAK BELI JET

MACAM ROSMAH

JAMIN TAK CUKUP

DUIT SAKU NAJIB

LAGI BANYAK

KAH KAH KAH

-------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lakonan saja bah

yang salah bebudak sepilok

mana boleh pakai

Tanpa Nama berkata...

kalo dicampur2 segala ketirisan , kecurian duit rakyat malaysia ni, pasti kita bole bertahan dgn suasana ekonomi global..sb tu ramai dok minta jawatan kerajaan..gaji kecik takpe tapi bole songlap duit senyap2.tunggu samapi ruu hudud hadi dibentangkan.kita lihat ada tak menteri2 atau pegawai2 kerajaan yg mencuri dipotong tangan..