.

Jumaat, 18 November 2016

KES DUIT SOROS LAGI





FACE BOOK


Roketkini
5 mins
Polis dan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) bertindak menyerbu pejabat badan pendesak pilihanraya bersih dan adil, BERSIH 2.0 di sini petang tadi.
Dalam satu posting Facebooknya, BERSIH 2.0 mendakwa polis dan SSM mengugut mahu merampas semua barang dan dokumen, selain pihaknya dinafikan hak untuk berjumpa dengan mana-mana peguam.
Pengerusi Maria Chin Abdullah dan Pengurus Sekretariat BERSIH 2.0, Mandeep Singh kini dilaporkan sedang dibawa ke Ibu Pejabat Daerah (IPD) Petaling Jaya.


TAK HABIS

HABIS KES

DUIT DARI

LEBAI SOROS

KAH KAH KAH



----------

6 ulasan:

batutepi jalan berkata...

Kalau bersih dapat duit dari tok arab kompom polis tak tangkap, jadilah macam najib kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Kan tengah bulan

Semua tak ada duit kan

Tahun depan nak dekat , kalau klaim OT boleh bayar duit sekolah anak kan

Biasa lah

BERSIH 5 tetap ber jalan walau ada REBAH dan CUTI UMUM ka

Apa mau susah susah

Bagi chan lah bebudak buat duit sikit , klaim bulan lepas dapat pergi holiday cuti sekolah bulan ini

Biasa lah

Tak ada kena mengena sama SOROS pun....

bukan bebende baru lah wokay

UNCLE RAMLI berkata...

Walaupun ditangkap beberapa kerat lagi pemimpin Bersih 2.0 pada saat2 terakhir menjelang 19 November pasti perkara itu tidak sama sekali akan melunturkan momentum ribuan rakyat yang celik sosial-politik-ekonomi dan budaya untuk komited mendaftar rasa bosan mereka terhadap sebuah urustadbir yang amat bobrok sekali. Jangan khuartir atau resah kerana tektik menakutkan warga cerdik tak bisa boleh merosakkan program suci dan keramat mengkritik kerajaan secara aman dan demokratik oleh sebilangan besar anak semua bangsa. Kita mahu sebuah pentadbiran yg bersih dalam banyak aspek dan cita2 ini akan terus dicapai apabila gerakan massa ini semakin berkesan dan berefektif.
Jangan tersayat pilu dan menyerah dengan penangkapan beberapa pemimpin Bersih, pendaftaran bosan dan dislike pada urustadbir bobrok MESTI diteruskan.

Tanpa Nama berkata...

Jamal & Samseng baju merah tetap bebas! Bila nak tangkap

Tanpa Nama berkata...

Amaran: utk tt dan bersih.
Crackdown polis tangkap sana sini sehari sebelum bersih 5, adalah strateji najib berbentuk serampang 2 mata, iaitu pertama, dapat tangkap kepala2 yang lantang menentang dan memburukkan nama dia secara terang, sumbat dalam lokap bagi diam sekejap, dan kedua, peluang dapatkan bonus tambahan, kalau ada kalangan pengikut bersih atau ahli/penyokong pakatan yang terskema dengan tindak tanduk polis yang dilihat zalim tangkap maria tapi tak tangkap jamal lalu berang tak terbendung dan bertindak liar dan ganas ketika bersih 5 yang sepatutnya aman, maka otomatik dan serta merta bersih akan dihancurkan atas alasan keganasan itu!
Tapi pikir 2x, teringat ayat najib 1-2hari sebelum bersih 5, dia tekankan bersih 5 boleh jadi ganas seperti arab spring. Dan ingat juga, parti pas yang sedang berbaik dengan najib/umno dah awal bagitau tak turut serta bersih 5 kerana ianya ganas, sedangkan berapa banyak bersih dan demo lain yang pas sama turun malah tunjang penting, dan kita tau najib ada buat deal dengan pas/hadi, aku rasa deal itu bukan 90juta, atau kalau pun betul ada 90juta tu, itu cuma sebahagian kecil, yang besarnya adalah tip dari najib bukan bentuk fulus tapi tip maklumat yang dia akan buat crackdown besar besaran masa bersih 5 atas ketua dan pengikut bersih serta pakatan yang turun padang berdemo. Jadi walaupun hadi adalah penasehat najib, tapi najib yang nasehat hadi jangan ikut bersih 5. Hmmm, dan mahathir pun dah tau jugak hal ni, tu pasal walaupun dia umum sokong bersih tapi dia sendiri sediakan alasan tak turun sama. Jadi kesimpulan aku, esok ramai akan dikambinghitam dalam black maria dan bersih akan terkubur bila dengan rasmi kerajaan najib haramkan, mungkin sekali dengan baju merah dengan beberapa kalangan mereka termasuk jamal yang dikorban dengan rela (fulus masyuk la)....

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Postmortem BersiH-5
Terima-kasih tuhan
umnQ teLah di cipta-kan.. semua turun
Thanks tuhan semua turun atas niat
Tun Mader Turun muhyideen Turun
kapitaLis Turun pemikir Turun
Org bodoh Turun, Tukang bodoh orang
PengadiL minda Turun, yg tak berpikir Turun
Kerana agama adaLah NiAT
Agama adaLah NiAT
NiAT mengatasi semuanya
Allah tuhan MenyeLongkar bukaK
Semuanya NiAT semua agama
Padan Muka...!!
Di tipu kebijakan tuhan...
Di trick keikhLasan tuhan
Allah yg Sangat Pantas pintar
Menghitung menimbang niat
Menyukat Iman Kamu
DaLam beragama