.

Jumaat, 18 November 2016

YA AMPOON YA MAULANA










YA AMPOON

YA MAULANA

MALAYSIA

NEGARA HEBAT



‘Sultan Melaka’ dituduh menipu dengan identiti palsu 
MELAKA, 17 Nov — Seorang ahli perniagaan didakwa di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas empat pertuduhan menipu dengan menyamar sebagai “sultan Melaka”, tiga tahun lalu.
Noor Jan Shah, 58, dari Taman Seri Gombak, Selangor, mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan tersebut dibacakan kepadanya di hadapan Hakim Ahmad Sazali Omar.
Tertuduh didakwa menipu Zaamat Md Idris, Mokhtar Md Yusof, Ahmad Zainudin Abdul Hamid dan Hazizi Ikhwan Zaamat untuk mempercayai bahawa dirinya ialah “sultan Melaka”, dengan membuat majlis istiadat penyerahan surat pelantikan sebagai ‘sultan Melaka’ sedangkan itu bukan identiti sebenarnya.
Dia didakwa melakukan keempat-empat kesalahan itu di A’Farmosa Resort Melaka dekat sini pada 10 malam, 28 Dis 2013.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/sultan-melaka-dituduh-menipu-dengan-identiti-palsu#sthash.vU42aCcq.dpuf


INI BUKTI

TIDAK ADA

SIAPA LEBIH

TINGGI DARI

HUKUM NEGARA

SULTAN PUN

KALAU MENIPU

AKAN DIDAKWA
---------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kan ada KULOP

Mana pergi KULOP ?????

TETEL KULOP buat umpan TONGKOL BELUKANG bagus tak bazir

KULOP memancing lah tuh

Tanpa Nama berkata...

Kesilapan mamat nih adalah kekurangan ilmu dan pencapaian akademik, sebab tanpanya dia terlupa atau tak sedar pun yang sebenarnya dia perlukan sijil, iaitu sijil kesultanan, yang mesti datang dari institusi tinggi dan mahsyur dalam negara, yang berupa pengiktirafan rasmi institusi terpelajar dan berpengetahuan tentang selok belok dan salur galur perihal negara. Ini serupa macam sijil kedoktoran yang cuba digantung oleh mamat siapa tuhari yang aku tak kenal tu, cuma mamat tu pulak ingat dia terlebih bijak boleh kelentong orang lain dengan sijil palsu. Jadi rumusannya, yang kunun ada sijil pengiktirafan pun palsu, yang memang takde sijil pun palsu jugak. Agaknya gigi depa pun palsu.

Tanpa Nama berkata...

TT kalau nak tahu dalam Malaysia ada 5 negeri yang belum ada sultan selain Melaka, 1. Pulau Pinang 2. N.Sembilan yang ada cuma Yamtuan 3.Perlis yang ada raje je 4.Sabah 5.Sarawak.Ada kekosongan siapa ada susur galur darah warna kuning boleh isytihar jadi Sultan negeri tersebut.Cari pengikut dan boleh jual darjah Dato', Datuk Seri, Datuk Menang dan Datuk Kalah

Tanpa Nama berkata...

agak2 yg menyamar jadi tengku tu kena tahan tak?agak2 rakyat biasa yg mengaku raja tu kena tahan tak??sibuk2 hal kejatian melayu, tak sadar diri diangkat pun sb potong turn...tu belum termasuk si arwah yg kata waris dah mati...