.

Khamis, 9 Jun 2016

ISI BORANG KE SYURGA




RAMALAN 

KIAMAT

ISI BORANG

KE SYURGA

ADA APA 

DISANA?



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah.gampang punya tt.aku nk tanya tt ni tt kena jwb jujur...tt pernah entot pompuan x,xkira la german ke British ke melayu ke amoi kw negro ke mana2 lah jwb jujur ya.kalau ada kompom kene isi borang pahala tiket g sorga blhla juga tt entot bidadari bermata jeli.kalau tt xisi borang alahai alamatnya masuk nuraka kalau nk entot pun ngan bidadari muka mcm mak badak puaka tu tt ada selera x.kahkahkah.tutup muka je lah tt entot ja, muka kasi tampal suratkabar muka amoi.Kahkahkah.

Tanpa Nama berkata...

Selain hadi dan walaunta, najib dan rosmah pun bakal ahli syurga. Duit derma pak arab 2.7b dah dlm tangan. Cer korang bayangkan 1billion dia isi borang pahala dan hadiah pada diri sendiri dan rosmah suaminya. Katakan rm singgit bersamaan 50 pahala, maknanya 1billion darab 50 bersamaan 50billion pahala najib dan rosmah.. and they live happily everafter forever ever andever.

Tanpa Nama berkata...

Mereka menanyakan kepadamu tentang kiamat: Bilakah terjadinya?" Katakanlah: "Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah pada sisi Tuhanku; tidak seorang pun yang dapat menjelaskan waktu kedatangannya selain Dia. Kiamat itu amat berat (huru-haranya bagi makhluk) yang di langit dan di bumi. Kiamat itu tidak akan datang kepadamu melainkan dengan tiba-tiba". Mereka bertanya kepadamu seakan-akan kamu benar-benar mengetahuinya. Katakanlah: "Sesungguhnya pengetahuan tentang hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui".

They ask thee about the (final) Hour - when will be its appointed time? Say: "The knowledge thereof is with my Lord (alone): None but He can reveal as to when it will occur. Heavy were its burden through the heavens and the earth. Only, all of a sudden will it come to you." They ask thee as if thou Wert eager in search thereof: Say: "The knowledge thereof is with Allah (alone), but most men know not."

Dia (iblis) berkata: "Terangkanlah kepadaku inikah orangnya yang Engkau muliakan atas diriku? Sesungguhnya jika Engkau memberi tangguh kepadaku sampai hari kiamat, niscaya benar-benar akan aku sesatkan keturunannya, kecuali sebahagian kecil".

Sesungguhnya orang-orang mukmin, orang-orang Yahudi, orang-orang Nasrani dan orang-orang Shabiin, siapa saja di antara mereka yang benar-benar beriman kepada Allah, hari kemudian dan beramal saleh, mereka akan menerima pahala dari Tuhan mereka, tidak ada kekhawatiran terhadap mereka, dan tidak (pula) mereka bersedih hati.

pahala tak perlu borang
sendiri jugak mau buat untuk dapatkan pahala dari Allah
macam mana mau buat kena belajarlah
sebab ramai manusia memang jahil pun bab bab ibadat kepada Allah

yang pasti kita akan jumpa kiamat kecil
bila ?
when bangkai mayat kita dikambuih dalam tanah
dah siap bekalan dah cukup bekalan
senderi jugak mau tau la
jangan bimbang ini hanya untuk manusia yang yakin akan adanya
hari akhir itulah akhirat
kalau tak yakin teruskan hidup macam biasa biasa
begumbiralah sampai orang tolong mandikan bungkus mayat
masing masing

Afif Rayyan berkata...

Terbaik ceramah dr maza...

Tanpa Nama berkata...

Apa bodohnya punya ulasan.nak tunjuk jahil pun biarlah bertempat.tt jangan layan soalan sijahil ni.kalau ada aib jangan dedah kat orang lain.bagus cerita pasal perjuangan

Tanpa Nama berkata...

Ada charge GST tak?

Kah kah kah

*
**

Tanpa Nama berkata...

Terbaik komen dari tuan. Semoga memberi manfaat dan hidayah kepada semua.