Khamis, 30 Mac 2017

PAK LEBAI BERSERBAN





DARI UNCLE RAMLI
PAS di bawah pimpinan pak lebai berserban, berjubah ala pakaian Arab yg konsevatif memang tak faham politik licik UMNO apatah lagi selepas disumbat dedak ke tempolok para elitnya. 
Kini Najib dah berjaya, satu pecahkan koalisi pembangkang dengan memain asmara dengan Hadi dengan hujah 'kuasa Melayu/Islam' lalu PAS renggang dengan pembangkang; kedua Najib bubuh kedudukan PAS sebagai dalam keadaan tak stabil lagi. 
PAS mungkin bersendirian dan maklum saja dalam realiti Malaysia sebagai dunia pelbagai rencam sosio-budaya-politik, ia tak boleh mimpi boleh maju kehadapan tapi boleh masuk syurga.
 PAS tak serik2 dan bijak belajar dengan kuntau UMNO dan anehnya PAS masih mahu berdamping lagi dengan UMNO, musuh ketatnya selama beberapa dekad yg lalu. 
PAS tak sedar yg dia tidak ada ideologi sekular untuk mengharungi dunia sekular, asyik2 main agama mahu menarik semua masuk syurga.PAS naif dalam realpolitik. 
on LEBAI KENA GASAK
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
at 3:45 PM




----------------

3 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

PAS sekali kencing dapat RM90 juta .. China Doll sekali pancot baru dapat RM180 je?

Tanpa Nama berkata...

Orang PAS kan bodoh

Semua orang tau pun

Biar saja lah

Tanpa Nama berkata...

Gwa benar-benar marah kt Lu TT, lu letak gambar makhluk kebanggaan negara china apasal...takde ke orang utan ke, badak ke...panda berserban pulak, adoiiii takde selera gwa nk makan