.

Isnin, 24 April 2017

KUBUR PANJANG - JANGAN POTONG STIM






JANGAN

POTONG

STiM

Jaim mahu sekat amalan syirik di kubur panjang

 | April 23, 2017
Jaim akan mengkaji keperluan untuk mengambil tindakan tersebut bagi menyekat pengamal amalan khurafat terus melakukan kegiatan syirik di kubur panjang iaitu kubur Sultan Al-Ariffin Syeikh Ismail.






MELAKA: Jabatan Agama Islam Negeri Melaka (Jaim) tidak menolak kemungkinan merobohkan beberapa struktur yang menjadi tempat duduk pengunjung di sekitar kubur panjang di Pulau Besar bagi membendung amalan khurafat daripada berlarutan.
Pengarah Bahagian Penguatkuasaan Jaim, Rahimin Bani berkata pihaknya akan mengkaji keperluan untuk mengambil tindakan tersebut bagi menyekat pengamal amalan khurafat terus melakukan kegiatan syirik di kubur panjang iaitu kubur Sultan Al-Ariffin Syeikh Ismail.


TAK DA

KEJA LAIN KE

BAGI CHAN

NAK BELI 

NUMBOR KAYA

ADA SEMBAH

POKOK

ADA SEMBAH

PATONG

ADA SEMBAH

BATU ITAM

ADA SEMBAH

DATUK

ADA SEMBAH

TAN SERI

SEMUA CARMA

LU PIKIRLAA


--------------------

2 ulasan:

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Ayer Muka meLaka tu TT... Ketua Menterri punya Tambi "keciK onLy"... tu yg perhambat kubur panjang...biar Laa pendek2 jer berLebOng

Tanpa Nama berkata...

apa punya kencing si jaim ni..bukan ke kat pulau besar tu ramai mata2 dari jaim?takkan benda pemujaan tetap berlaku walao ada pegawai atau mata2 jaim..teknik jaim ni dulu kala dah ada..dah banyak makam2 lama dimusnahkan..ini teknik yg sama dipakai oleh saudi..dah banyak kubur2 lama di arab dimusnahkan dan dialaskan dgn khurafaat..yg tak khuraat ialah saudi serang bunuh yemen, yg tak khuraat ialah cgn china general nuklear telah bertapak dimelaka..tetiba melaka jd islam, tetiba pemakai pakaian menjolok mata dihukum..agak2 tourist yg tak pakai bra tu bole dihukum tak?maklumlah ruu355 belum dibahaskan lagi..agak2 bila nak halal jakim kan hardrock cafe di tepi sungai melaka tu..