Rabu, 19 April 2017

PSIKIK MELAYU JADI ALAT







PSIKIK MELAYU 
JADI ALAT
Idea untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia tidak pernah terlintas di fikiran saya, walaupun Perlembagaan Malaysia membenarkan mana-mana rakyat Malaysia menjadi Perdana Menteri," demikian yang ditegaskan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang dalam kenyataannya semalam seperti dilapor Roketkini. 

Saya pungut berita ini  yang disiarkan dalam laman portal Malaysian Dateline pada 10 April 2017. Untuk saya berita ini amat-amat mustahak - satu kenyatan untuk  kita bersama-sama memahami psikik Melayu.

Tulisan-tulisan yang lalu saya telah menerangkan sejarah kemunculan dan  sebab musabab yang melahirkan psikik Melayu yang kita semua hadapi hari ini. Saya telah memberi penjelasan, terumba dan salasilah asal usul psikik Melayu. Juga pesejarahan psikik Melayu dari zaman kolonial hingga keluarnya Singapura dari  Ibunda Tanah Melayu.

Saya juga telah menerangkan dari mana asal usul konsep slogan Malaysian Malaysia. Saya juga telah menunjukkan cita-cita dan niat Lee Kuan Yew dari Parti People Action Party (PAP) yang mahu menobatkan dirinya sebagai Perdana Menteri Malaysia. Ini kerana ketika Singapura bersama Malaysia  Bani China menurut kiraan  Lee Kuan Yew telah menjadi majoriti.  Dalam sistem demokrasi berparlimen sesiapa yang memiliki majoriti akan berkuasa.

Lalu timbul soalan - Kenapa Melayu tidak mahu Lee Kuan Yew menjadi Perdana Menteri pada tahun 1964?

Soalan yang sama juga boleh kita tanyakan kepada Lim Kit Siang kerana dalam kenyataannya Lim Kit Siang pada  10 April 2017 lalu dia masih  jelas  menyatakan tentang haknya  dirinya  atau  untuk sesiapa saja menjadi Perdana Menteri Malaysia mengikut Perlembagaan.

Kenapa Bani Melayu akan menolak Lim Kit Siang dari menjadi Pedana Menteri? Mungkin ini bukan soalan yang tepat. Soalan yang tepat kenapa dan  mengapa timbulkan persoalan Lim Kita Siang mahu menjadi perdana Menteri Malaysia.

Jawapan untuk kedua-dua soalan ini tercakup dalam persoalan nasional yang sedang saya huraikan.

Bani Melayu ketika ini amat jelas merasa kurang yakin dan tidak percaya dengan Bani China dan Bani India. Bani Melayu melihat bahawa kedatangan pendatang asing ini  ke  Tanah Melayu bukan atas jemputan mereka. Tetapi hasil dari projek kolonial Inggeris yang mahu memunggah harta kekayaan Tanah Melayu. 

Bani China dan Bani India menjadi  warga Tanah Melayu bukan atas sikap  ah lan wah sah lan Bani Melayu. Bani Melayu tidak menyambut pendatang asing ini dengan kompang dan bunga manggar. Tetapi dipaksakan oleh kolonial Inggeris.  

Jika hari ini Bani Melayu ditanyakan apakah mereka akan bersedia menerima Bani China dan India sebagai warga  negara - saya cukup yakin jawapannya - Pergi mamposlah Orang Puteh.

Bayangkan betapa kayanya Bani Melayu dengan bijeh timah, minyak, emas dan kayu kayan tanpa perlu berkongsi dengan Bani China atau Bani India. Bayangkan betapa lumayan kehidupan Bani Melayu. Wal hal hari ini Bani Melayu  menjadi  peminta-minta dengan hak-hak keistemewaan yang dirukunkan. 

Hakikatnya  Bani Melayu menjadi Red Indian di bumi tumpah darahnya. Bani Melayu menjadi Orang Abo di Australia . Bani Melayu menjadi Maori di New Zealand apabila tanah air mereka dijarah oleh Pakeha.
Inilah lagu dan naratif yang disebarkan oleh Biro Tata Negara (BTN) kepada anak-anak mahasiswa Melayu sebelum mereka melangkah masuk ke kampus. Inilah tema  lagu Anak Kecil Bermain Api yang menjadi anthem BTN. Lagu dan tema naratif ini juga digunapakai  dalam kursus-kursus penambah baik  kaki tangan awam.  Tema ini tersebar luas meresap , mengenap dan menunggu masa untuk muncul kembali.

Roh dan psikik Melayu ini memiliki asas sejarah yang ilmiah. Tulisan saya ini kali ini cuba memperlihatkan bagaimana psikik Melayu ini telah digunakan sepenuhnya oleh United Malays National Organsiation.
Pada hemat saya kekuasaan yang dimiliki oleh United Malays National Organisation ini seratus peratus adalah hasil dari menunggang  dan mengeksploitasi psikik Melayu.

Untuk mereka yang mengingati sejarah. Untuk mereka yang tidak melupakan sejarah - pasti akan  teringat  bagaimana Lee Kuan Yew , PAP dan Singapura telah dijadikan Yang Lain/The Other dalam membentuk kesetiaan Bani  Melayu terhadap United Malays National Organisation pada tahun 60’an.

Pada piliharaya 1964 Lee Kuan Yew yang lucah dan kasar telah membawa masuk PAP ke Tanah Melayu. Untuk anak muda segala bangsa saya ingin memberi tahu bahawa kawasan Bangsar kini Lembah Pantai adalah kubu kuat  yang dimenangi oleh PAP Lee Kuan Yew pada tahun 1964.

Ini bukan putar alam sejarah dari Hishamuddin Rais. Ini adalah fakta sejarah Tanah Melayu.

Parti United Malays National Organisation secara senyap-senyap dengan bijak  telah mempersatukan Bani Melayu  untuk menyokong Tunku budak suruhan kolonial Inggeris dengan menggunakan psikik Melayu. 

Roh dan semangat Melayu ini telah ditunggang oleh United Malays National Organisation dalam usaha mencari sokongan. Psikik Melayu telah dipergunakan dengan maksima untuk memastikan United Malays National Organisation terus berkuasa.

Psikik Melayu - roh dan perasaan Bani Melayu, perasaan cinta tanah tumpah darah Bani Melayu  telah dieksploit. Bani Melayu melihat tanah air mereka terjual kepada Bani China. Perasaan ini telah dieksploit oleh United Malays National Organisation untuk menegakkan kuasa parti ini. Justeru parti ini dari awal lagi telah meniupkan  slogan Hidup Melayu. Dan parti ini mendabik diri sebagai  Parti Ketuanan Melayu. 

Psikik Melayu - perasaan cintakan tanah tumpah darah itu telah dikalehkan oleh United malays National Organsiation sahinggakan Bani Melayu  menjadi takut dan gentar dalam tanah airnya sendiri. Bani Melayu ditakut-takutkan. 

Dalam suasana  ketakutan ini Bani Melayu mencari payung untuk berlindung.Maka disinilah muncul peranan United Malays National Organsiation. Parti Ketuanan Melayu saperti Superman muncul sebagai penyelamat Bani Melayu.

Hari ini Bani Melayu masih tebal perasaan  takut  bahawa Bani China dari Parti DAP akan memerentah Malaysia. Psikik Melayu yang melihat Tanah Melayu dipecah-pecah  kini beralih menjadi takutkan DAP. Perasaan ini  menular dan kini menjadi  sebahagian dari psikik Melayu. 

Inilah suasana politik Malaysia hari ini.  100 tahun dari  hari ini pengkaji sejarah akan melihat bahawa psikik Melayu inilah yang menjadi pengaris dan juru kemudi politik PRU14. Selain dari penipuan SPR dalam PRU14 - psikik Melayu ini akan  membawa kemenangan mutlak untuk Najib dan Rosmah.

Wajib juga saya memberi penjelasan  bahawa sejarah, tingkah laku dan tidak  tanduk politik DAP juga memberi keyakinan kepada Bani Melayu  untuk mempercayai  hujah-hujah  karut dari parti United Malays National Organisation. Justeru  inilah latar belakang kenapa kita tetiba terbaca  berita bahawa Lim Kit Siang ingin  menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Tohmahan, propaganda , fitnah dan berita palsu ini diyakini kerana ianya  berasaskan apa yang telah dilakukan oleh PAP dan Lee Kuan Yew ketika Singapura dalam Malaysia. 

Bani Melayu sedar  -  sejarah parti  PAS adalah pecahan dari United Malays National Organisation. Sejarah Parti Amanah adalah pecahan dari parti PAS. Parti DAP juga adalah peninggalan  dari parti  PAP Singapura. 

Justeru hingga ke hari ini  kita masih melihat dan membaca  DAP masih menggunakan slogan yang dibenci dan menyakitkan hati Bani Melayu. - Malaysian Malaysia. Ini adalah slogan yang bertelor , mengeram dan menetas dalam tapak tangan PAP dan Lee Kuan Yew.

Hakikatnya adalah mustahil untuk Lim Kit Siang menjadi Perdana Menteri Malaysia. Suasana politik dan kesedaran politik Bani Melayu hari ini telah memustahilkan Bani China dari menjawat kerusi  PM - walau dari parti mana pun. 

Mustahil yang saya katakan disini samalah saperti mustahilnya orang Pakistan atau orang  India atau pendatang asing  yang telah bermastautin puluhan tahun di Bandar Seri Begawan untuk menjadi warga negara Berunai. Atau mustahil untuk Orang Melayu menjadi warga negara Kuwait walau pun telah duduk di Kuwait berpuluh tahun.

Kesedaran politik Bani Melayu  dan zaman  ‘ dipaksa oleh kolonial Inggerus ‘ telah berlalu.

Tetapi psikik Bani Melayu cintakan tanah tumpah darahnya masih terus  dieksploit ke tahap maksima  yang menggila babi oleh United Malays National Organisation. Lihat bagaimana baru-baru ini ada berita tentang bagaimana Pulau Pinang akan dijadikan Wilayah Persekutuan - sama saperti Kuala Lumpur dan Labuan. Apa sebenarnya  latar belakang berita ini.

Jika diselidiki, jika diberi perhatian rapi maka kita akan mendapati psikik Melayu sebagai sebab musabab yang menimbulkan berita Pulau Pinang akan menjadi Wilayah Persekutuan. 

Berita ini masih lagi berlatarkan persoaan nasional yang saya timbulkan. Parti Ketuanan  Melayu yang hilang kuasa di Pulau Pinang menggunakan psikik Melayu untuk memperlihatkan pengulangan sejarah. Yang tersirat dari berita ini ialah United Malays National Organisation telah memberi ingatan bagaimana Singapura telah disonglap oleh Lee Kuan Yew dan PAP. Kini Pulau Pinang sedang disonglap oleh Lim Guan Eng dan DAP.

Ketika pilihan raya 1964 dan 1969 - Lee Kuan Yew dan PAP telah menjadi musuh utama untuk menyatu padukan Bani Melayu. Pemuda United Malaya National Organisation  dalam tahun 1969 telah memulakan kempen gelap menjadikan  Lee Kuan Yew sebagai ‘kapir harbi’ yang wajib dilawan. Kumpulan Pemuda Tahan Lasak telah diberi kursus khas tentang PAP dan Lee Kuan Yew. 

Ini juga bukan fitnah dan tohmah dari Hishamuddin Rais. Ini fakta sejarah.

Pada tahun 2017 ini  untuk menghadapi PU14 - saya amat yakin yang dijadikan ‘kapir harbi’ oleh United Malays National Organisation pastilah  Lim Kit Siang dan DAP. 
Lalu persoalan timbul - bagaimana pula dengan MCA - Malaysian Chinese Association? Apa peranan  Bani China ini? Tunggu minggu hadapan.(TT)

NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanggan 
akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
03-92-21-10-45







-------------------

Tiada ulasan: