.

Selasa, 18 April 2017

TASEK CHINI AKAN ROSAK




TASEK CHINI
TAK ADA ZONE PENAMPAN
Sebenarnye Tasik Chini ni dah tak de apa nak di critakan .. kok ado yg miang nak corito hanya sekadar tugas nye carik makan. Tasik Chini ni di kepungi oleh Felda Chini yg luasnye cecah ribu-ribu ekar. Di tasik tu, sawit di tanam hingga kebibirnye .. tak de zon penampan yang jelas .. apa lagi zon tadahan untuk ekologi air. Lobang pantat pon ada zon penampan dan zon tadahan nye. 
Itu lah dia contoh pembangunan negeri Pahang. Tengok lah apa jadi ngan Tasik Boksit. Contohi la cara pemikiran Chedet Si Bangka tu rancang pembangunan. 
Tgk je KLCC siap dgn zon rekreasi yg sgt cantik dan luas. Kalau Tasik Chini utk selesai isu alam sekitar nye .. perlu dihangkut Propesar UKM dan bertahun buat kajian .. bertahun dapat elaun kaw-kaw punye .. akhirnya sawit tetap terpacak dibibir tasik tu .. kangkong betul? on 
TASEK CHINI YANG INDAH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 4:29 PM






---------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tasik chini dijilat oleh kerakusan kerajaan Pahang sehinga lebam bibir2 tasik itu wow satu persolan yg berlendir.inilah satu bentuk penjajahan dialaf moden, pemikiran bisa dijajah selepas itu tanah pula.itu mesti kerja orang melayu, klau chinapun tuan dia mesti melayu toktok2 batin x buat kerja mcm tu.. Diselangorpun cuacanya sama difelda2 habis semua habitat hutan serangan dijilat para Saiton diatqs nama persatuan kaf... persatuan yg tiada hujung pangkal.. yg diasas oleh individual itu untuk kepentingganya..