.

Jumaat, 19 Mei 2017

SELAMAT PULANG - SELAMAT HIDUP BARU







SELAMAT

BEBAS


KESAHNYA:
ingatkan kembali
satu klip perang iraq
muncul pada tahun 2010
dimana warga iraq
yang sedang berkumpul
tetiba diserang oleh drone
klip ini dibocorkan 
oleh wikilekas

sosok yang bertanggung jawab
membocorkan klip drone ini
ialah bradley edward manning
dia sodadulu amerika 
bertugas di iraq pada tahun 2009
sebagai penganalisa maklumat

sosok ini membocorkan  
tiga suku juta dokumen jahat
tentang perang iraq 
kepada wikileaks

sosok ini ditahan
dihadapkan ke mahkamh tentera
di dihukum penjara 35 tahun
semenjak tahun 2010

dalam penjara sosok ini
beralih jentina
kini dia menjadi wanita
dan menukar nama 
menjadi chelsea manning

dalam tradisi presiden amerika
sebelum meninggalkan rumah puteh
sang presiden ada hak
untuk mengampunkan sesiapa saja

presiden barack obama
memberi pengampunan 
kepada chelsea
amin




'Here I am!' Chelsea Manning shares first photo after prison

“Okay, so here I am everyone!!” wrote Chelsea Manning on her Instagram page as one of the world’s most famous official leakers published the first photograph of herself as a free transgender woman. 


SELAMAT

HIDUP BARU




--------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MONTOK Banget

Tak leh jumpa AYAHANDA SAPU

Nanti habis pulak KABOMMMMMMMMMM!!!!!!!

Nama pun AYAHANDA SAPU

Di SAPU terus

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Macam mana nak bagi pahaLa kepada cheLsea Manning Dia taK sesuci najik KontoL nya pun sudaH tukar taK macam Tontowee Dan nik Cooper Lagi, .Kenapa Ngko TT habiskan sisa hidup menyusah kan para Lobay n agamawang semua budimang Dan agamawang isLang agamawang Kristian sedang SibuK memikirkang macam mana tuhanG naK uruskang dan usahakanG pahaLa Chelsea Manning ni sebab penis aLias peLir nya sudaH tukar jadi Pek...peK aLias cibai

Tanpa Nama berkata...

Aik? Dalam penjara ada jugak kosmetik surgeon? Konfius aku, ada bius? Ada bilik bedah? Ada pisau bedah? Ada ubat bedah? Ada cik bedah yang transformasi dari encik bedul? Bedebah, rahsia orang kau dedah , dah tu gelabah, pergi bedah, bedul dah jadi bedah, blah lah!