.

Jumaat, 9 Jun 2017

SUSAH JADI MELAYU




SUSAH JADI

 MELAYU

YANG NAK IKUT

PERANGAI ARAB 









7 ulasan:

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Awat Laaaaa TT habiskan stock Masa tengoK ustart macam Ni,...baik Laa pi Jumpa Tontowee mintak CD bLue sekeping -dua.. Ada juga sedap nyaaa kah kah kah

Nazrio Dond DoLLa berkata...

tapi isa samduL rekrut port dicK, zana zein, ikhLasss, TT.. di maLaxia ni Aku Lebih saLutey sama isa samduL dari ustat2 Dan poLitikus yg terkenaL sebabnya, hanya Isa samduL Satu-satu nya Tokoh yg guna (bahan rekrut) berbeza, ORANG Lain rekrut Allah, rekrut Muhammad, rekrut Syurga waLak neraka, agong, agama, Bahasa arabiyaH, Bahasa meLayu, tapi isa samduL rekrut port dicK, zana zein,

Tanpa Nama berkata...

ya susah jadi melayu,
banyak halal lagi banyak haram,
penuh hasad dengki,
kalau ada meniaga berjaya,
siap jumpa bomoh siam,
kalau burger laku berderet burger,
sampai rosak semua,
kalu jual pisang berderet pisang,
kalu jual sotong kangkung berderet jugak,
lampu warna warni,
merah, hijau, biru. kuning,
sampai semua lingkup,
akhirnya semua lingkup bangkrap,
memang susah jadi melayu,
kiri kanan dengki,
tak boleh tengok bangsa maju,
korek lubang korek kongkang
merdeka 60 tahun dah,
masih harap buah kurma lagi,
masih menadah tangan minta bantuan,
apa nak jadi melayu nie....sedih
apa pon jangan lupa
kah kah kah

zaharuddin Ahmad berkata...

Maaf ya.....saya kurang afif tentang agama...
Soalan saya .....kenapa ustad berceramah/berdakwah mengunakan
rujukan dari buku dan novel. ...dan bukan dari kitab suci al-quran. ....bukankah buku dan novel itu merupakan huraian pendapat dari seorang pengcritic/penganalisa agama....
cara ustad bercakap.segala serbi benda/perbuatan yang ada di dunia ini..adalah haram...
Melayu/ islam...makin konfuse.....saya lagi ...konfuse.
(Kenapa tak jerit..tak beritahu MO1..duit dari MDB/felda/tabung haji/epf/kwap/zakat/d.l.l. ..semua nya haram digunakan)

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah terbaik laa ustaz ni buat pencerahan!!! Sekarang ni baru aku benar2 faham kenapa Tuan Guru HAHA kerap ponteng sidang parlimen dan rela hadir majlis tahnik, Tuan Guru HAHA taknak subahat tengok benda2 haram-MP yg tak tutup aurat contohnya MP PURTAN!!! memang terbaik laa Tuan Guru HAHA, pandai jaga diri dari melakukan perkara2 HARAM.

#haramjadah

Tanpa Nama berkata...

tak susah lar!

baju kopi!
seluar kopi!
unta kopi!
makan unta, kopi!
minum unta, kopi!
SEMUA kopi!

pi MAMPUS kat arap tu lagi baik!!!!!
(jangan balik, TAO)

Tanpa Nama berkata...

oit ustaz pundek..kat arab saudi ada rancangan rotana, ada filem XXX tengah malam..apa lancau lu ckp semua haram..kalo taknak haram, nape ulama2 ust sendiri tidak buat filem halal..cakap tak serupa bikin..kpd pembaca tt sekalian, ust ni bercakap melalui corong surau..cuba bayangkan berapa surau dia dah berckp benda yg sama..corong2 masjid, surau2 malah doa2 jumaat juga menyebarkan kebencian, kebodohan ..dulu kat kedah masa pas perintah, abis semua dihukum halal haram..bila pas kalah kpd umno, mb pas mati masuk syurga..ingat semua org kedah tu suka itu haram itu halal..raja saudi suka pantat blonde yg belum dinikahi..apa hukum ust?saudi membunuh yemen, apa hukum ust?jamil khir berfoya2 yg isteri tercinta dgn duit yapeim, apa hukum ust? yg penting bkn kuliah, yg penting duit bayaran kuliah..tak kira la org dtg ke org dgr ke..kebykan ust2 spesis mcm ni byk dtng dari utara atau pantai timur..buat taik dinegeri org, tempat sndiri semua suci semua potong balak..