.

Rabu, 21 Jun 2017

TANDA TANDA KEMUT ZIANA









KALAU TAK

ADA KES

MAKNANYA

KEMUT ZIANA

MASIH KETAT



FGV: Mohd Isa hadir bagi keterangan kepada SPRM
PUTRAJAYA - Bekas Pengerusi Felda Ventures Holding (FGV), Tuan Haji Mohd Isa Samad tiba di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi menbantu siasatan.

Mohd Isa bersama isterinya, Puan Hajjah Bibi Sharliza Mohd Khalid tiba pada di SPRM jam 9.40 pagi ini menaiki kereta jenis Lexus berwarna hitam.

Semalam, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Tuan Haji Azam Baki mengesahkan bahawa Mohd Isa dan isteri dipanggil oleh SPRM untuk merekodkan keterangan.

KALAU 

ADA KES

MAKNANYA

KEMUT ZIANA

DAH LOHE

-------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kompom dlm siasatan sampai kiamat kah kah kah kah....

Tanpa Nama berkata...

Apa kena mengena Ziana Zain dengan Isa Samad? Isa ni dulu penyanyi ke?

Tanpa Nama berkata...

Tak mungkin kemut Ziana dah lohe. Cuba check akaun Isa sama. SR boleh publish nanti. Entah berapa billion dah rasanya.

Melayu Celup berkata...

Woit TT, Waaa hebat ko eh bantai orang sana sini, macam sebijik batu membunuh dua ekor burung serentak..

Kes dah lama betul, memang kelakar bila tengok lepas satu jawatan sekarang kemudian dapat pulak satu jawatan baru, tak sampai pun 24 jam.. orang nogori ekau cakap "ado baco tu jang, apo bondo dio baco pun den tak tau"..Kah Kah Kah

Memang ampuh strategi "makan budi balas body" tapi dalam konteks ni, "body" nya tu adalah jawatan dan segala kesenangan.. Aku ada baca kupasan Tun Madey tentang rasa malu ni, dalam sungguh maksud serangan beliau dan aku setuju tentang letak duduk rasa malu begitu, bukan semata mata malu sebab kain terlondeh lalu punai tersingkap..Kah Kah Kah

Balik pada kesah kemut mengemut lalu terkentut kentut ni TT, Wa memang tak heran langsung Mat Pendek kebal selamat selama lamanya, semua sebab beliau dah pegang "kunci" kes Encik Mappadulung ni dengan budak itam dalam jamban tu.. apa agaknya yang budak itam buat dalam jamban tu pun aku tak dapat nak tilik sebab makrifat aku tak hebat macam Pendita HaHa.. kah kah kah.. Mana tau lu boleh tengok ke apa benda budak itam tu buat masa dalam jamban... masa mencebok budak itam praktis kemut mengemut sambil terkentut agaknya.. Kah Kah Kah

Entah bila la massa (masharakat) kita ni nak berubah pun tak tau la.. Modus Operandi (MO) yang sama saja oleh mana2 penunggang atau penagih kuasa nak kekal hidup (survive)... Ada saja bahan bukti salah laku moral atau yang sewaktu dengannya untuk orang yang diserang adalah tongkat nak terus berdiri memaut dahan kuasa yang kian menjalar seiring usia.

Berubahlah masharakat Malaysia, dah 60 tahun negara Merdeka, fikiran kebanyakkan maseh lagi di takuk lama, kita rakyat marhaen bukan terlalu murah boleh dibeli dengan dedak setengah sen, kita patut desak perubahan politik dengan isu2 yang lebih fundamental, apa yang lebih fundamental kalau bukan ekonomi, fikirlah apa impaknya bila nilai matawang kita jatuh, fikirlah pulak apa dampaknya bila pendatang asing melambak dalam bumi kita ni, sampai bila kita semua nak hidup berhutang? Bebaskanlah diri dari cengkaman kepompong kebangsaan tu semua, hiduplah sebagai manusia bertamadun yang berjuang mewakili kelas bukan identiti semata mata.