.

Sabtu, 15 Julai 2017

KAKI PUTAR ALAM




face book

Mufti tidak perlu nak ajar umat jumud dalam menilai agama, terutama ia masih dalam wacana ilmiah.
Tidak perlu nak lemahkan tahap akal umat dalam melihat keluasan Islam dan keterbukaan fiqh dalam kalangan Ulama-ulama muktabar.
Menampilkan keterbukaan tidak mengelirukan umat. Ekoran itu, umat tidak bermasalah dengan kekhilafan yang berlaku sejak sekian lama.
Yang menjadi masalah, apabila ada tokoh agama sengaja menghalang dari menampilkan keterbukaan yang pernah ditunjukkan oleh ulama-ulama muktabar.


Muhammad Shahimi Ariffin Hujah dan perbahasan mesti bersandarkan sumber yg sah. Since wanji dh nyatakan sumber knp perlu dipertikai lagi? Beliau pon belajar agama, adakah mufti sahaja layak bg pandangan? Korang yg pertikaikan latar belakang akademik wanji ni tahu ke pasal beliau?
LikeShow more reactions
Reply
1
8 hrs
Manage
Mohammad Alinor Abdul Kadir Fakta yang mengelirukan merupakan suatu kesalahan kepada manusia jumud, sebab fakta itu bukan ikutannya
LikeShow more reactions
Reply4 hrs
Manage
Fierozz Sasmes masyarakat keliru & akan terus keliru, kerana mereka tidak didedahkan dengan ilmu kepelbagaian fiqh dalam dunia Islam..

masyarakat keliru & akan terus keliru, jika agamawan terus menerus mengajar satu juzu' sahaja dari keluasan fiqh Islam dan membodoh
...See More


----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ape lh tk abs2 crite pasal bela anjing ni: bukqn susah benor agama Islam ni, dah terkena air kior dia samak dgn air tanah(sekali), pastu cuci dgn air biasa 6X: pastu boleh gi solat..Tapi yg kritikal nya bila dah makan rasuah, amek n makan harta negara, harta org ramai, tegok setempayan air tanah pun tk boleh mnyucikan diri!!Yg bi para ulanak, mufti kena beritau: mintak Rosmah pulangkan rantai pink tu balik, bertaubat mntak ampun dgn rakyat dn dengan Allah & betapa besornya dosa pecah amanah serta rompakan ni sbb dia mnghancurkan negara...ni yg dia sibuk pasal dosa bela anjing yg mudah, jelas n senang settle. Ape ke dah

Didi kota belud berkata...

Bela anjing pun salah...MENGANJING BOLEH PULOKKKK.... puik... Jual agama mcm jual etok.. Sebungkus 2 riah kooo.... Hahahhahahahancus... Lepas ni nak bela anjing husky... Pedulik apa kau.. Islam is wonderfullah..bukan bladiful mcm..... Puik

Tanpa Nama berkata...

pak mufti, nape negara mesti pakai syafiee? nape tak pakai hanafi yg tua berbanding imam2 lain? nape tak pakai maliki yg tinggal dimadinah dimana jasad nabi ditanam?, nape guna syafie..syafie ni amik wuduk 3kali suci sb negara asal imam syafiee ni byk air ke atau tempatnya pun kering berdebu..hanafi kata sesapa berhutang tak perlu berzakat, nape kita mesti amik syafiee yg wajibkan zakat walupun kita dibeban hutang macam2..pak mufti, syafiee haramkan nyayian dan alatan hiburan, bila nak faukwakan kepada rakyat kelantan agar diharamkan jd artis, jd model, atau jadi tokey jual alat solekkan secara syaitan..tuan mufti, bila kan fukwakan supaya rakyat kelantan diwajibkan keluar riyal utk bantu kerajaan negeri bayar saman syarikat2 luar..bila nak buat hukuman pancung secara live macam saudi?