.

Khamis, 3 Ogos 2017

KOS HIDUP SEMAKIN MAHAL









FACE BOOK


Khairul Fauzi Hj Muhammud added a post to the album: #revolusiminda.
21 hrs
Minyak naik lagi? Minggu ke 5 berturut2
Ayam RM8.50/kg
Kembung RM18/kg mlingkup ekonomi warga kota.. makcik felda rebus pucuk paku
Sallehudin Abdul Manan Ikan kembung patut RM2/kg jer. Kalau dah sampai RM18/kg, itu dah harga melampau2. Patut turunkan kabinet kayu tu sekarang, ganti kabinet baru.
Reply
1
21 hrs
Manage
Azahar Basteng Ghani jibby & Rose Nyanyi & nari lagu Aku Anak Kampung... na..na naa..ola la laaaa
Reply20 hrs
Manage
Kien Hong Durian ada naiktak?kikiki
Reply20 hrs
Manage
Rosman Tahir Pakcik felda boleh mati pucuk... Sebab pucuk semua makcik felda da rebus...
Reply
1
20 hrs
Manage
Zek Qudrat Farm Org jdt makan beras hancur la nampak gayanya 😄
Reply17 hrs
Manage
Mohd Mudzaffarudin Mohd Radzi Berlajar bersyukur.
Reply12 hrs
Manage
Muhd Nur Syaaban Apehal plk wrga "felda"???
Xsmua warga "felda" ska mkn " pcuk" k...#hdupmatibersamapas
Reply8 hrs
Manage
Muhd Nur Syaaban Bro elok ckit ckp org felda mti pcuk...fkir sblm lontarkn kata2...
Reply8 hrs
Manage
Khairul Fauzi Hj Muhammud Lama hilang mamat ni
Reply8 hrs
Manage
Muhd Nur Syaaban Bru klua srang...hahahaaaaa ape khbr shabat???
Reply6 hrs




---------------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...


choose your poison......

thin the herd
or
eat the sun?

Tanpa Nama berkata...

'pucuk'
ke
'foo chuk'?

tersalah dengar, ke tersalah cakap, ke tersalah eja?

Tanpa Nama berkata...

padan muka!

mungkin muka jambu, kot?

p.s. harga gincu ada naik tak????????????

Tanpa Nama berkata...

Dulu orangramai komplen dalam malaysia banyak tak bagus, jadi orang umno kata pindah duduk negara lain.
Lepas tu orangramai komplen harga ikan dan makanan laut naik, jadi orang umno kata makan daging ke, ayam ke.
Sekarang orangramai komplen harga minyak petrol naik, jadi orang umno kata guna minyak rambut ke, minyak dhab ke hihihihi

Tanpa Nama berkata...

jgn berangan nak kena kan org felda..dlm dunia felda, undi umno itu adalah wajib..kalo felda rugi ke apa ke, semua itu adalah ujian dari tuhan, ujian tuhan tanda allah sayang..jgn harap la warga felda nak bangun melawan..generasi satu ke dua ke tiga ke..belum ada yg bangun melawan..felda masih tido..warga felda tidak mahu bangun tido..yg koporat2 di bangunan felda keje menyamun pun warga felda takkan melawan..ini hebat..felda ini dicipta oleh umno..maka barang siapa yg melawan, maka mereka wajib keluar dari felda..terus tengelamlah semua telur warga felda..tun razak yg mulakan buku hijau, jadi apa salah anak warisnya najib isteri rosmah memperabiskannya..cuma yg tak syoknya, mereka semua duduk dlm parti yg dibina oleh madey muhammad al kutty termasuk la menteri komidi zahid..myerang dari tong taik yg dibina oleh mamak madey..legasi madey wajib dibubar dan umno wajib dibubarkan jua..umno baru ciptaan mamak madey..

Tanpa Nama berkata...

Semalam punye cerita:
*Immigration kept extending contract of underperforming ferry company 
-Despite repeatedly flouting contractual obligations, a ferry company was awarded the job to deport foreign nationals by the Immigration Department for 10 years and had its contract extended four times, the Auditor-General's Report 2016 Series 1 revealed... 
MOF had approved the latest contract renewal for the company, despite previously ruling that its third renewal, from Nov 1, 2013, to Oct 31, 2015, would be the last. 

Hari ni punye cerita:
After audit, Immigration Dept mulls open tender for ferry contracts.
The Immigration Department will look to carry out open tenders for future contracts for ferry companies after a federal audit highlighted the underperformance of a directly-appointed company.
The Home Ministry secretary-general Datuk Seri Alwi Ibrahim also said that the decision to extend the contract was made because the company did not breach any of their scopes according to the contract.
Everything regarding this contract was done according to rules and regulation.


Kahkahkah siapa tipu siapa? Audit tipu kabinet dan rakyat? Atau home ministry secretary-general alwi ibrahim yang tipu kabinet dan rakyat? Dahlah sekarang baru nak terhegeh tengok tender, sedangkan sebelum ditegur audit selamba je ambik jalan mudah sambung je kontrek orang sama takyah nak pikir banyak. Memang inilah cara orang umno-bn buat kerja, kunun jawatan tinggi siap title besar, mengurus ejensi kerajaan dan duit rakyat, tapi sebenarnya menguruskan poket rakyat bila duit rakyat diguna dengan cuai dan bodoh bangang bongok tanpa ilmu dan kesungguhan, ataupun... sebenarnya menguruskan poket rakyat dengan mencilok sejuta sana dua juta sini... Ini ke jenis orang yang pakcik dan makcik felda mau untuk pegang amanah jaga harta rakyat, duit kita?? Lingkup!!