Khamis, 23 November 2017

DAH BOCOR PULAK?











GAMBAR TUNJUK

EMPANGAN DAH

RETAK & BOCOR


Kerajaan Sarawak nafi Empangan Bengoh bocor
SIBU: Kerajaan negeri Sarawak memberi jaminan Empangan Bengoh yang terletak kira-kira 40 kilometer dari Kuching, "secara teknikal dan strukturnya selamat dan stabil" sekaligus menafikan laporan berita yang menyatakan empangan terbabit mengalami kebocoran. 

Dalam laporan berkenaan, dua ahli PKR mendakwa empangan terbabit yang digunakan sebagai kawasan tadahan air untuk Kuching dan bandar Bau, Samarahan dan Lundu, "menunjukkan tanda kebocoran".

The Borneo Post, yang menyiarkan dakwaan ketua PKR cawangan Puncak Borneo Willie Monggin dan naib pengerusi PKR Sarawak Boniface Willy Tumek menerusi portal beritanya dilaporkan diminta menurunkan laporan berkenaan lewat malam tadi.

Ketua PKR negeri Baru Bian mengkritik cubaan menutup berita itu dan berkata Adun Batu Lintang, See Chee How, boleh membawa usul tergempar di sidang Dewan Undangan Negeri bagi membincangkan kebocoran yang dilaporkan itu.


NAFI NAFI NAFI

MAT NAFI 

IALAH MENANTU

LEBAI HUSIN

KAH KAH KAH

-------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mula2 nafi, bila empangan tu pecah terbarai nanti dan korbankan nyawa disalahkan takdir tuhan pulak. Senang betul jadi pemerintah, sebab tu BN boleh kekal lebih separuh abad.