.

Ahad, 21 Mei 2017

GUNA BAHASA ARAB TIPU MELAYU





TIPU MELAYU
GUNA BAHASA ARAB 
Kau tengok la tt, ni cara2 nak tipu melayu. Alasan pas taknak keluar dari selangor, majlis soru bagitau sebab nak jaga maslahah. Mula2 putuskan tahaluf siyasi (guna bahasa arab), kemudian taknak keluar dari selangor pun guna perkataan arab jugak, MASLAHAH. Bila pusing2 guna bahasa arab, nampak laa mcm nak jaga kepentingan umum dan islamik padahal sebab sayangkan elaun2 yg dapat ribu ribu di selangor.. 
maka terhangguk hangguklah penyokong walaunta kononnya pemimpin diorang amalkan cara islam dan walaunta pun dapat la tumpang sekali saham akhirat dan tumpang sekaki memantat bidadari. Sekian. Nota: kesian kat arwah harun din, janji dia nak bawa pas keluar dari selangor tak dipedulikan oleh majlis soru. on 
KUASA FULUSIKOM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/12/17





------------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dari FB Usin ceroi..

"Gaji Exco di Sgor adalah RM 15K. Gaji Adun pula RM 11K. Exco dilantik di kalangan Adun. Ertinya, sesiapa yg jadi Exco akan dapat gaji pokok tak termasuk elaun jawatan2 lain adalah sebanyak RM 26K sebulan. Kebanyakan Exco akan pegang beberapa jawatan lain yg ada elaun juga. Maka, dapatlah lebih kurang RM 40 K Sebulan. Kereta free sebijik. Rumah Exco lagi.
Cuba bgtahu tok, lebai mana yg bodo sangat nak letak jawatan Exco? Dalam Islam, menolak rezeki itu haram kerana rezeki itu Allah kasi. Tok percaya, Majlis Syura yg buat keputusan putus Tahalluf Siyasi dgn Pkr tu, kalau mereka juga terdiri dari Exco di Selangor, mereka akan buat fatwa "Wajib' tidak letak jawatan. Tapi, sebab mereka pun tak dapat apa, mereka dengki la kat geng2 tok dalam Exco tu."