Ahad, 21 Mei 2017

BODOH PENYAKIT TANPA KUMAN









BODOH

PENYAKIT 

TIADA KUMAN




Perlis tidak setuju Harumanis ditanam di luar Perlis

ARAU: Kerajaan negeri Perlis tidak bersetuju dengan cadangan supaya pokok mempelam Harumanis ditanam secara besar-besaran di negeri-negeri lain, kata anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Ahmad Bakri Ali.
Beliau berkata cadangan itu ditolak kerana Harumanis merupakan hak eksklusif Perlis dan kebanyakan rakyat negeri ini menjana pendapatan dengan menanam pokok mempelam itu.
“Saya membantah kerana Harumanis merupakan satu-satunya hak eksklusif Perlis.
“Jika nak ditanam sepokok dua tidak mengapa tetapi menanamnya secara ladang untuk dikomersilkan, kita memang tidak bersetuju,” katanya selepas pelancaran Fiesta Mangga @ Medan Gerai Buah-Buahan Segar (GBBS) Ulu Pauh dan Pelepasan Konvoi Kembara Harumanis Perlis ke Putrajaya dan Klang di Medan Gerai GBBS Ulu Pauh, Lebuhraya Kuala Perlis-Changlun di sini, hari ini.
Turut hadir Pengerusi Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) Badruddin Amiruldi
BAYANGKAN
BERPADI HANYA BOLEH
DI KEDAH
BERSAWIT HANYA
BOLEH DIPAHANG
IKAN HANYA BOLEH 
DIPUKAT DI KELANTAN
DURIAN HANYA DI N.9
APA JADI NEGARA INI
RAMAI KENA TANGKAP
RAMAI MASUK JIL
JENAYAH TANAM PADI
JENAYAH TANAM SAWIT
JENAYAH TANAM DURIAN
JENAYAH TANAM 
HARUM MANIS

BANGANG

KELIHATAN

SEDANG JADI

DI SINTOK

DAN PERLIS

-------------

10 ulasan:

Unknown berkata...

Confirm umno spesis bahalol..

DIDI KOTA BELUD berkata...

PUKIMAK punya BN...duk sabah baru 3 hari..seksa mcm neraka...hak eksluif sabah tak nak pertankan kan ke pukimak musa aman khantung duik...hak blackout karan 4..5.. kali sehari dan hak takder air 7...8..jam sehari..pukimak punya anak pakistan...aku harap mak kau kahwin lain...bangla pulak...pukimak....

Tanpa Nama berkata...

Wakakakaaka...spesis badak air rosmah sapa nak ngaku

Tanpa Nama berkata...

Woit TT, orang Perlis mmg la biol TT. Negeri xdak hasil. Jual harum manis pun, mcm2 mulut nak ngap. Zakat lagi. Raja nak mentekendarah lagi. Exco2 lagi la, keje makan angin sampai boyot perut.

Petani2 biasa digembargembur boleh kaya. Yg kaya org tengah juga. Ada jumpa petani harumanis bawa helikopter ke kebun ka? Pernah tgk penoreh getah naik kete kebal ke gi noreh? Ada nelayan naik submarine gi ke laut ka? Ini sistem, yg duduk goyang kaki, dijamin jadi kaya. Raja mana ada tanam harummanis? Tapi dia kaya sbb apa? Sbb duduk urut telor anak beranak.. sbb tu Perlis bertambah makmur.

Tanpa Nama berkata...

Tuh kan kuman bebudak BAHALOL

Biasa lah

Satu kampong kan

Mamat KENTUT

Biasa lah

Bukan bebende baru nih....

Tanpa Nama berkata...

Itu jer yg ada utk perlis tt oiii. Pas dah monopoli Allah dan agama islam. Umno monopoli melayu. Beras, gula, tepung, petrol, sawit, ikan dan dan dan semua3 yg lain dah ada yg monopoli. Tinggal mangga harum manis jerr yg ada utk perlis, biarkan lah. Nak kata bodoh pun tak boleh jugak sebab BODOH dah dimonopoli oleh jamal jamban!! Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

woi bodo piang...engkau cipta harumanis ker? ada hak cipta terpelihara ker....ini lah cakap cakap bodo manusia makan tanggung berak cangkung...dah ramai kat sintok...jual bodoh boleh terkenal sekejap...yang pasti tv tiga suku wajib layan sintok.dan.kebodohan....sebab itu org sanggup gadai semua beajar luar negara...boh kualiti...kaj kaj.kaj

Tanpa Nama berkata...

Stevia yang amat manis tu dulu yang amat lama punya dulu adalah tanaman yang eksklusif dan rahsia di kawasan paraguay. Penduduk asal sana saja yang tau, tanam dan guna daun stevia, dah beribu tahun. Akhirnya lebihkurang dah masuk tahun 1900an, orang eropah berjaya menyelongkar rahsia tumbuhan ini daripada kaum paraguay itu. Lalu stevia mula dianalisa dan diproses oleh pemodal di eropah, seterusnya di amerika dan jugak jepun. Selepas tahun 70an, coca cola jepun mula bertukar pada pemanis stevia. Mulalah stevia digunakan dalam komersial secara besaran. Selepas tahun 2000, negara china komunis merah kapir harbi makan babi telah berjaya melonjak jadi negara pengeluar stevia terbesar di dunia. Ya, negara china yang ribuan rakyatnya akan membanjiri bandar iskandar malaysia dan lain. Jadi, apa pulak jadi pada negara paraguay yang telah kehilangan atau kecurian rahsia stevia mereka? Cari sendiri, jangan amalkan budaya menyuap rasuah, dan budaya spoon-fed pengetahuan.

Tanpa Nama berkata...

Try lah tanam harum manis kat luar perlis...berbuah kah dak?
Lagi bangang korang yang tak tentu pasal meroyan ..
Kalau harum manis boleh semanis pelam harum manis perlis dah lama orang siam buat ladang harum manis..
Kata orang lain bangang..diri sendiri lagi bangang ..
Korang ingat orang luar perlis tak pernah try tanam harum manis..?
.

Tanpa Nama berkata...


Bukan ko nabi SAW dah posan RAHMAT/kebaikan itu utk sluruh alam2..

Klu nabi SAW dulu posan kek shbt2 jgn bagi selain Arab polok Islam camno gamak eh?

Jgn bagi Islam keluar dari bumi Arab Mokah dan madinah, camno laa gamak eh klu nabi jugo melarang hanyo kek tanah Arab jo buleh pakei jubah sorban & baco Quran, haru haru!

Nabi SAW bagi percumo-FREE yo maso mengajar Islam kek shbt2 eh dulu, & utk mencetak ulang cetak Quran hadis tak porlu bayar royalti-GST semuo yo FREE, tapi bilo dah sampe ko lobai2 Wostad2 n Wostazah2 semuo yo jd lobih toruk drp Yahudi, smuo yo WAJIB dibayar bergando2!

Sebonar2 RAHMAT/kebaikan itu adolah percumo-FREE dari Tuhan & itu lah yg nabi SAW boto2 buat utk mnjd RAHMAT keseluroh alam2, percumo-FREE yo..

Bilo lobai2 wostad2 & wostadzah mintak BAYAR(ado yg dibayar 90juta), itu namo eh ajaran songsang-MURTAD sobab itu lah RIBUT dtg menghompap topek kemuko eh, biar roti baso biar padan muko! Naseb baik tak semuo eh mampuihh!

Klu nabi SAW larang Islam takleh dipolok oleh selain Arab abih laa, takdo la lg modal "menjual" agamo & menipu baso Arab ana-ante-kote..enti-puki-goli2 bidadari hi hi hi..