Selasa, 5 Jun 2018

LAPORKAN ORANG JAHAT











SIAPA ADA

MAKLUMAT

SILA HANTAR

KE BERSIH 

MALAYSIA

Kepada: BERSIH MALAYSIA

Ingin saya bawa perhatian berkenaan tajuk emel di atas dan senarai lalang yang sedang berusaha menggagalkan kerajaan PH:

1. Ali Hamsa, KSN (kesalahan: salahguna kuasa, meletakkan orang kepercayaan di setiap pejabat daerah untuk memudahkan urusan “perolehan” tanah peribadi, membeku pergerakan/kenaikan pangkat pegawai yang “menegur” BN, mengugut penjawat awam untuk undi BN supaya kontrak jawatannya disambung, menyalahgunakan blue ocean untuk kepentingan diri dan orang luar, mengkhianati penjawat awam, dll.)

2. Mohtar Mohd Abd Rahman, TKPPA (kesalahan: salahguna kuasa, menubuhkan unit laporan ketua audit negara sebagai “polis rahsia” untuk pelbagai tindakan tatatertib dan bukan untuk semak kesalahan audit, mengugut pegawai semasa menjadi pengarah di bahagian perkhidmatan Jpa untuk menyokong BN, menghukum pegawai awam tanpa belas kasihan serta tidak memberi peluang pegawai untuk bela diri, meletakkan orang yang “ampu” di jawatan strategik supaya jaringan kuasanya tidak dibatasi, dll.)

3. Shakib Ahmad Shakir, MKN (kesalahan: menjadi talam kepada negara dengan menjual rahsia dan lokasi aset negara kepada “highest bidder”, menggunakan kedudukan di MKN untuk “infiltrate” angkatan tentera dan menyebarkan dakyah palsu “psywar”, mempengaruhi keputusan untuk pelantikan panglima perkhidmatan ATM dan PAT, menjadi agen kepada pihak luar untuk beri maklumat sensitif negara semasa bekerja di Bahagian Penyelidikan Jpm hingga kini, menyebarkan dakyah politik palsu kepada penjawat awam di MKN, dll.)

4. Ammir Haron, JPM (kesalahan: menggunakan pengaruh luar untuk jadi pegawai khas PM najib dan naik pangkat jusa, menubuhkan koperasi putrajaya untuk kepentingan bapanya yang menjadi “donor” terbesar najib, menidakkan hak penjawat awam lain dengan mempengaruhi Jpa untuk tidak memberi biasiswa latihan persekutuan kepada orang yang dia tidak suka tetapi dia sendiri tidak ikut prosidur bila minta dan dapat biasiswa untuk ke madinah university, mempengaruhi keputusan kenaikan pangkat penjawat awam supaya tidak ada orang yang boleh lebih darinya, dll.)

5. Ezuwan Hassan, KSN (kesalahan: mengkhianati dan menganiaya penjawat awam melalui pengaruh sebagai pegawai khas KSN, mengugut Jpa untuk tidak meletakkan orang yang tidak disukainya ke perjawatan di kementerian/jabatan tertentu, menghasut dan mempengaruh kementerian/jabatan untuk tidak menerika pegawai yang dia tidak suka, menjatuhkan maruah pegawai yang dia tidak suka dengan dusta kepada Jpa menggunakan surat dari KSN, dll.)

6. Suriani Ahmad, KPWKM (kesalahan: mengugut pegawai dengan tindakan tatatertib tanpa sebarang sebab, menghasut pegawai dalam jabatannya untuk tidak menerima orang yang dia tidak suka meskipun pegawai dari jabatannya tidak tahu hujung pangkal, menggunakan pengaruh politik BN untuk naik pangkat-asal nak jadi KSU mindef tapi tak nampak “cashcow” untuk buat duit dalam mindef dan lari ke KDN jadi TKSU dan jaga sektor keselamatan sebab di situ banyak ibu duit, dll.)

7. Azhan Md Amir, JPA (kesalahan: salahguna kuasa dengan meletakkan “favorite” di jawatan strategik seluruh negara, menjatuhkan maruah pegawainya sendiri depan khalayak, mengadu domba kepada semua orang tapi guna ayat Quran tanpa segan silu untuk tegur orang, memecahbelahkan penjawat awam kepada kem-kem tertentu, menghasut sumber manusia kementerian/jabatan untuk tidak terima mana-mana pegawai yang bukan “favorite”, menyalahkan orang lain atas kesilapan sendiri dan tidak mengaku silap, merendahkan martabat penjawat awam yang “kurang upaya” dengan nistaan dan celaan kepada pegawai tersebut, dengan selamba menukar pegawai yang dia tidak suka kurang 24 jam, sentiasa ajak pegawai wanita bujang dan cantik untuk pergi karaoke semasa kursus atau lepas waktu kerja, dll.)

ini baru sedikit dari “iceberg” lalang dalam perkhidmatan awam. ada juga sedang berkomplot dalam kerajaan untuk menidakkan hasrat dan keberkesanan penyampaian 100 hari kerajaan Tun Mahathir.

mohon pihak bersih malaysia ambil tindakan sewajarmya.

(YANG TERANIAYA DAN DIANIAYA OLEH SISTEM PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA)




------------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ramai lagi Abe tt yang masih setia dengan geng dedak, ramai lagi masih setia kepada perasuah, sebab mereka pun suka rasuah, rasuah in sedap, rasuah in nikmat, boleh lah pakai Audi, vellfire, Alphard semua kurinaan God Rasuah kah kah kah, Jamal jamban terlepas kerana apa ? musang Aman terlepas kerana apa ? zul sprm terlepas kerana apa ? henjut bini orang Sapa suruh ? pasal kuasa duit kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kalau begitu punya kesalahan, itu bukan lalang namanya. Itu sabo. Kita tak boleh sabor dengan tukang sabo. Tukang sabo mesti dihukum sula.

Unknown berkata...

Masya Allah. Tertanggung tak dosa fitnah ni nanti di akhirat. Semakin ramai baca, semakin besar dosanya.

sazali ahmad berkata...

Ada fakta tak betul dalam artikel ni. Ammir Haron tu setau aku koperasi ditubuh 2013 tp ayah dia meninggal dunia 2002 lg. Fitnah tak cerdik langsung

Tanpa Nama berkata...

Hrp #SKMM dan #PDRM bole siasat fitnah2 spt ini yg sdg berleluasa. Mereka yg bertanggungjawab perlu dibawa ke muka pengadilan!