Jumaat, 14 Februari 2020

MAKNA BERIAT INI





MAKNANYA

PARTI ISLAM PAS

TAK MAHU 

ANWAR IBRAHIM

JADI 

PERDANA MENTERI

KHALAS


Berikan hak kepada Ahli Dewan Rakyat pilih PM

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohammad masih relevan dan diperlukan oleh pucuk pimpinan Pakatan Harapan? Adakah beliau masih layak menjawat jawatan PM atau perlu ditukarkan?

Persoalan ini kritikal apabila ada desakan dan tuntutan dari kelompok tertentu yang mahukan jawatan Perdana Menteri yang kini dikuasai Pakatan Harapan diserahkan kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim kerana kononnya telah dimeterai perjanjian bahawa Tun perlu serah kuasa kepada Anwar dalam tempuh 2 tahun selepas PRU ke-14.

Tetapi Tun kelihatan agak ragu-ragu untuk menyerahkan jawatannya, dan kini terdengar pula yang PAS dan blok pembangkang mahu menghalang peralihan kuasa ini. Mengapa ini berlaku?

Tun berkemungkinan enggan menyerahkan jawatan berkenaan kerana beliau kenal sangat Anwar Ibrahim. Beliau tahu kemampuan, akhlak dan keperibadian Anwar dan sudah pastilah jika apa yang Tun tahu itu mudarat buat rakyat dan negara, beliau bertanggungjawab untuk tidak berdiam diri.

Wakil-wakil rakyat seramai 222 orang yang diberikan mandat dan dipilih rakyat dalam PRU lalu sewajarnya membuat keputusan.


INI PANDANGAN

PARTI PAS

YANG MENOLAK

KERANA AKHLAK

KAH KAH KAH

PAS TAK DAPAT

TERIMA AKHLAK

ANWAR IBRAHIM

----------

2 ulasan:

Unknown berkata...

Orang Melayu sanggup angkat puak penyamun jadi perdana menteri takkan seorang Melayu Islam bernama Anwar Ibrahim yang telah disucikan oleh raja Melayu dari kes liwat tak boleh jadi perdana menteri....?

Mesti ada sesuatu yang menakutkan puak ulamak munafik jika Anwar jadi perdana menteri....ada kemungkinan orang yang akan dipaksa selak jubah dan mendongengkan adalah Hadi temberang kemudian akan diikuti Nik bedah....

Nazrio berkata...

Pas baca kitab panas ati onLy