Rabu, 22 April 2020

IBU PERTIWI MENANGIS





IBU PERTIWI

MENANGIS


Pandemik Coronavirus 'akan menyebabkan kebuluran 

Dunia menghadapi kebuluran yang berleluasa " macam zaman nabi nabi" kerana wabak coronavirus, ketua agensi bantuan makanan PBB telah memberi amaran. Dunia ada waktu yang singkat untuk bertindak sebelum ratusan juta kelaparan.

Lebih daripada 30 negara di dunia membangun dapat mengalami kelaparan yang meluas, dan di 10 dari negara tersebut sudah ada lebih dari 1 juta orang di ambang kelaparan, kata David Beasley, pengarah eksekutif Program Makanan Dunia.

"Kami tidak bercakap tentang orang yang akan tidur lapar," katanya kepada Guardian dalam temu bual. "Kami bercakap mengenai keadaan yang melampau, status kecemasan - orang benar-benar berjalan ke ambang kelaparan. Sekiranya kita tidak mendapat memberi makanan kepada mereka , orang  ini akan mati. "


DALAM KRISIS

AKAN MUNCUL

KEPIMPINAN

BARU

DALAM MASA

YANG SAMA

AKAN MUNCUL

YANG BANGANG

AMIN

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pastinya dunia kedu,hebat manusia ini, hantar manusia ke bulan, roket planet tapi virus kerdil membawa engkau terkurung, kah kah kah, masae sudah sampai untuk membayar segala kejahatan, segala kerosakan,segala ketidak adilan yang engkau lakukan terhadap manusia, terhadap hidupan selain manusia, flora fauna kerana manusia otak kapitalis ini, hanyaw untung matlamat utama,manusia ini tidak layak diberi kehidupan, sempit amal dan akal kerana agama, kerana bangsa, kerana politik, kerana segalanya tidak kekal lama, kah kah kah syukran