Isnin, 4 Mei 2020

RAKYAT SOKONG







DAH DUA TAHUN

BILA NAK

MASUK JIL

RAKYAT DAH TAK

SABAR TUNGGU 


Pendengaran di mahkamah terbuka bermula 13 Mei

PUTRAJAYA: Kes yang ditetapkan untuk pendengaran di mahkamah terbuka akan bermula secara berperingkat 13 Mei ini.
Menurut kenyataan yang dikeluarkan Unit Komunikasi Korporat Pejabat Ketua Pendaftar Mahkamah Persekutuan (PKPMP), Ketua Hakim Negara, Tengku Maimun Tuan Mat mengarahkan beberapa perkhidmatan di mahkamah di seluruh negara beroperasi mulai hari ini.
Antara perkhidmatan yang akan beroperasi ialah pejabat pendaftaran, kaunter setempat, kaunter pesuruhjaya sumpah, kaunter surat kuasa wakil, kaunter Biro Perkhidmatan e-Filing serta Bahagian Pengurusan dan Kewangan di Pusat Tanggungjawab dan Pusat Kos.
Ia berikutan pengumuman Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin pada 1 Mei lepas dan surat Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Mohd Khairul Adib Abd Rahman bertarikh 2 Mei mengenai operasi pejabat kerajaan serta sebagai mematuhi perintah kawalan pergerakan bersyarat (PKPB).
Menurut kenyataan PKPMP, satu garis panduan pengendalian kes dan tatacara pengendalian piawai pencegahan Covid-19 semasa tempoh PKPB dan pasca-perintah kawalan pergerakan akan dikeluarkan.
Mahkamah juga akan memastikan garis panduan yang dikeluarkan Majlis Keselamatan Negara, Kementerian Kesihatan dan Jabatan Perkhidmatan Awam sentiasa dipatuhi sebagai langkah pencegahan penularan Covid-19 dalam menjalankan operasi mahkamah.
Semua pihak yang berurusan dengan mahkamah dimohon mematuhi arahan dan garis panduan yang dikeluarkan mahkamah, MKN dan KKM.

MUHYIDDIN
UNTUK DILIHAT
BERWIBAWA
TIDAK ADA JALAN
LAIN MELAINKAN
SUNGAI BULUH
AMIN

1 ulasan:

yeop_sepet berkata...

Kalau yiddin lepaskan najib, apa kita nak buat??? Tengok saja???? Apa plan isham orang giler dan seangkatan dgnnya??? Kalu jadi najib terlpas,apa pilihan rakyat msia???? Gua nak lu jwb TT. Kome sembang sheraton move mcm best laid plan, perfect xde cacat cela,plan will go smoothly. Camne TT, Lu nak turun ke jalan lagi ke??? Kami dah paneh ati nie,bule huru hara negara kalu yiddin lepaihkan najib, civil war pun mau jadik.