Ahad, 9 Ogos 2020

MAKIN RAMAI TINGGALKAN BERSATU






MAKIN RAMAI

TINGGALKAN

BERSATU 

APA AKAN JADI


Tariq Ahli MPT Bersatu pula keluar parti

KUALA LUMPUR – Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tariq Ismail Mustafa mengumumkan keluar parti.

Beliau membuat pengumuman itu selepas beberapa jam Ahli Dewan Undangan Negeri Jeram, Mohd Shaid Rosli berbuat demikian.

“Perjuangan yang asalnya berlandaskan prinsip-prinsip dipegang bersama – menentang korupsi dan salah guna kuasa bagi membentuk bangsa dan negara yang bermaruah dan berintegriti kini paksa berpatah arah.

”Bagi saya secara peribadi, arah tuju ini harus mengharungi jalan yang berliku dan berduri, seiring dengan perjuangan yang bermaruah.

”Di atas dasar ini, dan sejajar keperibadian saya, saya dengan ini meletak jawatan sebagai ahli PPBM berkuatkuasa serta merta,” katanya dalam satu kenyataan di sini sambil menyatakan penghargaan kepada Muhyiddin Yassin, di atas kepercayaan dan tunjuk ajar selok-belok politik.

Tambahnya, jalan pintas yang diambil oleh parti tidak memberi justifikasi perjuangan terutama dalam aspirasi pembangunan bangsa dan negara.

”Mana letaknya akhlak dan kebolehpercayaan seseorang pemimpin sekiranya jalan pintas digunapakai bertentangan matlamat perjuangan?,” soalnya. – 

SILAP SILAP

BERSATU

AKAN JADI

BERSAPAU

KAH KAH KAH

Tiada ulasan: