Jumaat, 21 Ogos 2020

TAK PERCAYA PADA ANWAR







MAKIN RAMAI

CABUT LARI

TAK PERCAYA

PADA 

PEMIMPIN ISLAM

ANWAR IBRAHIM

AMIN


Timbalan pengerusi PKR Sarawak keluar parti

TIMBALAN Pengerusi PKR Sarawak yang digantung, Baharuddin Mokshen memutuskan untuk keluar dari parti yang dibina beliau selama 14 tahun.

Baharuddin, atau lebih dikenali sebagai Baha berkata beliau tidak menyerahkan surat pengunduran diri secara rasmi namun keluar parti bagi membantah surat tunjuk sebab dan membiarkan tempoh rayuannya berakhir.

Baharuddin berkata beliau hilang kepercayaan kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim, beliau mendakwa Anwar membiarkan parti PKR “dirampas oleh orang-orang yang tidak pernah memperjuangkan reformasi politik” ketika dia (Anwar) berada di penjara.

“Saya dah move on (tak peduli lagi). Tidak ada jalan untuk patah balik sekarang,” kata ketua PKR Petra Jaya itu kepada The Malaysian Insight.

Baharuddin berkata bahawa keluarnya beliau daripada PKR boleh menyebabkan ahli PKR  keluar parti secara besar-besaran terutama anggota Melayu-Melanau di sekurang-kurangnya 15 dari 29 kerusi DUN Melayu-Melanau.

Beliau berkata bahawa anggota PKR Melayu-Melanau, termasuk dirinya, telah didekati sebuah parti politik yang memerintah, namun beliau menolak tawaran menyertai parti itu.

Baharuddin turut berkata bahawa beliau masih menyokong bekas ahli parlimen PKR lain yang kini berada dalam parti kerajaan - Ali Biju, Ahli Parlimen Saratok dan Timbalan Menteri Tenaga dan Sumber Asli, dan Willie Mongin, Ahli Parlimen Puncak Borneo dan Timbalan Menteri Perladangan dan Komoditi.

“Jadi saya tetap akan menyokong dan membantu mereka,” kata Baharuddin.

Biju dan Mongin adalah ahli Parlimen bebas secara teknikal namun menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin. 20 Ogos, 2020.


PASAI APA

CABUT LARI

PASAI APA

TAK CAYA?

KAH KAH KAH

PASAI BANYAK

PUTAR ALAM KA

KAH KAH KAH

WAL PUTARON

MIN AL KONTOLI

AMIN

1 ulasan:

Unknown berkata...

pkr sabah terima kemasukan ahli baru seramai 700 org.
600 bekas ahli bersatu teluk kemang port dickson masuk pkr. yg keluar & lari tu semuanya ber minda sonsang mcm mat KASI, lari keluar negara.. takutttt!!
tahniah pkr!! parti utk anak semua bangsa. 10 keluar, 10000 masuk..
lawan tetapppp.. lawan!!
jangan lari keluar negara