Khamis, 15 Oktober 2020

MUHYIDIN BERNAFAS DALAM LUMPUR

 


BERAT AMAT

BERAT

DUA HARI SEKALI

MUHYIDDIN KENA

KIRA ORANG

KAH  KAH KAH

Adakah Muhyiddin cukup sokongan terus jadi PM?

APA yang berlaku dalam tempoh 48 jam lalu telah mengubah persoalan tentang sokongan yang cukup untuk membentuk kerajaan daripada Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.

The Malaysian Insight difahamkan Muhyiddin dan Bersatu pimpinannya bergelut mahu mengumpulkan sokongan majoriti untuk Perikatan Nasional (PN) di Dewan Rakyat menjelang sidang pembentangan Belanjawan 2021 bermula 2 November. 

Kerajaan memerlukan majoriti mudah 112 ahli Parlimen untuk kekal berkuasa di Dewan Rakyat. Sebelum ini, ia mempunyai sokongan 113 daripada 222 ahli Parlimen.

Usaha mengumpulkan sokongan itu bermula selepas Anwar menghadap Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah pada Selasa. 

TENGOK DEPAN

TENGOK BELAKANG

TAKUT KENA PULUN

TAKUT HILANG

TAKUT KENA BELI

KAH KAH KAH



2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Bila aku tengok Dato Seri Panglima Haji Malikul Sembab, terbayang aku akan hikayat Sang Kancil. Prihal Kancil yang nak nyebarang sungai ..sungai yang penuh dengan BUAYA LANGAK ..Kutti, Bontoti, Mappadulong, Totok dan Ku Li ada lah buaya nye. Satu Dua Tiga Lekok Jantan Betina Kena Ketok ..

yeop_sepet berkata...

TT cer komen skit gambo atok dgn ku li dinner sama2 tgh viral skg nie. Tu sume pe cer?