Isnin, 7 Disember 2020

KERAJAAN JOHOR RUNTUH ?

 


GADUH REBUT

SEPAK TERAJANG

BAGI RAKYAT

SUSAH

AMIN



Boikot boleh berlaku 

di sidang DUN Johor esok

Sidang Dewan Negeri (Dun) Johor kini kembali hangat diperkatakan selepas apa yang berlaku semalam di Dun Perak yang telah melakukan pengundian percaya kepada Menteri Besar (MB) di Perak.

Mengulas perkara itu, Pemikir Parti Amanah Negara (AMANAH) Johor, Dr Mohd Zuhan Mohd Zain telah menggambarkan bahawa sidang Dun di Johor Ahad ini berkemungkinan boleh berlaku boikot di kalangan Adun kerajaan.

Jelasnya, Dun Johor yang mempunyai majoriti yang terlalu tipis itu adalah ruang dan peluang kepada mana-mana pihak untuk menunjukkan sikap menentang selepas apa yang berlaku di Perak.

“Boleh berlaku boikot apatah lagi esok (Ahad) adalah undian untuk Belanjawan Johor. Ini membuka peluang kepada mana-mana pihak untuk bersikap serangan balas atau sebaliknya.

“Kita melihat apa yang berlaku di Perak itu sebagai suatu pembuktian yang nyata antara Bersatu (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) dan Umno yang mengalami krisis kepercayaan antara satu sama lain.

“Ia pastinya boleh merebak ke negeri-negeri lain terutamanya Johor yang mempunyai ‘slim majority’ dan Adun yang terdiri dari kedua parti yang sedang krisis itu,” jelasnya ketika dihubungi.

Beliau turut memberi respon berkenaan sebarang kemungkinan yang boleh berlaku termasuk dari Muhyiddin Yassin.

“Jangan kita lupa di Johor salah seorang Adunnya adalah  Muhyiddin dan di Johor cukup untuk dua Adun berkecuali atau tidak hadir maka akan tewaslah pihak kerajaan.

“Kena diperhatikan gerakan Umno di Perak itu adalah dengan menggugurkan Timbalan Presiden Bersatu yang menjadi orang kuat Muhyiddin dan inilah masanya serangan balas dibuat.

“Inilah dilema yang dihadapi oleh kerajaan hari ini dalam melaksanakan pelbagai agenda yang memberi manfaat kepada rakyat,” jelasnya lagi.



 

KALAU RAKYAT

MASIH TAK SEDAR

MAKA

TERIMALAH 

SENGSARA DARI

POLITIKUS 

AMIN

POLITIKUS JADI

KAYA RAYA

RAKYAT MISKIN

PAPA KEDANA

AMIN

RAKYAT MISKIN

 HARAP

POLITIKUS

DAPAT BALA

DALAM NERAKA

KAH KAH KAH

TAPI PROJEK

DIBALAS DI NERAKA

PUN POLITIKUS

YANG SEBAR

AGAR DIDUNIA

POLITIKUS TERUS

ENJOY DE MENJOY

KAH KAH KAH



2 ulasan:

gazali berkata...

TSMY harap mengadap Baginda Yang Dipertuan Agong, Bubar Parlimen dan kita sama-sama tengok bangsa Melayu hanyutkan UMNO pada PRU15 nanti

panglimo potaseh berkata...

Kalau kera-jaan Johor runtoh lu apa mau takot ..wakil Forest Siti yg punye 700,000 pengundi tu boley ambik alih ..dalam masa 10 tahun Johor separas Tumasik ..semua rakyat Johor akan idop senang ..slogan memurtabakan Melayu dah tak do guno ..kahkahkah