Sabtu, 9 September 2023

TEATER TONI LOKE ?


DAP tetap mahu Peguam Negara beri penjelasan mengenai kes Zahid

KLANG – DAP kekal dengan berpendirian mahu Peguam Negara mengeluarkan kenyataan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi yang melepas tanpa bebas Zahid.

Setiausaha Agungnya, Anthony Loke Siew Fook berkata, pihaknya tidak berganjak daripada pendirian yang menuntut satu penjelasan daripada Jabatan Peguam Negara berhubung keputusan berkenaan.

“Semestinya perlukan penjelasan (daripada Peguam Negara) sama ada cukup sekadar penjelasan kepada umum, DAP tetap dengan pendirian kami dan satu penjelasan perlu diberikan tapi apakah jenis penjelasan itu saya tidak boleh paksa Peguam Negara apa nak beritahu.

“Terpulang kepada Peguam Negara untuk tentukan apakah penjelasan yang perlu diberikan, saya rasa Peguam Negara yang baru (Datuk Ahmad Terrirudin Mohd Salleh) juga telah keluarkan kenyataan, hari ini,” katanya kepada media selepas merasmikan Kongres Kebangsaan Wanita DAP di Shah Alam, pagi tadi.

Langkah itu jelas Anthony perlu bagi memastikan kepercayaan masyarakat terhadap institusi perundangan negara masih kukuh.


“Tidak ada persoalan sama ada DAP terima atau tidak, tapi kepercayaan masyarakat tentang sistem perundangan, itu yang saya nyatakan kepada Anwar Ibrahim.

“Saya rasa Peguam Negara harus ambil langkah perlu untuk memastikan kepentingan dan kepercayaan rakyat masih kukuh,” katanya lagi.

DAP sebelum ini menegaskan Peguam Negara (ketika itu),  Idrus Harun seharusnya memberikan penjelasan terbuka berkenaan keputusan Mahkamah Tinggi yang melepaskan Zahid daripada 47 pertuduhan pecah amanah, rasuah dan pengubahan wang haram.

Penjelasan ini katanya, penting bagi memastikan keyakinan orang ramai dan masyarakat antarabangsa terhadap sistem perundangan negara sentiasa terpelihara.

Dalam pada itu, DAP menyatakan pendirian agar kerjasama yang dibina dalam kerajaan perpaduan harus dicerminkan di peringkat akar umbi.

Anthony berkata, kerjasama dalam kerajaan pimpinan Anwar Ibrahim harus dikekalkan kerana kelangsungan sebarang kerjasama adalah berdasarkan kepada hubungan baik antara ahli di peringkat bawah.

“Kalau kerjasama ini di peringkat pucuk pimpinan sahaja ia tidak cukup untuk memastikan bahawa kerjasama itu diterima oleh semua peringkat parti. Ini adalah satu permulaan yang baik malah dalam Perhimpuan Agung UMNO juga saya hadir.

“Ini adalah satu permulaan bagi saya dan sudah tentu kita kena buat lebih daripada itu, adakan program bersama di peringkat akar umbi supaya masyarakat melihat bahawa kerjasama ini adalah satu semangat yang baik dan juga satu semangat untuk membawa politik yang lebih progresif dalam negara kita,” katanya. –

WOIT

INI TEATER KE

SANDIWARA

KAH KAH KAH

NAK PENJELASAN

APA LAGI

KAH KAH KAH

TAKDA ZAHID

LU TAK JADI

 MENTERI

KAH KAH KAH

NAK BUAT

SANDIWARA

KIRA OKAY

KAH KAH KAH

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dari dolu aku dah habaq kat hang pa suma.. kenapa PN di Pulai tewas dng majority banyak

Hat bawah sanun adalah tulisan aku minggu lepas... Kan dah aku Kata Kan.. Jangan bawak orang tua bodoh tu ke pentas ceramah PN...

Orang tua bangang tu tugas untuk saman dan lawan batang tubuh Bang Non saja bukan Nak bawak Proklaminasi Pantek pukimak dia...!!

Ni haah tulisan aku seminggu sblom PRK Pulai dan Simpang Jeram..!!

PN akan gagal rampas atau kurangkan majority PRK di Pulai dan Jeram Gara Gara ceramah Tun Mahathir di pentas PN di Pulai...!!

Adoiiii aaii... Kenapa lahh ko bawa orang tua Bodo tu setannnnn...!!

Kau org bawak Tun org tua bodoh berucap Mme Nak melingkup lagi bagi banyak majority kat PH DAP lerr nnpk nya

Boboi tu liberal, Marina Gereja tu lagi tebal bebal liberal nya bawah jenama SIS yg cabar hukum mahkamah syariah baru baru ni...

Cukup lah bawak orang tua bodoh ni ... Klu ada kuasa diberi kembali orang Melayu kena caci maki lagi... Kroni Cina di lambing kembali...


Kalau tak caye PH dapat lebih majority ko org tunggu keputusan PRK Ni Pulai dan Jeram ni

Kenapa si Bangang renta ko org jemput ceramah

Org tua mangkuk tu barua DAP@LeeKwanYew yg di bakul sampahkan...

Sepatutnya legacy Ni kena ajar canner Niger , Mali, Bukina Faso, Sudah, Tongo, Gabon dah halau France Germany UK dan USA keluar dari benua Afrika...!!!

Kasi Berambosss trus org tua Bodo ni...

Saya ulangggg

PN akan gagal rampas atau kurangkan majority PRK di Pulai dan Jeram Gara Gara ceramah Tun Mahathir di pentas PN di Pulai...!! Tungguuu yer..!!


Adopiii iiiiiii..?!?

Tanpa Nama berkata...

Sebab itu kita ada sistem perundangan, ada mahkamah supaya dengar semua pihak, nak cerita bulan nak cerita matahari boleh tapi kena buktikan, kenapa ambil masa berpuluh tahun untuk dapat keputusan? Samada betul atau tidak akan tahu juga akhirnya? Kes Najib jalan berapa tahun sampai bantah pindah tangguh sampai jatuh hukuman kah kah kah, kalau tak cerdik semua bab faham tapi jangan komen benda yang kita tidak tahu, itu cara terbaik, ataupun dapat maklumat dahulu baru cakap boleh tak? Masalahnya orang kita ini suka buat andaian, persepsi suka fitnah dengar cerita kedai kopi, emosi sikap perkauman sikap ekstrem agama sampai semua orang lain tak betul saja, sekurang-kurangnya sekarang ada PM cerdik, tak ikut emosi sangat, kah kah kah apa nama, apa nama dulu cerdik juga, tak terus komen, tak terus cakap sampai dia dapat cerita sebetulnya kah kah sekarang semua ikut susur jalur Tik Tik Boom kah kah kah dengar separuh masak, faham tiga suku kemudian sembang siang malam tapi tak faham cerita asal, memang lah Zahid tak ada semua yang jadi menteri duduk kerusi pembangkang saja, kah kah tapi ingat masa jadi pembangkang mereka berkesan, mereka cerdik buat kajian bawa isu, sekarang pembangkang bawa isu apa? Kita ini sudah jauh berjalan merata tempat seluruh pelusuk dunia, masih tak faham susah nak cakap kalau otak tahap sama, dah sampai 2023 tapi masih sembang Seri Paduka Baginda Queen, lagi buruk nak kembali ke zaman Jahiliyyah kah kah kah susah berat pikul spesis biawak sampai ke sudah akan membawa musibah woit