Ahad, 12 November 2023

TAHNIAH KAPIR LAKNAT AUSTRALIA


Sirul dibebaskan daripada tahanan di Australia

PIHAK berkuasa Australia membebaskan Sirul Azah Umar, rakyat Malaysia yang berdepan hukuman mati di Malaysia kerana pembunuhan Altantuya Shaariibuu pada 2006, lapor media.

Sirul, yang merupakan pengawal peribadi kepada bekas perdana menteri Najib Razak, dibebaskan dari Pusat Tahanan Villawood di Canberra tengahari semalam dan kini tinggal bersama anak lelakinya yang menetap di Australia lebih sedekad lalu.

Pembebasan itu susulan penghakiman Mahkamah Tinggi Australia yang tahanan berterusan ke atasnya adalah tidak sah.

Dilaporkan yang Pesuruhjaya Tinggi Australia di Kuala Lumpur sudah memaklumkan pegawai Kerajaan Malaysia tentang keputusan mahkamah itu.

Sirul melarikan diri ke Australia selepas dijatuhi hukuman mati berkaitan salah satu kes jenayah paling kejam di Malaysia tetapi permohonan suaka politiknya ditolak pada 2019 yang menyebabkan dia ditahan.

Mahkamah Malaysia menjatuhkan hukuman mati ke atasnya selepas sabit bersalah membunuh Altantuya, seorang model dan penterjemah sebelum meletupkan mayatnya menggunakan bahan letupan.

Altantuya disahkan hamil ketika dia dibunuh. Sirul menafikan terlibat dalam pembunuhan itu, mendakwa menerima arahan daripada pihak tidak dinamakan. Dia bagaimanapun mengakui terlibat dalam menculik Altantuya tetapi bukan membunuhnya.

Altantuya adalah kekasih Abdul Razak Baginda, penganalisis politik dan sekutu rapat Najib. – 12 November, 2023.

INILAH CONTOH

TERBAIK TENTANG

KEADILAN

AMIN

DARI NEGARA

KAPIR LAKNAT

MAKAN BABI

MINUM ARAK

MAIN BONTOT

TAK CAYA TUHAN

AMIN

CONTOH KEADILAN

NEGARA KAPIR

BERBANDING

NEGARA YG KLIM

ISLAM

KAH KAH KAH

TUNGGANG TUNGGIT

BERBUIH MULUT

BERZAKAR BERZIKIR

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: