Selasa, 30 April 2024

CHINA TEMBAM TERUS TIPU ME;AYU


Jho Low disyaki antara pemilk Bugatti Veyron dirampas di Jerman


SIASATAN Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan salah sebuah daripada empat kereta mewah Bugatti Veyron yang dirampas di Munich, Jerman dipercayai dimiliki Low Taek Jho atau Jho Low.

Ahli perniagaan dalam buruan itu disyaki membeli kereta tersebut menggunakan wang 1Malaysia Development Berhad (1MDB). 

Laporan Utusan Malaysia memetik sumber menyebut baki kereta mewah edisi khas itu dipercayai dimiliki bekas pengarah urusan International Petroleum Investment Company (IPIC) Khadem al-Qubaisi dan bekas ketua eksekutif Aabar Mohamed Ahmed Badawy al-Husseiny, yang didakwa turut menerima sogokan daripada Jho Low.

“Sememangnya nama tiga individu ini sudah berada dalam radar siasatan SPRM,” kata sumber itu.

Menurut sumber itu lagi, SPRM telah menghantar pegawai penyiasat ke  Switzerland dan Jerman bagi mendapatkan butiran berhubung isu ini bermula dari akhir 2020 sehingga 2022.

Media Jerman baru-baru ini melaporkan polis negara itu telah merampas empat kereta model Bugatti Veyron yang jarang ditemui dari kemudahan simpanan persendirian di Munich, yang dikaitkan dengan skandal 1MDB.

Kereta yang dirampas itu dikelaskan di bawah siri eksklusif ‘Legends’ kereta hiper Bugatti, yang mana hanya 18 kereta dihasilkan di bawah siri itu.

Empat kenderaan yang dirampas ialah Rembrandt edisi Veyron, Black Bess, Jean-Pierre Wimille dan Meo Constantini, dan setiap satu berharga harga sekitar AS$3 juta (RM14.3 juta). – 30 April, 2024.

WOIT

MELAYU MASIH

TAK SEDAR

AMIN

PEMIMPIN MELAYU

DI TAJA OLEH

CHINA UNTUK

GADAI NEGARA INI

AMIN

PAK LEBAI PARA

USTAD HEBOH DGN

HIDUP LEPAS MATI

AMIN

PAK LEBAI USTAD

LUPA TENTANG

 HIDUP YANG

SEDANG DI HADAPI

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: