Selasa, 16 April 2024

SAPA JANTAN INI ?


Kes tembak KLIA: Hafizul dibawa dengan kawalan ketat ke IPK Selangor

SUBANG – Suspek kes tembak sehingga mencederakan seorang pengawal peribadi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Ahad lalu telah dibawa dari Kelantan ke Selangor hari ini.

Suspek Hafizul Harawi, 38, ditahan di Kota Bharu sekitar 3 petang semalam dibawa dengan menggunakan pesawat jenis King Air B300 milik Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Pesawat yang membawa suspek yang berpakaian lokap warga ungu dan berpelitup muka mendarat di Pengkalan Udara Pasukan Gerakan Udara PDRM di Subang sekitar 2.05 petang.

Kemudian suspek dengan dikawal ketat oleh hampir 10 anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah (CID) berpakaian taktikal dan bersenjata telah dibawa keluar dari Balai Ketibaan dan Pelepasan Pengkalan PGU Subang dan dimasukkan ke dalam kereta yang pukul 2.20 petang.

Kereta yang diiringi sekitar empat kenderaan polis pengiring mengikuti kenderaan yang membawa suspek menuju ke Ibu Pejabat Kontinjen Selangor di Shah Alam untuk tindakan siasatan  lanjut.

Ketika dibawa keluar, suspek yang berjalan dalam keadaan menunduk serta tangan bergari di belakang mukanya kelihatan berpeluh.

Turut mengiringi suspek dari Kota Bharu Kelantan dalam pesawat itu adalah Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman,  Mohd Shuhaily Mohd Zain, Timbalan Pengarah Risikan Operasi JSJ Bukit Aman, Deputi Komisioner Fadil Marsus dan Ketua JSJ Kontinjen Selangor,  Baharudin Mat Taib.

Mohd Shuhaily kemudian beredar segera dari pangkalan menaiki Kereta Proton X70 disusuli timbalannya serta Baharudin.

Pesawat itu dipercayai boleh menampung 10 penumpang termasuk juruterbang dan pembantu juruterbang.

Pada pagi tadi, suspek telah direman tujuh hari di Mahkamah Majistret Kota Bharu sebelum diterbangkan ke Lembah Klang untuk tindakan lanjut.

Dalam kejadian 1.20 pagi Ahad lalu, suspek membaling mercun mencederakan awam dan menghampiri isterinya sebelum melepaskan dua das tembakan ke arah isterinya sebelum terkena salah seorang pengawal peribadi yang melindungi mangsa di Balai Ketibaan Terminal 1, KLIA Sepang.

Kemudian suspek telah melarikan diri menggunakan keretanya yang diletakkan di Tingkat 2, Blok C Terminal 1 itu sebelum polis telah menahannya di Kota Bharu. – 

SAPA JANTAN

MISTERI INI ?

AMIN

DALAM YOUTUBE

ADA KLIM DIA

USTAD

AMIN

PASAL APA

DIBERI KAWALAN

SPESIAL ?

JENG JENG JENG

PEGAWAI BESAR

DATANG IRING DLM

 KAPAL TERBANG

JENG JENG JENG

BERITA KATA

DULU ADA KES

NGAPA TAK DAKWA

JENG JENG JENG

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini Geng kamu Geng HIV dari Oyak Taliban. Apa nak Jeng Jeng?

Kalu tak tembak bini, tengok rental propaganda kamu, tidak heran kalu PMX pun jadi sasaran jugak.

Süre tak puas hati propaganda HIV tak gigit mana. Syok sendiri Papagomo kata HIV.

Samalah semua kata kamu sakit mereng anjing kalu tengok muka kamu kering tak beraeti kerana tak samak. Ha Ha Ha.

Sekarang Atok dah keluar IJN, propaganda pun naik tempo mendadak. Papagomo, Chegu Bard, Tamrin pun tumpang semangkuk.

Langkah HIV. Amin.

PMX pun dah nak outlast Abah 18 bulan PM8 Sakaw Jana Wibawa.

Tanpa Nama berkata...

butoh jeng jeng jeng.. kalo lu tak stuupid lu ni dah biol..