Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 28 September 2008

KUDA HITAM BAKAL MUNCUL – U.Malayau

KUALA LUMPUR 27 Sept. - Calon-calon 'kuda hitam' atau nama-nama yang tidak disangka akan muncul menawarkan diri untuk merebut jawatan tertinggi UMNO pada pemilihan yang dijadual berlangsung Mac tahun depan.

Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek (gambar) berkata, kemunculan calon 'kuda hitam' itu akan bergantung kepada keputusan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mahu mempertahankan jawatannya atau tidak.

Beliau menegaskan, andainya Abdullah tidak mempertahankan jawatan tersebut, maka kemunculan calon 'kuda hitam' adalah bagi jawatan kedua iaitu Timbalan Presiden UMNO.

"Jawatan nombor satu mungkin tidak (ditandingi) kerana Datuk Seri Najib Tun Razak sudah dilihat sebagai pengganti jawatan berkenaan," katanya kepada Mingguan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Tambah beliau, dalam konteks kemunculan calon 'kuda hitam' itu, bermakna jawatan nombor dua parti iaitu Timbalan Presiden UMNO tidak semestinya ditandingi secara solo oleh Naib Presiden yang menjadi sebutan untuk jawatan itu kini, iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin.


kah kah kah….. mamat kemaman ni nak buat lawak ke….. kah kah kah…. cakaplaaa kuda hitam ni sapa?...... boss lama dulu ke?..... tapi dia bukan kuda hitam…. dia kata dia ghurka….. ghurka tak nail kuda …. Kgurkha naik unta….kah kah kah….. gua baru ingat kuda hitam ini bernama musa bin hitam….. kah kah kah…. tak mungkin kerana musa hitam dah lama pencen….

sapa agaknya ?.... rais yatim…. kah kah kah… dia sibuk cari anaknya yang lari dari bini yang bunting…. kah kah kah… bik mama? …kah kah kah…. mana boleh…kulit tak hitam … dah botox jadi putih…kah kah kah….badan memang macam kuda….kah kah kah....ooooo ni mesti sharizat…. kerana badan macam kuda dan kulit pun hitam….. kah kah kah…. mungkin jj raba raba bontot….dia suka naik kuda sambil raba raba bontot…..kah kah kah…. atau tambi kecik…. yang suka budak kecik…kah kah kah

jeng jeng jeng…. ni macam drama saspen dari rtm …. ni mesti ada konspirasi nak bagi muhidin tak boleh tidur malam….bila mohiden tak boleh tidur maka mohiden terpaksa tengok rtm…. kah kah kah…



3 ulasan:

cucupakkasim berkata...

kalau kuda yang mai nanti macam mana kuda yang dok ada..lebih baik bawa mai kaldai..

Tanpa Nama berkata...

Masa aku dok main kuda muda muda dulu aku suka kuda hitam. kuda hitam ni mesti ada dalam satu hari punya race (mungkin 10 set race)bettingnya rm5 je tapi kalu menang place, boleh dapat 20k. Identitinya dalam repot forecast senang je, "semua prestasi lepas hampeh- hari hujan suka jatuh, hari panas banyak peluh" . jokinya mesti dari kalangan baru dapat lesen.....nostalgia ipoh turf club 1976-82

Navy pencen

abdul mubin ismail berkata...

alaaa tuu, ustaz zahid hamidi ularmat lah. dengar cerita macam kena taja je.. balik awal mamat nin kalau tanding. ular kang tu..
www.jaranganakmelayu.blogspot.com