Isnin, 29 September 2008

MALAYSIA BIMBANG CAMPUR TANGAN AS

NEW YORK: Malaysia menyuarakan kebimbangan di Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) berhubung cubaan Amerika Syarikat (As) baru-baru ini yang mempersoalkan undang-undang dan pentadbiran badan kehakimannya.

"Jika mahu, kami juga boleh mempersoalkan asas perundangan dalam penahanan tanpa perbicaraan di Teluk Guantanamao, tetapi kami tidak berbuat demikian sepertimana kami juga tidak mempersoalkan tindakan masyarakat dalam bidang kuasa lain," kata Menteri Luar Datuk Seri Dr Rais Yatim
.

kah kah kah….. kenapa tak kritik guantanamao…. napa takut ke ? takut kena sekeh ? kah kah kah….. diam aje buat ape….. ikutlaaa macam cuba dan chavez….. hentam amerika…. ni kapal amerika yang bocor keluarkan racun radio aktif pun tak berani nak marah…. kah kah kah….

tulis laaa surat kiriman ke new york times…. komplain laaa pada wahington post…..pangilaaa press cinference di new york.... kah kah kah... mi no spik inglis... tak ada media yang ambil pot....kah kah kah..asik-asik berita keluar dalam akhbar mama juwie…. mana ada standard…. kah kah kah…

woit…. dah jumpa dino…. anak kao dia lari ke mana? tok kadi cari dia…. bini dia dah bunting….kah kah kah…. entot entot lari ke….. kah kah kah



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Amerika start tempat tahanan Teluk Guantanamao bila,itupun lepas keganasan kapal terbang kamikazi membinasakan bgn World trade centre, lebih dari 3,000 orang nahas di dalam nahas itu, ada banyak warganegara dari banyak negara pun meninggal, jangan lupa ada warganegara Malaysia pun mati dalam kejadian ini. Berapa banyak cedera parah dan yang lain kena sakit tenak dari habuk dan kemia dll. TANYA si orang UMNO INI HINGGA SEKARANG BERAPA BANYAK ORANG DI- ISAKAN DI- MALAYSIA DAN DARI TAHUN BILA??? TAK MASUK AKAL UCAPAN UMNO INI.

Tanpa Nama berkata...

Malaysia kan mengamalkan dasar tidak campur tangan. Jadi seharusnya US juga harus tahu menghormati Malaysia sebagai sebuah negara. Bukan hanya tahu bersuara. Lagipun, ini untuk menghormati hubungan baik kedua-dua negara.
Kita masih tahu berfikir tapi ada negara yang tidak ada 'manners'.

Tanpa Nama berkata...

Memang US tu tak reti nak hormat negara lain. Dah rasa diri besar sangat la tu, habis semua dia nak komen.
Mcam kita tak tahu yang US tu sebenarnya tengah intai-intai negara kita. Kalau tak buat apa dia buang masa nak serabut-serabut cakap pasal negara kita.
Sengaja nak mengundang padah.
Berhati-hati la kita. Jangan sampai kita tergadai dengan US nanti.
Buat pilihan yang bijak.