Selasa, 9 September 2008

TIDAK DEMOKRATIK , BERMORAL UNTUK AMBIL ALIH KERAJAAN CARA LOMPAT – MUSTAFA ALI


Salah seorang daripada mereka ialah Pengarah Pilihan Raya Pas, Mustafa Ali . Bagi beliau 16 September hanya sebuah gimik semata dan beliau yakin tidak akan berlaku pertukaran kerajaan pada tarikh tersebut seperti mana yang digembar gemburkan.

Pertama katanya dari segi teknikal. Ini jelas kerana katanya pada tarikh berkenaan Parlimen tidak bersidang jadi bagaimana perubahan (menjatuhkan) kerajaan berlaku kerana tidak ada persidangan pada hari itu.

"Sesuatu undi tidak percaya ataupun 'peralihan kerajaan' akan dilakukan menerusi Parlimen saja. Jadi kalau Parlimen tidak bersidang bagaimana akan berlaku undi tidak percaya?" soal beliau.

Kedua dari segi politik. Menurutnya dari segi politik juga tidak logik kalau ada ahli Parlimen BN berhijrah kepada Pakatan semata-mata kerana hendak menyokong Anwar.

"Adalah ganjil dan sukar untuk dipercayai ahli Parlimen akan bersedia untuk berhijrah dari tempat (komponen) yang sudah ada kuasa kepada Pakatan yang belum ada kuasa," katanya.

kah kah kah ….. mamat ni dari mana ni…. mamat ni lupa ke dulu tahun 1974 parti dia pun ‘melompat sama’ bila boy friend sarimah sudah bodek…. kah kah kah… mamat ni ayam berbulu musang ke atau kancil berbulu gajah…..kah kah kah.

woit ….apa yang ganjil …. dulu pun tahun 1974 – boy friend sarimah yang jemput you… you lupa ke…. kah kah kah…I tak lupa I ingat lagi … you masa tu ada kuasa perintah kelantan …. kah kah kah…kalau you nak duduk kerusi menteri lama you dulu… I okay je…. kah kah kah… you ingat boy friend sarimah tu bermoral ke…. kah kah kah…. tak kan you lupa kot…. kah kah kah... jangan jadi musang berbulu musang...kah kah kah.

you pindah dulu semata-mata kerana hendak menyokong boy friend sarimah ke ?.... kah kah kah

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

time hangpa belasah PBS tahun 1994/95 camna tu. berapa kati demokratik dan moral hangpa?

Tanpa Nama berkata...

sarimah tuh sapa?boyfrend dia sapa?minta penjelasan...

Tanpa Nama berkata...

Aik... lupa lak nama BF Sarimah ni. Ni lebih menarik dari cerita Sheila Majid...

Admin berkata...

Aduh...susah la nak baca posting hang nie...baca-baca kena gelak..baca baca kena gelak...
bila aku baca hang punya gelak, terbayang aku hang punya air mata yang di stadium hari tu, memang anda seorang anak seni yang hebat...PANDAI BERLAKON!

Tanpa Nama berkata...

ada lojiknya apa yang diutarakan Mustafa Ali. Dari segi teknikal apa yang diperkatakan beliau tu betul. Aku sendiri pun sebenarnya tak yakin Anwar tubuh kerajaan 16 September ni. Entah2 tu hanya angan-angan kosong anwar kut? Kalau nak jadi perdana menteri pun, tunggulah PRU 13 dulu pak sheikh.

ALI MAIDIN berkata...

Tu pun jenis pakai pampers juga oi.
Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

saya tak faham kenapa nak keluarkan statement yg mengelirukan harapan rakyat pada pakatan rakyat dari org pakatan rakyat sendiri? Mungkin miss quote? Kenapa tak tunggu masa yg sesuai? sepatutnya dalam kecelaruan umno/BN kita kena tunjukkan yg kita tidak seperti mereka. Apa pentingnya pendapat pribadi daripada harapan seluruh rakyat? Kenapa tak simpan dulu air liur tu untuk ludahkan besok pagi atau telan saja terus? Pahit sangat kah? Kenapa nak cakap soal demokratik dan moral sekarang, tidak masa senyap-senyap bermuzakarah dibelakang pakatan dan pemimpin sendiri dahulu?

zzputra berkata...

sapa boifren sarimah tu?mustafa ali ni PAS dungun kan klu tak silap?

Tanpa Nama berkata...

Saudara Hisham ni cukup bagus ke? Semua orang nak hentam. Takde pun yang betul Mungkin pihak pembangkang je yang betul kot. Cubalah bersikap adil dalam menulis artikel tu...

Tanpa Nama berkata...

Saudara Hisham ni cukup bagus ke? Semua orang nak hentam. Takde pun yang betul Mungkin pihak pembangkang je yang betul kot. Cubalah bersikap adil dalam menulis artikel tu...

Tanpa Nama berkata...

mustafa ali sudah lompat ke UMNO ke? Atau sedang menjawat menteri mole?

Siapalah aku berkata...

Mustafa Ali,

Dia juga pernah berjumpa dengan pemimpin UMNO selepas PRU ke-12. Mustafa Ali ini walaupun memegang jawatan dalam PAS, tetapi beliau seperti tidak mendapat tempat dihati penyokong²PAS. Nak demokratik konon, Terengganu habis dirampas UMNO akibat daripada permainan tak demokratik. Kalau PRU ke-12 demokratik, sebenarnya UMNO/BN dah tumbang, tak perlu nak buat peralihan kuasa sepertimana yang dilakukan oleh DSAI.

Mustafa ingin menjadi orang yang paling demokratik walaupun beliau akan diperbo*ohkan oleh UMNO/BN. Kalau demokratik dah lama Pakatan Rakyat memerintahlah wahai Mustafa.

Tanpa Nama berkata...

Hi Bro,

Politik is the art of the possible, what say you? Lompat tu biasalah bro.

MPs were elected on their own accord only that they are representing the so called party. So after elected, they are called YB not your party.

Last time when, BN throw out PBS via lompat, why no complaint?

In order to grab, power, one must be like Anwar, the master illusionist. Dare to do anything as long as he is the PM. Whatever....

Tanpa Nama berkata...

pandangan peribadi... jgn le makan dalam bang... masok www.harakahdaily.net kata satu komponen... ni kau pon hentam dia gak... sama macam kes diorg pi buat talk ngan UMNO pon kau hentam takde usul periksa

AKUOKU berkata...

pak cik hisyam,

nak tanya siapa boy prend sarimah tu?

Tanpa Nama berkata...

sapa ya boypren sarimah zulkifli majid ka?betoi ka yang sekali dgn dolah kok lanas yg kena isa tuh.

Tanpa Nama berkata...

mustafa ali tu satu marang tau dari dulu gila kuasa..sampai sekarang pun berhajat nak berkuasa.ada hati!org dah kasi tganu satu musim cukup.rugi.mustafa ali dan hadi awang harus di singkir dari Pas.hanya Umno mampu kasi kuasa...

Kasturi Muhamad berkata...

He tuan punya blog... Jangan tulis benda mengarut n tak de isi la...

Zaman sekarang orang dah skolah tinggi... Tak suka dah dengan benda-benda mengarut ni...

Kalau betul kau bijak bistari, kenapa kau masih di tahap lama je... Tak maju pun. Tak ada pun yang bolah dibanggakan yang kau buat...

Apa yang bagus sangat yang telah kau buat untuk masyarakat... Kau tu sampah je...

Tanpa Nama berkata...

tak suka jgn join sini woi mangkok!!.....podah cittt !!

Unknown berkata...

Ala, Isyam, apa la kau ni.. Budak2 muda sekarang mana kenal sape boyfrien Sarimah...
..
OK la, nampaknya mamat tu masih setia dengan BF yang tersebut.. sekarang nak ikut anak dia pulak.