Rabu, 22 Oktober 2008

DATUK BANDAR KUALA LUMPUR SUKA TERBANG KE LUAR NEGARA - MalaysiaKini

Datuk Bandar Abdul Hakim Borhan adalah ‘penerbang utama’ yang merayau-rayau ke luar negara dengan menggunakan 1.329 juta duit ringgit duit kita semua.

Semenjak menjadi Datuk Bandar pada akhir tahun 2006, Hakim Burhan telah terbang ke luar negara sebanyak 11 kali atau 2 kali sebulan. Semuanya menggunakan duit kita semua.

Duit poket dia pula ialah 133,490 ringgit. Satu lawatan ini hanya 5 hari dan belanjanya lebih dari 390,00 ringgit. Semua ini adalah duit kita yang telah digunakan.

Antara tempat yang telah dilawati bersama beberapa pegawai ialah Canada, Britain dan German. Selainnya di negara Asia.


kah kah kah…. munkee ni munkee jenis apa ?… kepala hayah dia punya duit ke….kah kah kah…. dia bukan di pilih rakyat… dia makan duit kita macam duit harta bapak dia… kah kah kah….

kepala jadah bangsa apa munkee ni…. kah kah kah

apa munkee ni cari di canada?... cari amoi bukan di canada… di taiwan…. kah kah kah… apa munkee ni cari di london…datuk bandar di london bukan dilantik … datuk bandar kota london ada pilihayraya…. kah kah kah…



15 ulasan:

Aril Cantona berkata...

oits aku sensitif ni canada..aku kat canada ni woii!

apasal x jumpe?boleh belanja makan-makan..pow die seketul dua..

Tanpa Nama berkata...

Brother saya rasa bukan Datuk Bandar saja yang suka pergi luar negara ni. Rata rata ketua Jabatan suka buat kerja kat overseas entah kenapa tak tahu pulak. mungkin free kot dan duit belanja untuk joli kontrektor bayar-macam ada satu general indera kayangan dalam Malaysia ni sejak pegang jawatan dah berpuloh kali pegi overseas, kan free kerajaan bayar tiket dan kontrektor ikut sama buat belanja joli joli. Dah dua tahun dia ke overseas dalam bulan puasa entah apa yang dibuat nya, sama lah dengan datuk Bandar tak de beza.
Joli joli joli duit rakyat, kita bos sape nak tanya hahahahaha rakyat Malaysia semua kena tipu.

Cob Nobbler berkata...

ramai-ramai...

WORKERS OF MALAYSIA UNITE!

hapuskan kapitalis,hapuskan kronisme,hapuskan jadah-jadah ni!

http://tehtarikgelasbesar.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Dia Orang-Orang Gerombolan United Malay Nation Organisation...takpa Bro.. Pak Lah, Wak Monggol, Mamak Kutty tak marah.. Dia buat kerja tu, gi tolong perabih duit rakyat...

Bukan senang nak perabih duit rakyat ni,..banyak sangat simpan samapai melimpah-limpah...

Tu pasal KWSP pun tolong cover company Value Cap..sebab duit banyak sangat... takpa la.. orang melayu mana tau marah..

Diorang semua ada adat temenggong lah,..pepatih lah.. semua tu sopan santun.. mana tau marah...
Dapat kain batik, gula sekilo, beras sepekat.. pun jadi ler..
pemimpin diorang ni pentingkan ketuanan bangsa la kata kan...
yang memperjuangkan bangsa dan agama...

Kah..kah...kah...kah...kah
Warrrghh..kah..melayu..melayu...
melayu...melayau..melayau..
layu...layu...ayu..aww...

Harga puteri pun rm20 - rm150 je..
bukan mahal sangat nak sekangkang...

Bro" dah dapat sekangkang ke..?
Hujan-hujan camni entot-entot jilat best ni..tambah plak dapat sebalut ganja...peh...stim..beb..
layan isap payu dara..best woo..

Tanpa Nama berkata...

Dia patutu dilantik menjadi datuk bandar Kuala kubu Baru sajalah.
Itulah yang paling sesuai untuk orang Kuala Kubu dan bukan di Kuala Lumpur.

Tanpa Nama berkata...

wah bayk nyer die makan duit kiter...bro maner dapt sumber...behati-hati skang ni tak leh tulis sembarang2..tak pasal2 kang..

Tanpa Nama berkata...

Sudah masanya beliau belah daripada menjadi Datuk Bandar KL. Hidupnya menikmati satu jawatan dan 'enjoy' buta dapat ke luar negara sambil tak payah memperbaiki lagi masalah bandar KL. Ada lagi manusia yang dapat hidup begini.Tipu diri sendiri, tipu pada masyarakat dan mungkin tipu pada agama. Tanggungjawab Datuk Bandar bukan main besar tau. Bukan sekadar berlakon kononnya 'tuhan tu kaya' telah memberinya kesempatan kepada jawatan itu dan bukan untuk membuka cerita nanti kpd siapa aja yang aku dah ke ke sana ke mari dapat PELUANG BUTA daripada duit rakyat menjamah kehebatan bandar metropolitan dunia. Syok betul dapat melancong tanpa merasa salah dan terkilan kerana mengguna duit rakyat cuma untuk mengelentong nanti egonya yang aku ni orang beruntung tetapi dibenarkan oleh satu pentadbiran yang buta perut. Cis dapat melancong tanpa membawa sebarang sumbangan yang faedah kepada tugasannya. Membasir dan membuang masa. Duit yang membiayainya boleh diguna untuk membiayai beberapa rumah kos murah berkualiti bagi mereka yang layak. Hai cepatlah PR ambil alih. Ada banyak cerita-cerita macam ni, mungkin lebih hebat lagi.

Tanpa Nama berkata...

pergi ke luar negara atas urusan kerja itu tiada masalah.sambil bekerja sambil dapat melihat negara orang.bukan semua orang dapat peluang sebegini.

namun yang salah bila pergi keluar negara atas alasan kerana kerja tetapi sebenarnya hanya mahu "leisure" dan mempergunakan duit kerajaan/syarikat.boleh ranap kerajaan/syarikat kalau macam ini punya hal.

Tanpa Nama berkata...

Jika beliau ke luar negeri atas urusan yang diamanahkan kepada beliau, tidak apalah. Tapi jika beliau ke luar negeri atas tujuan peribadi tapi menggunakan duit rakyat maka itu kita harus tentang...

Unknown berkata...

gua tara hal kalau orang-orang kerajan pergi oversea diatas urusan kerja sebab memang digalakkan.tapi tengoklah jugak pada bajetnya.kalau dirasakan bajet cukup dan perlu pergi,maka teruskan.

tapi yang gua panas kalau pergi makan angin guna duit company.tak pasal-pasal nanti pekerja lain tak dapat gaji.huh!

Tanpa Nama berkata...

Walaupun urusan keja biarlah pada2. Ni sampai 2x sebulan ni apahal? Kejap Canada, kejap london... cari apa kat sana?

Johnny B. Rempit berkata...

Sepatutnya kena ada pilihanraya untuk lantik Datuk Bandar!

Sebab sistem ni takde lah DBKL boleh buat benda-benda macam ni. Sebagai seorang warga KL, aku patut ada HAK untuk menentukan siapa Datuk Bandar aku.

Bila tak ada akauntabiliti, bila Datuk Bandar tak perlu menjawab kepada warga KL, macam ni la jadiknye!

jebatderhaka berkata...

patutnye jumpe jer mangkuk hayun nie baling jer mercun bola...celaka tui...ingat duit pak ang ker...???
aku sure klu anak haram jadah nie baca comment kita kat sini dia gelak terguling2...apa yg rakyat boleh bikin ??..katanye..takpe..takpe..gelak la selagi ang bleh gelak, pi la sayang melancong lagi...pi jauh jauh skit....pi paris ker, venice ker baru ngam....bawak anak bini skali...klu kapal terbang jatuh suma arwah...kalasss....mampos nanti letak kepala pesawat boieng 777 ganti batu nisan...

Tanpa Nama berkata...

Tiada siapa pun nak marah kalau beliau menggunakan wang sendiri untuk ke luar negeri. Tapi jika beliau menggunakan wang rakyat, untuk tujuan peribadi, itu yang tak boleh tu. Dah kira menyalah gunakan wang rakyat...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Jumlah kos adalah Rupiah Malaysia (RM)1.5 million untuk dia seekor monyet kepala DBKL melawat 11 kotaraya di serata dunia.
rm 1.5 million dalam kurang 2 tahun !

Terbang dari NY ke Paris,
Terbang dari Tokyo ke Beijing ,
Terbang lagi dari Helsinki ke Ankara.
Dan apa yang kepala monyet dari DBKL seekor ni berlajar dari nya?
Dia berlajar tukar nama Jalan Alor !

Bangsat betui .
Lebeh baik rakyat Malaysia sembahyang kan umno daripada umno sembahyangkan kita oi .