Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 28 November 2008

AHLI UMNO AMAL POLITIK WANG AKAN DILUCUTKAN JAWATAN- melayau


PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini memberi amaran kepada mana-mana ahli UMNO yang terbukti bersalah mengamalkan politik wang akan dilucutkan jawatan yang dimenangi mereka.

"Mereka sepatutnya tahu (tindakan dilucutkan jawatan). Mereka lupa dengan keghairahan nak bertanding, macam-macam boleh berlaku.

"Kalau berlakunya sesuatu yang menjadi masalah, akhirnya nanti mereka akan dikenakan tindakan disiplin termasuk tinggalkan jawatan atau digantung," katanya.

Abdullah yang juga Presiden Umno berharap siasatan Lembaga Disiplin Umno berhubung politik wang dapat diselesaikan sebelum pemilihan parti Mac depan agar mereka yang bersalah boleh digugurkan daripada bertanding.


jeng jeng jeng…suspen… kah kah kah…DILUCUTKAN JAWATAN?…. kah kah kah

kah kah kah… habislah kosong persidangan gerombolan tahun ini… kah kah kah….siapa yang akan datang … semua dah lucut jawatan…. kah kah kah

kah kah kah… macam mana dengan ahli gerombolan yang tak berjawatan …. kah kah kah… nak buat macam mana?.... kah kah kah…nak kena tanggalkan seluar ke ?… kah kah kah

kah kah kah…. mat ngantuk ni tahu ke apa yang dia cakap ni….. kah kah kah..

kah kah kah…nanti di persidangan yang datang hanyaaaa IBRAHIM ALI dan MAT EZAM... kah kah kah…

kah kah kah….dua munkeee ni baru nak apply jadi member gerombolan….kah kah kah…



13 ulasan:

pemikir muda berkata...

dilucutkan jawatan tu dikira langkah yang drastik.memang patut pun dikenakan tindakan sebegitu sebagai pengajaran pada ahli-ahli yang lain.siapalah yang akan menjadi sasaran utama untuk dilucutkan.hehehe.

Tanpa Nama berkata...

Pada akhir nukilan Tukartiub cukup bijak kerana mungkin dua sosok manusia dalam UMNO yang ada kononnya nirrasuah. Paka Lah seperti seantero dunia tahu dia tak tahu apa yang dia bicarakan, kan semua pemimpin UMNO itu korap dan korap begitu teruk sekali pula. Dulu pernah ada orang PAS komen wadah UMNO itu sama dengan tong tahi.Yang terkecuali mungkin MAT EDZAM dan IBRAHIM ALI. Seekor lagi mungkin MADEY. Cukup lelucon dan cerita UMNO dah tak ada kelas lagi dah jadi Parti PARIAH tapi masih berkuasa. Pada PU ke-13 nanti wajib kita bungkuskan mereka.

rozali53uk berkata...

Aaaaduh..Power punya ulasan.....
apalah punya ngelabah dah MatNgantuk kita sayang cucu Gibreil kot nak buat Dinasty masing masing yoo lah!

amanlegend berkata...

Salam..

Umno vs Politik Wang..?
Mat ngantuk ni tahu ke apa yang dia cakap ni….. kah kah kah..

Tak releven langsung..

Tanpa Nama berkata...

hehehe mat ezam sudah jadi ahli gerombolan cuma mat ibrahin al froggy baru nak apply

Farouk berkata...

Bila Pak Lah berdiam diri, koorang kata beliau tidur. Bila Pak Lah menggunakan kuasanya sebagai Presiden UMNO untuk bersuara dan memberi amaran, korang kutuk juga. Korang nak Pak Lah buat apa sebenarnya?

end berkata...

diharapkan Pak Lah jangan pilih bulu la bila nak hapuskan politik wang ni.kalau nak hapuskan politik wang dan setakat pilih "ikan bilis" je nanti yang "jerung" senang-senang je terlepas.apapun,Pak Lah boleh mengharapkan sokongan saya dalam hal ini.

hapuskan politik wang!

pemikir lapuk berkata...

tapi dia org akan lucutkan seluar pak lah dulu...seblm ..pak lah lucutkan jawatan dia org....hhahaha

azhardj berkata...

umno dah nak berkubur.pak lah boleh baca talkin.

Izwan berkata...

Lepas nih upah la geng2 melayu yang bodoh duduk kerja kementerian kerjaan pi persidangan..

Bagi duit byk2..

kah kah kah.. Ngok!!!!!

Tanpa Nama berkata...

tolonglah lucutkan seluar Puritan dulu..aku nak sangat tau apa ada dalam tu..apam balik ke? pisang awak ke?

nan

Tanpa Nama berkata...

aku nak jawab Farouk.....aku nak Pak Dolah balik rumah pelok bini jin dia lagi bagus...daripada dok keluar kenyataan dangkal dan separoh masak....pendengar kat tv letih, pemimpin ameno kat sebelah dia boring abis...yg dok gelak sakan....BIK MAMA...4 bulan lagi aku nak jadi P**I PERTAMA...

Johan berkata...

Farouk,

Baik Mat ngantok ni diam jer dari kluarkn knyataan2 kosong camni pastu habuk pun tarak buat..dah 5 thn dah cani wei..
bukan main lagi ngan slogan2 cm "cmerlang,gemilang,trbilang","bkerja brsama sy,bkn utk sy"..kah kah kah..pesal srang dah xdgr lagi slogan2 tu?? kah kah kah
itu Suruhanjaya Khas Penambahbaikan Perjalanan dan Pengurusan Polis punya syor2 bile lagi mau implement?? BPR yg bebas??gua mati idup balik pon xkn ade pnye implementasi sume tu..kah kah kah..dah kasi ayat2 cun cmtu nk sedapkn ati rkyat,bile satu pon tarak buat,dia kata dia xleh buat ape2 sbb org2 dlm parti sdiri xmau,cm dlm column 'down 2 earth' The Sun arini..kah kah kah..abes buat ape nk ckp,nk bg janji2 kosong???

pastu bile Obama menang,mat ngantok ni skali agi bangun dr tido n ckp "anyone can be PM"..fuyoooo!! bek trus tido jela..