Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 7 November 2008

BEBAS !!! RAJA PETRA DI BEBASKAN - TERKINI

Mahkamah Shah Alam telah memerintahkan Raja Petra Kamaruddin di bebaskan seta merta.

Penahanan Raja Petra tidak sah di segi Perlembagaan.

Raja Petra dalam laman Malaysia Today telah menulis bagaimana Rosmah Mansor Cancelor Unisel telah berada ditempat malam pembunuhan Altantuya Shaaribu dan melihat pembunuhan itu.

Raja Petra kini ditahan dibawah ISA di Kamunting.

Sebelum jam 4 petang ini Raja Petra akan di bawa dari Kamunting ke Shah Alam
.



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dapat peguam yang berwibawa dan hakim yang berwibawa maka Menteri Dalam Negeripun didapati bertindak di luar bidang kuasanya. kalu dapat peguam yang berwibawa tapi hakim yang tidak berwibawa RPK mungkin sangkut lagi di Kamunting.
Dalam hal ini mana penting? peguam pembela atau hakim dalam menimbangi Akta usang ISA itu? banyak tenaga habis meminta ISA dibuang tapi Kerajaan akan tetap berkata'ISA itu penting' untuk ketenteraman awam dan keganasan, tapi diminta bukti akan berkata pula 'Polis ada bukti tapi tak dapat dibuktikan di mahkamah? Apa punya logik daaaaaa?'
RPK, kami menunggu rungkaian tajam, simple dan logik sdr terhadap banyak perkara penting untuk membuka minda kami yang selalu disogok dengan penjelasan daripada kaca mata 'Ketuanan Melayu'

dino_yp@yahoo.com berkata...

setan terlepas! sistem demokrasi yang tempang!

broooo... berkata...

laporan terkini Berita Hairan...

SHAH ALAM: Mahkamah Tinggi Shah Alam pagi ini menerima permohonan habeas corpus bagi pembebasan penulis blog Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin daripada ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

laporan terkini MALAYSIAKINI...

Mahkamah Tinggi Shah Alam pagi ini mengisytiharkan bahawa penahanan blogger Raja Petra Kamaruddin di bawah ISA adalah tidak sah dan memerintahkan supaya beliau dibebaskan segera.

baca dan nilai sendiri berita 2 akbar online diatas....

lihatlah bahasa yg digunakan Brita hairan, sungguh indah... seolah2 ia menunjukkan ketulusan mahkamah di Malaysia ini cukup baik skali... menerima permohonan habeas corpus dan membebaskan tahanan ISA.
tidak langsung membayang kan penahanan itu adalah tidak sah & merupakan kesilapan KERAjaan dlm penggunaan akta rimba ISA.
arahan keras mahkamah supaya tahanan dibebaskan serta merta juga tak di laporkan.

jadi apalagi yg rakyat boleh harapkan dari media "telus" arus perdana... PR harus terus berusaha dgn lebih gigih untuk mendekati masyarakat melalui para MP & ADUN yg telah dilantik dlm PRU12 dulu... selalu2 lah turun padang menjelaskan segala isu & kemelut semasa "live on time" supaya rakyat tk diulit propaganda media arus perdana yg diperkudakan sepenuh nya tk henti2 untuk menabur fitnah keatas PR.

Tanpa Nama berkata...

Ada ungkapan kata "SYIOK SENDIRI BEB", memberi maksud kelompok orang atau individu yang berasa bahawa dirinya hebat, jaguh dan terror - dari pandangan mereka sendiri, bukan dari pandangan umum atau orang ketiga. Lucu lagi melucukan.

Inilah "SYIOK SENDIRI" yang dirasakan oleh kelompok yang amat mempertahankan isa, bukan dengan berhujah

Pak Sako berkata...

Berita baik.

Tanpa Nama berkata...

Awat yg keluaq awai sangat!!! Dok lama2 lg kat dlm tu lg baguih..

azhar berkata...

RPK di bebas utk menjadi saksi pembela azilah hadri & sirul azhar ke..?? razak baginda kena cepat-cepat lari..

broooo... berkata...

baca lagi laporan penuh berita hairan (jam 11:39) anda pasti hairan!!!! tiada lansung membayang kan kesalahan mentri & penyalahgunaan undang2 yg tidak sah... digambarkan!!!

just imagine for those people who always read that "rubbish paper" and they didn't have any other alternative source of news to refer... what will happen to them?????

pemikir lapuk berkata...

tk payah tunggu mhkamah ckp yg penahanan tu tk sah....budah sekolah rendah pun tau...tk sah......bodoh betul

Tanpa Nama berkata...

Apa kata polong-polong yang berkeliaran mencari tuan-tuan baru ?

Mari kita lihat siapa yang kena !

Baginda lasak,najip lasak, lu olang tak boleh titun lagi !

Tanpa Nama berkata...

I received this news with great joy, coupled with statements made by DYAM R. Nazrin...that rulers may not neceassarily AGREE with governing leaders with matters concerning our concerns currently...Do I see a light at the end of the tunnel?!
I hope DSAI's case gets the same fair treatment, the learned J. Komathy has been thus far....

jebatderhaka berkata...

lasak, lasak gak mat...
tapi kalau dah hinggap kayu 24 inci kat belakang kepala confirm arwah mat.....dino_yp@yahoo.com nie anak rais yatim ker????
cantek punya ayat....
ko nie kalau aku kategorikan sebgai org2 bodo sure ko kecil ati....dari bahase ko aku rase ko nie mesti ahli umno tegar...takpun ko marah sebab bapak ko dah tak dpt tender korek parit..tui tak???
kami dari pakatan rakyat masak dah dgn org cam ko...tarak hal...ko nak maki ker ko nak ckp apepun yang nyata UMNO yang ko sokong tu suma dari lubang najis....kitaorg dah dah takbir utara, kelantan, K.L ko tak perasan ker...??? lagi mau menyalak ker....

cucuabuseman berkata...

Hishamudin buat kenduri pulut kuning-member sekole pemikiran barat dia dah bebas...keadilan tanpa bias konon..nak tanya sikt..kalau orang Islam nak murtad tu hak asasi dia ka atau kena ikut undang-undang syariah???adil cara hang, RPK ni sama naik dengan DAP saja...Keadilan memang salah satu elemen yang ditekankan dalam Islam..tapi keadilan dalam skop Islam..tengok dan kaji elok-elokla...ini sedap saja tulis pasal keadilan ikut pemikiran barat...hehehe..maaf ye..nasihatttt

Farouk berkata...

Mahkamah dah bagi beliau bebas tapi banyak pula cekadaknya. Beliau tak puas hati pula dengan penahanan beliau di bawah ISA dan mendakwa ianya tidak sah...Sepatutnya beliau bersyukur kerana telah dibebaskan daripada cengkaman ISA...

Wann Kerr berkata...

Tanyala sesapa pun betul ke tak tahan org tanpa bicara ni. Hanya yg 'biul' je cakap betul. Org yg waras dah bole fikir ISA tu zalim.

Kalau ada bukti dakwa dimahkamah...jangan dok tahan tahan tanpa bicara...itu zalim namanya...menipu...penakut.

Pulak tu yg ramai kena tahan bila kritik UMNO/BN.

Bravo Raja Petra...

Wann Kerr

Tanpa Nama berkata...

Keluar...masuk....keluar lepas ni masuk pula. Tapi pengajarannya amat pedihlah....pada siapa yang masuk tu.

Tanpa Nama berkata...

kalau main lulus tak payah ada bloglah...kebebasan sementara.