Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 10 November 2008

BERITA HANGAT !!! NAJIB DIA TAK TOR – Malaysia Insider

TERJEMAHAN

Ketua Pakatan Rakyat Anwar Ibrahim telah meramalkan yang regim Najib Razak akan menjadi satu regim kuku besi.

‘ Jika dia muncul, semuanya akan di bungkam,’ Anwar berkata kepada pemberita di Parlimen petang ini apabila Menteri Keewangan akan mengambil 7 bilion ringgit sebagai langkah rasangan ekonomi yang telah di istiharkan oleh Najib Razak hari Selasa yang lalu.

‘ Pekara ini belum di luluskan oleh Parlimen. Malah masih belum di bawa ke perbincangan,’ kata ahli Parlimen Permatang Pauh mengenai pakej ransangan ekonomi itu.

‘Orang ramai tidak menyedari akan masalaah ini kerana media arus perdana telah menutup pekara ini untuk melindungi Najib.

‘ Ini apa yang kita katakan angkuh dengan kuasa, mereka mengawal semua, mengarahkan semua dan memonopoli berita malah dapat melakukan pembunuhan,’ kata Anwar.

‘ Ini bermakna kita akan melihat rupa bentuk pentabiran di bawah Najib,’ Anwar berkata.


TULISAN ASAL

KUALA LUMPUR, Nov 10 — Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim has predicted a dictatorial regime under Prime Minister-designate Datuk Seri Najib Razak.

"If he comes into the picture, everything will be clamped down," he said to reporters in Parliament when told that the Finance Minister plans to roll out the RM7 billion stimulus package which Najib announced in Dewan Rakyat last Tuesday.

"It has not been approved by Parliament. It has not even been tabled," the Permatang Pauh MP said of the stimulus plan.

"The public is not even aware this is a problem as conveniently most mainstream newspapers have covered this up just to protect him.

"This is what we mean by arrogance of power, they control everything, dictate terms and monopolise the news and they can get away literally with murder," he said.

"This means you can anticipate the type of administration under Najib," Anwar said.



12 ulasan:

Pill not Kills berkata...

Bro,
Its not will be...it should read he's already a dictator.
By the way..saya sungguh terharu apabila UMNO bahagian Seremban bertumbuk dan membaling kerusi dan hampir menangis bila Najib cakap tiada ruang untuk ahli politik yang korup....Pemimpin UMNO yang korup cuba menasihati ahli ahli supaya tidak menjadi korup..bik mama sure sedih....kah kah kah

fudzail berkata...

Kalau Najib itu diktator, bik mama jadi apa? Bik Firaun kah?

http://1426.blogspot.com/2008/11/50-dalil-mengapa-mat-tyson-mesti-menang.html

Peter berkata...

Here is proof (video): Chief Police Officer lied. FRU charged during Negara Ku. Please tell the world

Tanpa Nama berkata...

Kalu Najis ikut cara Pak Lah maka cepat lagi PR dapat mengambil alih, justeru Najs terpaksa bertindak 'kuku besi' maka PR akan lambat sedikit mengambil alih. Gerun memikirkan Najis dibawah bayangan Madey mentadbir negara. Akan timbul alasan BN/UMNO perlu kerajaan yang kuat atau ekonomi akan runtuh lagi kerana jika tidak Ketuanan Melayu akan kaput segera. Kata mereka lihat pentadbiran Pak Lah yang lemah, tak tahu bertindak sebagai PM atau Presiden UMNO, rakyat dah lari ke PR. Kini Najis dan Madey akan mengguna cara'memaksa' rakyat pilih UMNO/BN mendapat lebih drp dua periga majoriti sementara itu kuasa rakyat akan sama ada bangkit atau melutut seketika.

tukar tayar berkata...

wah...sudah tak sabar-sabar nak masuk poket lagi....

ada perasan kah...since 308 election....BN-AMNO hanya tau bazir duit rakyat.....sikit-2 guna duit rakyat...kejap pi console MP dari Malaysia timur....kemudian bagi duit kawasan-2 yg kurang sokongan utk BN....kejap bagi MPs pi taiwan makan angin...kejap bagi ni bagi tu..tapi semua ni add-on to petrol, TNB dll....really LPPL...bazir duit rakyat....then rakyat tanggung semula...baru-2 ialah duit KWSP lo....ni memang bukan memimpin dgn otak..memimpin dgn duit....DUIT RAKYAT lagi.....

sudin berkata...

Salam abang isham,

DIA TAK TOR ?

Dibelakang DIA ada Madey dan Bik Mama,kah,kah,kah......

Ooit ! Najip Lasak mana lu lapat itu 7 Billion ?

Botak berkata...

Mukhriz Lantang Biadap, Bodoh Macam George W Bush
Dalam wawancara bersama akhbar The Star yang dipaparkan hari ini, Datuk Mukhriz Mahathir mengeluarkan beberapa kenyataan yang tampak agak janggal. Barangkali sungguhpun menjadi anak Tun Dr Mahathir, Mukhriz belum cukup ilmu politik kerana sesetengah keterangan dan jawapannya menonjolkan seorang yang kurang matang dalam pemikiran dan rumusan terhadap sesuatu fenomena mudah, inikan kebijakan politik mahupun intelek untuk memimpin pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.
Pertama sekali, Mukhriz menyatakan bahawa orang yang memberi wang atas namanya sebenarnya bukan ejennya, cuma orang yang mahu memburuk-burukkan namanya. Masya Allah, kamu ingat bodoh sangatkah kita ni Mukhriz? Di Ipoh Timur di mana Khir Toyo berjaya mendapat pencalonan KP Malaysia, Tun Amar (adik kepada Tun Faisal, antara penyokong Mukhriz yang kalah di Putrajaya kepada Dato’ Zaki Zahid) telah memberi ‘peluru’ kepada para perwakilan, tetapi malang buat Mukhriz, peluru Khir lebih hebat.
Dan di Tanah Merah, ejen utama Mukhriz, Sazmi Miah berbuat sepertimana Tun Amar di Ipoh Timur dan berjaya mendapatkan pencalonan untuk Mukhriz. Mukhriz adalah anak Mahathir, darah daging Mahathir, dibesarkan oleh Mahathir, dan ramai memberi sokongan kepadanya pun sebab Mahathir. Dan Mahathir inilah bapa kepada politik wang UMNO. Manakan logik Mukhriz ini bersih?
Yang peliknya, Mukhriz berani mencabar sesiapa sahaja membuktikan bahawa dia ada terlibat dengan politik wang dan jika terbukti beliau akan menarik diri. Wah, lantang sungguh. Tapi lantang yang angkuh dan biadap. Umum mengetahui politik wang memang wujud dalam parti UMNO, tetapi memang amat sukar membuktikannya kerana calon akan menggunakan proksi atau ejen untuk menghulurkan rasuah kepada para perwakilan. Maka sebab itulah Mukhriz berani berkata sebegitu. Yang selamat dia berani lah, isu yang ada risiko sedikit kepadanya, Mukhriz tidak berani - debat pun tak berani! Slogan Mukhriz wajar diubah dari Berani Berubah kepada Berani Bertempat.
Kenyataan janggal kedua dalam wawancara adalah apabila Mukhriz berkata bahawa jika beliau kalah di Mac nanti, maka suara akar umbi tidak akan tercapai kerana “jelas sekali akar umbi memang nakkan saya, ”. Mentang-mentang mendahului pencalonan, Mukhriz sudah cukup bongkak. Kini Khairy sudah 52 pencalonan, dan Khir Toyo 62 pencalonan, adakah bagi Mukhriz lebih seratus bahagian yang tidak mencalonkannya bukan merupakan ‘akar umbi’? Mengapa Mukhriz begitu sombong cuba mengatakan beliaulah suara sebenar akar umbi?
Dan jika pun orang yang mendahului pencalonan itu adalah suara sebenar akar umbi, Mukhriz sendiri mengakui bahawa ada orang yang memberi rasuah atas namanya. Jadi sudah pasti kalau pun orang-orang tersebut bukan ejen Mukhriz - yang memang kita tak percaya - keputusan para perwakilan di peringkat Bahagian sudah dicacatkan dengan politik wang atas nama Mukhriz Mahathir. Jadi, apa maksud kau Mukhriz?
Mukhriz perlu banyak belajar lagi. Sudah lah SPM dulu Gred 3, hujah dan pemikirannya seakan-akan budak sekolah. Hujah yang tak konsisten, yang tidak masuk akal dan tidak selari antara satu sama lain wajar merisaukan para perwakilan. Ketua Pemuda UMNO sekarang ini perlu hebat dan bijak, bukan yang penakut dan kelam kabut. Tapi bagi kami seronok pula baca wawancara Mukhriz ini - macam seronok tengok George W Bush sebab kelakar.
Tempoh hari, Mukhriz ada ditanya soalan “Apakah pencapaian anda yang boleh dibanggakan?” Jawapannya, “Saya ada kilang fiber optik; semua fiber optik di Malaysia ini kilang saya punya”. Sudah la jawapan itu tidak ada kena mengena dengan perjuangan politik Pemuda, jawapan Mukhriz itu juga ‘mengkantoikan’ dirinya sendiri. Sebab bapak kau PM dulu la kau dapat monopoli bisnes macam tu! Kah kah kah.

Melayu Celup berkata...

Salam Bro...
Why least post for today? I'm one of your fan because of your 'unique' art of language and story telling. No 'fairy tale' in your blog here congratulation!!

Najis dah digazetkan bakal mengetuai Gerombolan United Malays National Organization tak lama lagi, slogan UndurLAH BlahLAH PoodahLAH makin kuat kedengaran di sana sini, belumpun ditabalkan dah memperlihatkan siapa dirinya yang sebenar argghhhh mana mungkin aku selaku rakyat marhaen mahu Najis yang menghidapi penyakit TB (Takut Bini) jadi ketua boleh bikin hancuss ini Malaysia tak bley ini macam !!!

Mau tak mau kita pakat ramai2 rakyat Malaysia tendang Najis dan seluruh Gerombolan United Malays National Organization dari bumi Malaysia yang tercinta ini

Hidup Rakyat Malaysia Bersatu !!!

pemikir lapuk berkata...

dia akn jadi mahathir jr...malah akan lebih kejam dari bekas mahafraun tu

Ali Yusob Md Zain @ Varimax berkata...

Dia tak tor...? kah kah kah.. bunyi macam ulanbator je.. ada apa-apa ke ni Bro?

Tanpa Nama berkata...

x guna asyik salahkan kerajaan je.mata hati anda dah tertutup.semua yag nampak hanya slah kerajaan.mmg kerajaan ada buat salh, tp ada jugak keraajaan buar perkara betul..kalau kerajaan banyak sangat salh nye, negara kita dah lebih teruk dari kebnyakan negara..tertama di afrika beryukurlah kerajaan masih aman..glongan seperti anda yg akn hancurkan negara,ayik duk salhkan orng, diri sendiri sama nye.kerajaan paktan rakyat pun bnyak kelemahan,bnyk slah gak.pembnagkang slahkan kerajaan,kerajaan slahkan embnagkag..last2 semua perkara x leh jalan..masing2 bukalah fikiran anda,,nak tukar kerajaan biarlah masa pilihanraya.zaman sekarang bersatulah..Pakatan rakyat kenapa x sabra sangat nak tukar kerajaan.takut pilihan raya akn datang akan kah teruk..if cam tu pengejutlah..tolahlah demi negra tercinta..bnatulah kerajaan,bukan bantu dengan kutukan.semua ikut emosi..kerajaan pun bnyak wat slah..tlg tegur bukan kutuk,bangkang..kerajan kuat adalah pembnagkang yang kuat tp biar rasional..tlah lah tanam diri sendiri dengan sifat tolak ansur....

Mankanan berkata...

Pembangkang tetap pembangkang dan tak mungkin akan sokong atau bekerjasama dengan kerajaan... Pembangkang berlagak dan ego...Sepatutnya dalam keadaan ekonomi yang tak stabil ni, bekerjasamalah dengan kerajaan untuk selesaikan masalah. Jangan hanya pentingkan diri je...