Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 17 November 2008

BUBAR MAJLIS PEGUAM JIKA MAHU BERPOLITIK, KATA ABU ZAHAR - melayau

KUALA LUMPUR, 16 Nov (Bernama) Majlis Peguam Malaysia perlu dibubarkan jika badan itu bertindak tidak ubah seperti sebuah parti pembangkang, mempersoalkan hak-hak pribumi di negara ini.

Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia Tan Sri Abu Zahar Ujang berkata badan itu kini tidak lagi memainkan peranan yang sepatutnya kepada peguam-peguam yang menjadi anggotanya.

"Saya menasihatkan supaya Majlis Peguam dibubarkan dan mereka yang terbabit menubuhkan sebuah parti jika ingin aktif dalam politik," katanya ketika berucap di program wacana isu perundangan dan hak-hak pribumi dalam perlembagaan di Memorial Tun Hussein Onn di sini hari ini.


kah kah kah…. mat ngook ni ingat politik tu hanya nak jadi wakil rakyat ?.... kah kah kah….

kah kah kah… mat ngook ni ingat nak berpolitik ini mesti masuk parti?.... kah kah kah…

kah kah kah….mat nagook ni ingat tak ada parti tak boleh berpolitik?...... kah kah kah…

mana punya sintok sufah mari…. kah kah kah…apa punya tuuuuur….

manusia ialah mamalia politik… kah kah kah…. apa saja yang kita buat semuanya politik… kah kah kah….mengundi itu politik…. tak mengundi pun politik… masuk parti pun berpolitik…. tak masuk parti berpolitik… ngoook… kah kah kah…

kah kah kah…. jangan ingat masuk gerombolan saje berpolitik…. kah kah kah…. jangan ingat sokong gerombolan saje politik…. kah kah kah

cukuplaaaa woit .... jangan buat kerja tipu melayu lagi..... kah kah kah




7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sdra,

maka banyaklah ngo lain yang sepatutnya dibubarkan.

Saya mahu Gapena, Perkasa dan semua ngo yang `berkokok` dan `menyalak` lepas PRU lalu dibubarkan juga.

adnan m

jawa peranakan berkata...

setuju bro..

itu belum lagi yang kata jangan satukan agama dan politik..

ini bermakna kalau nak beragama,jangan berpolitik..kalau nak berpolitik,jangan beragama..

maknanya semua ahli politik tu ketika berpolitik,tidak beragama la ye?

PS-maknanya kalau orang politik mati ketika sedang berpolitik maka dia mati ketika tidak beragama la ye? maaf la kawan2 gerombolan..ini sekadar pandangan org old skool macam aku ni..

amieza berkata...

hahaha...
as you told before.

Tok Uban berkata...

Aku rasalah mamat ni kan OKU (Orang Kuat Umno lah....bukan Orang Kurang Upaya...tapi rasa-rasanya samalah jugak...sebab OTAK depa yang kurang upaya...kahkahkah)..Biasalah orang umno ni...kalau bantai kerajaan...politik...kalau sokong kerajaan...tak kata politik pulak..

TiUb GeRek berkata...

Bro,

munkee ni orang Umeno = org politik jugak laaa.... munkee ni patut letak jawatan jadi Presiden PPMM dulu bru layak buat kenyataan mcm2...

PPMM pun kena bubar jugak la mcm2...

" Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia Tan Sri Abu Zahar Ujang."


"Dalam ucapannya, Abu Zahar yang juga anggota jawatankuasa Lembaga Disiplin Umno berkata lembaga itu tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap mereka yang didapati mengamalkan rasuah atau politik wang"

kah..kah...kah...
Lagi sekor mungkee dok tipu org melayu........

laluanmotor berkata...

bukak kamus balik..tgok makna politik
kesian mat ngook kamus pon tak de
hahahahah

Tanpa Nama berkata...

Sabelum melabuhkan punggung untuk masuk kekamar satelah di ON air-con sepuluh minit lalu... ehheeemm

Abu Zahar Ujang bekas ahli politik dan bekas wakil rakyat BN Kuala Pilah, NS.

Semasa Abu zahar menjadi wakil rakyat beliau melantik seorang pembantu namaya Amad Gemok - sekadar gelaran dan untuk mudah diingati pengundi tempatan sebab fizikalnya yang berbadan besar. Bdan gempal dan kulit agak gelap sesuai dengan gelaran dan "macho" imej memang ketara sekali.

Dalam kegiatan untuk mencantas lawan dan "mengenakan" ahli-ahli parti yang tak sehaluan dan tak menyokong beliau, Yb Abu akan melakukan apa cara sekali pun .

Yang maseh segar dalam ingatan ialah satu peristiwa yang berlaku kepada seorang tempatan bernama "Cik Gu Kadir" yang pada masa kejadian berlaku berada ditahun akhir perkhidmatan dengan kerajaan - amat mengharapkan pencen salepas tamat perkhidmatan .

Yb telah mengarahkan Amad gemok mendapatkan maklumat "Cik gu kadir" dan seterusnya digunakan dalam laporan kepada kementerian pendidikan mengenai penglibatan "Cik Gu kadir" dalam politik. YB berusaha dan kementerian mengambil tindakan dan membuka kertas siasatan > maseh ada rezeki bagi "Cik Gu kadir" sekeluarga dengan izin allah siasatan dijalankan dan didapati tiada kesalahan dan tiada tindakan.

yang menariknya bagaimana "amad gemok" menjalankan kerja -kerja intellegence untuk memperolehi maklumat dari "Cik Gu Kadir" sendiri satelah mendapat arahan dari YB . "Amad Gemok" telah memaklumkan kepada "Cik Gu kadir" yang YB perlu maklumat untuk merekomen "Cik Gu kadir" bagi pingat JP (Justice of Peace)atas dasar mempercayai dan keterbukaan "Cik Gu Kadir" tak pernah terlintas dalam benak fikiranya yang YB akan bertindak untuk menjahanamkan periok nasinya.

"Cik Gu Kadir" telah membuat dan mengusahakan siasatan sendiri dan akhir nya berjaya mendapat dan mengenal pasti peranan "amad gemok" dan tindakan YB bossnya.

Berhati-hati dengan pendekar yang bergelar Abu ini kerana dia tidak kira siapa kawan atau kawan jadi lawan . baginya pangkat mengatasi segalanya dan jenis mamalia yang tidak mengenang budi .

Aaarghhh...menguap ngantuk jumpa lagi... - Alangden