Khamis, 6 November 2008

DUA BERITA – SATU MESTI KELENTONG !!!


KERAJAAN YAKIN MALAYSIA TAK ALAMI KEMELESETAN
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Nenteri, Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan yakin bahawa Malaysia tidak akan mengalami kemelesatan ekonomi teknikal pada tahun depan.

Beliau yang juga Menteri Kewangan berkata penambahan RM7 bilion yang diumumkan semalam mencukupi untuk Malaysia mencapai pertumbuhan 3.5 peratus dan pada masa yang sama mengekalkan defisit fiskal pada tahap 4.8 peratus.

“Penambahan RM7 bilion amat sesuai sebab kita tidak mahu defisit kerajaan terlalu tinggi, walau pun kita ada kemampuan untuk tambah peruntukan,” katanya kepada pemberita selepas wawancara khas “Rancangan Khas Pelan Penstabilan Ekonomi” bersama RTM di sini.

PERTUMBUHAN EKONOMI 2009 DIJANGKA LEMBAB - melayau

KUALA LUMPUR 5 Nov. - Malaysian Rating Corporation Bhd. (Marc), agensi penarafan tempatan, hari ini meramalkan pertumbuhan ekonomi negara akan tergugat tahun depan berikutan kelemahan pelaburan swasta akibat kebimbangan yang timbul di kalangan para pelabur.

Marc, sehubungan itu juga mengunjurkan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), pengukur pertumbuhan ekonomi sebanyak 3.5 peratus, tahun depan berbanding 5.4 peratus tahun ini.

Ketua Pakar Ekonomi Marc, Nor Zahidi Alias berkata, biarpun penggantungan langsung terhadap Amerika Syarikat (AS) sebagai destinasi eksport utama menurun sejak beberapa tahun lalu tetapi pendedahan menyeluruh secara tidak langsung termasuk eksport masih meningkat.

Nor Zahidi berkata demikian pada Forum Ketua Pegawai Eksekutif tentang cabaran ekonomi sejagat di sini.


kah kah kah…. berita fitnah ?.... kah kah kah ….berita saheh?..... kah kah kah…. mana yang betul…. kah kah kah…

mat mongol yang tak pun lulus belajar ekonomi kata TAK ADA KEMELESETAN EKONOMI…. kah kah kah… boleh percaya ke?.... kah kah kah

mat mongol kata dia tak kenal altantuya…. kah kah kah…. boleh caya ke?.... kah kah kah….

mat mongol kata dia tak ada jumpa saiful…. kah kah kah…. boleh caya ke?.... kah kah kah….
mat mongol kata dia ada jumpa saiful…. kah kah kah…. boleh caya ke?...kah kah kah

mat mongol kata saiful minta biasiswa…. kah kah kah…. boleh caya ke? … kah kah kah kah….



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mat Monggol Kata Dia Tak Kenal
Bik Mama... Dia Kata Dia Tak Pernah Entot-Entot Dengan
Bik Mama..

Dia kata Tak Pernah Entot-Entot dengan Altantuya dia cuma korek-korek cium je..ha..ha..ha..

Apala Banggang nya Menteri Keduitan ni..sapo la bodoh benar lantik mamat ni..
Alamat lingkup la tak lama lagi..

Mat Monggol ni hanya tau jaga perut dan bawah perut di je..
dia memang mangkok, buta ekonomi..
Kah..kah..kah...
Kesian Ketuanan Melayu...
Ha..ha..ha..
Melayu Glokal..

pemikir lapuk berkata...

org yg tk habis blajar pertama jadi PM...hahahahha..tpi kt msia ni..bila boleh ckp org putih...mula dianggap pandai...hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Dengar khabar RM 5 bilion untuk ValueCap kononnya untuk merangsang saham yang berpotensi, pada hal wang sejumlah itu adalah untuk Valuecap bayar hutangnya yang dipinjam daripada Khazanah, Kumpulan Wang Amanah Pencen dan PNB yang 'due' pada Feb 2009 nanti. Mungkin RM 7 bilion itu pula akan diguna untuk'cover' mana-mana projek yang sangkut. Wahasilnya ekonomi pasti akan merudum. hai klentong sana, klentong sini... rakyat semakin celeklah.

Life2110 berkata...

Bro,
Fact and fictious..
a) Growth 3.5%, Budget Deficit 4.8%
b)Analyst ckp, malaysia akan zero growth next year
c)Tambah RM7B akan merancakan ekonomi
d)Masalahnye, mana duit ni datang kalau hasil kerajaan berkurang akibat dari harga minyak turun, palm oil price turun, Company banyk lari dari bayr cukai, orang hisap rokok seludup, orang minum JD/Chivas seludup,kontractor UMNO buat "magic (inflated price/V.O)"dalm pembinaan sekolah or kontrak kerajaan, nak bayar pelayan pumpuan kerana dijarjiskan, nak bayar tu and ni...

Unknown berkata...

hui...nie tahap gaban dah depa nak kencin ..bukan kencin dah tahap berak dah nie...ekonomi xmeleset ,50ribu bakal dibehenti kerja,injek 7b untuk tak mau kasi defisit..apa punya turcak....minyak takboleh dibiarkan turun lebih lagi,nanti kajaan rugi,rakyat tak suka rebet katanya...rakyat suka baca sakkoba utuse!...hahaa