Khamis, 27 November 2008

PENGUATKUASAAN BERSEPADU BENDUNG SALAH GUNA VOA - melayau


Waktu Ketibaan atau Visa on Arrival ( VOA ) telah disalah guna oleh hampir 30 peratus daripada pelancong yang melawat Malaysia. Ini satu angka yang cukup membimbangkan. Sejak kemudahan ini diperkenalkan pada 1 September 2006 dan dari tarikh tersebut sehingga 30 September 2008, sebanyak 251,908 VOA telah dikeluarkan dan dari jumlah itu seramai 75,465 orang pelancong telah menyalahgunakannya dengan tinggal melebihi masa di negara ini.


kah kah kah…. siapa ingat dasar VOA sapa buat?.... kah kah kah..

kah kah kah…. siapa tahu kenapa ramai orang nigeria leh datang sini… kah kah kah

… melayu jangan mudah lupa…kah kah kah…dasar VOA ini mahafirauan yang buat…

kah kah kah...masa itu dia jadi raja afrika… kah kah kah… ingat tak?....

kah kah kah.... ada south south… ada dialok langkawi… kah kah kah…

masuk segala macam hantu puaka…. masa itu semua kecut telog… kah kah kah …tak berani lawan mahafiraun… kah kah kah… ni dah banyak masaalah timbul kerana emperor afrika ada disini… kah kah kah



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mcm mane plak ngan kes rekod imigresen sorg awek mongolia yg dah arwah skang,bleh tiba2 lesap???

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

KAH!! KAH!! KAH!!

Tanpa Nama berkata...

VOA ni was implemented to promote usage of C4 kat Malaysia kan...

Such absurd stupidity...inviting unnecessary problems for the rakyat...to my knowledge, if system is similar as other countries, the government collect a lot of revenue from this exercise. But the amount spent having to eradicate the overstayers pulak macam mana, duit rakyat ke...yang masuk duit gomen, yang keluar duit rakyat...cukup-cukuplah tu tipu Melayu dah lebih 50 tahun.....!!!

Tanpa Nama berkata...

entah-entah yang tinggal lebih masa tu memang sengaja dah plan dari awal tu memang "menetap" kat negara kita.sebab itulah negara kita sesak dengan "pendatang tak diundang".

harap kerajaan dapatlah mengatasi masalah ni dan menghantar mereka yang tinggal lebih tempoh ke negara asal masing-masing.

Pelan Cap Ayam berkata...

Mungkinkah mahafiraun ini Jah Rastafari? kihkihikhik.