Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 4 Disember 2008

LARANGAN SIDAI KAIN DI PANGSAPURI - melayau


PUTRAJAYA 2 Dis. –Berkuat kuasa tahun depan, semua penghuni pangsapuri tidak lagi dibenarkan menyidai kain di beranda rumah bagi mengelakkan panorama yang boleh menjejaskan imej taman perumahan dan perbandaran.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, garis panduan mengenainya telah diluluskan dan undang-undang mungkin dikuatkuasakan untuk bertindak ke atas mereka yang gagal mematuhi peraturan tersebut.

Katanya, garis panduan baru itu mengkehendaki tempat dan peralatan penyidaian kain yang khas diwujudkan dalam kawasan pangsapuri
.

kah kah kah…. SIDAI KAIN?.... kah kah kah…

kah kah kah...tak kan hal sidai kain pun bakal pm yang nak cakap….. kah kah kah….

woit…. ini sudah teruk…. munkee ni nak jadi pm… cakap hal sidai kain???…. kah kah kah…

apa punya jelaga punya otak….. kalau bakal pm kita ni hebat…. mestilah cakap hal ekonomi… dasar luar negara…. hal budaya bangsa…. garis panduan politik jangka pendek… garis panduan politik masa depan…. panduan strateji untuk 100 tahun ke hadapan….. kah kah kah… ini CAKAP HAL SIDAI KAIN…. kah kah kah… APA PUNYA TUUUUUUUURRRRR….

woit…. mana ada standard…. kah kah kah….no strategic thinking… buka kedai dobilaaa…. mat mongol ni lebih baik jadi mat dobi…. kah kah kah….




15 ulasan:

LensaPR berkata...

Depa tengah cari kain altantunya kot

tayar pancit berkata...

mamat mongol semakin binggung...dalam hala tuju nak jadi pm, dah jadi tak ketahuan hala...hal sidai kain pun tpm nak bercakap...lepas ni hal tandas awam, tandas rumah, seluar dalam, baju dalam, bikini, rambut, bulu dan hal-hal lain yang sedemikian rupa yang akan disuarakan mamat mongol ni...dia ingat rakyat bodoh...tapi aku lagi sedih dengan penyokong setia mamat mongol ni, bahlol sehinggakan orang yang tolol panggil mereka tolol....

jawa peranakan berkata...

Aku bangkang pandangan kau Isham.. 100% bangkang...

Bakal Menteri Perdana itu adalah orang yang paling sesuai untuk bercakap perihal SIDAI KAIN sebab beliau merupakan pakar dalam hal ehwal KAIN termasuklah SELAK KAIN..

Sekiranya beliau terpaksa ke luar negara atas urusan rasmi maka sepanjang peninggalan beliau, hal ehwal SIDAI & SELAK KAIN ini akan diambil alih oleh seorang lagi pakar SELAK KAIN iaitu Encik Jarjis Jambang..

Ada bantahan Isham?

antusabun berkata...

Standad la najib ni. Cakap merapu tahap budak sekolah tadika dia memang hebat. Cakap ekonomi macam budak tak penah jumpa kalkulator... aku cukup tak berkenan dia ni jadi pemimpin hatta jadi ketua darjah poooonnn....

Tanpa Nama berkata...

Brader Mat Monggol memperkenalkan konsep pentadbiran negara dan strategi nya yang dikenali sebagai "Strategi Sidai Kain". hahahahahaha kahkahkahkah Mat Monggol sudah buat perancangan nak jual dryer besar besaran untuk bik mama dapat commission sebab eurocopter tak jadi beli.Hahahahahahaha mat monggol Tuuur dan ngok.

Tok Uban berkata...

Bukan apa...kot-kot ternampak seluar dalam sama macam seluar dalam awek mongol....kahkahkah

Abuarif berkata...

Yang cakap tak sedar dan tak tak tau apa yang dia cakap.Dia bolehlah tak sidai kain di koridor.Yang duduk flat nak sidai dimana?Masa buat flat tak sedia tempat sidai ... aleh-aleh jangan sidai kat koridor!Pakat-pakat sidai kain baju kat rumah menteri tengok apa akan jadi.....bagilah pegawai selesai perkara sekecil ini.

Tanpa Nama berkata...

THis is really shameful, it reflects the level of his intelligence, such petty and mundane matter raised by a future P.M and Finance Minister???!!! Duh... running out of issues because we are so well administered, or that is all he is capable of...

We are definitely going to the dogs the day Mat Mongol becomes the P.M .....

Tanpa Nama berkata...

Bakal PM cerita pasal SIDAI BAJU??

KAH-KAH-KAH....

Tanye siket..... baju Bik Mama saiz berapa ?? KAH-KAH-KAH....

Entahla nasib kita suma ni...
dapat bakal PM pon otak Lemau...

pemikir lapuk berkata...

hahaha...memang itu je traf otak dia...hahahaha

Suzana Goreng Pisang, Kuala Kangsar berkata...

Agak agak kan... kalau nak sidai seluar dalam Bik Mama Roosmah Mansoor ni, berapa ampaian nak kena pakai ??

Tanpa Nama berkata...

Kalau di negara maju takde hal la sebab rumah luas & hampir semua orang ada dryer.

Dgn taraf hidup org2 Msia yg tak seberapa ni, bukan senang nak beli dryer atau beli rumah yg cukup luas utk sidai kain di dalam.

Macamana taraf hidup nak naik, inflasi naik lg banyak drpd gaji naik. Bila rakyat Msia bekerja & jana pendapatan utk negara, berbillion2 RM hanya jd komisen utk para menteri.

broooo... berkata...

tiada tempat nk sidai kain?????

sidai lah d rumah najis razak baginda monggoll...

pisang mas berkata...

sidai kain secara glokal kut? najib ni takde benda lain nak cakap? kepala dia ingat benda dalam kain saje kut? SM Najib !

MahadeyBersiong berkata...

kalau tak boleh sidai kat beranda, aku nak sidai kat buah mempelam bik mama boleh tak jib? bukan sidai la, kire aku sangkut la kat situ..boleh tak?