Jumaat, 5 Disember 2008

SIAPA JUAL TANAH MELAYU ?



PENDUDUK SERBU TAPAK PENGAMBILAN PASIR - melayau


BALING 4 Dis. - Sekumpulan penduduk dari dua kampung di sini bertindak menyerbu tapak pengambilan pasir di Sungai Ketil dekat Kampung Landak, Kupang dan menggesa kerja-kerja penyedutan pasir dihentikan kerana mereka bimbang berlakunya kejadian hakisan di perkampungan berdekatan.

Tindakan itu dilakukan oleh lebih 20 penduduk dari Kampung Landak Paya dan Kampung Padang China yang khuatir kerja-kerja pengambilan pasir akan menyebabkan berlakunya hakisan dan bimbang kampung tersebut akan 'lenyap'.

Malah menurut mereka, kerja-kerja pengambilan pasir di sungai berkenaan menyebabkan jambatan yang menjadi laluan penduduk hampir roboh manakala jalan di pinggir sungai berkenaan telah rosak.



PASIR DI LARANG EKSPOT - melayau


JOHOR BAHRU 4 Dis. Semua jenis pasir darat, laut dan sungai dari negeri ini tidak boleh dieksport termasuk ke Singapura, tegas Pemangku Pengarah Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Johor, Obet Tawil.

TAK TAHAN DENGAR LETUPAN HARI HARI - melayau


KOTA TINGGI 4 Dis. Kira- kira 800 penduduk di Kampung Datuk Abdul Ghani Othman di Teluk Ramunia dekat sini berasa amat tertekan dengan aktiviti meletup batu di kuari dekat beberapa bukit berhampiran kampung mereka sejak sekian lama.

Penduduk mendakwa, aktiviti itu yang dijalankan tanpa pengawasan dan pemantauan pihak berkuasa menjejaskan kehidupan harian malah merosakkan harta benda mereka.


HENTIKAN PENGAMBILAN PASIR DI TELUK RAMUNIA - melayau


KUALA LUMPUR 4 Dis. - Persatuan pengguna Pulau Pinang (CAP) dan Sahabat Alam Malaysia (SAM) kecewa pihak berkuasa kerana kurang memberi perhatian kepada aduan penduduk mengenai kegiatan perlombongan besar-besaran di Teluk Ramunia.

Presiden CAP, S.M. Mohamed Idris berkata, pihak berkuasa perlu menjalankan siasatan destinasi pasir itu dihantar dan mengambil tindakan tegas jika didapati ia dieksport ke Singapura.


ADUN DAKWA TIDAK PERNAH TERIMA ADUAN - melayau

JOHOR BAHRU 4 Dis. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjong Surat, Datuk Harun Abdullah berkata, beliau tidak pernah menerima aduan daripada penduduk berhubung masalah yang dihadapi ekoran kerja- kerja mengorek pasir di kawasan berkenaan.

Beliau berkata, sejak menjadi wakil rakyat di kawasan itu lebih dua penggal, tiada seorang pun penduduk Teluk Ramunia, Punggai, Kampung Datuk Abdul Ghani Othman dan Sungai Rengit membuat aduan bahawa mereka menghadapi masalah ekoran kerja mengorek pasir itu.

"Tiada seorang pun pernah mengadu kepada saya, biarpun masalah kecil berhubung dengan kerja-kerja mengorek bukit bagi mendapatkan batu granit," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

kah kah kah…. INI BETUL BETUL JUAL TANAH MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah…. syarikat kroni mana yang jual tanah melayu ini… kah kah kah…

kah kah kah…. INI DIA KETUANAN MELAYU YANG JUAL TANAH MELAYAU…. kah kah kah….

kah kah kah…. penduduk dengar bisisng tiap hari…. munkee adun ni TAK ADA DENGAR APA APA…. kah kah kah…. cuba pergi siasat…. sapa ada saham jual tanah melayu ini….. kah kah kah….

kah kah kah… BERAPA MANYAK SUDAH MASYUUUUK…. kah kah kah… sampai tak terdengar letupan tnt…. kah kah kah



5 ulasan:

Tok Uban berkata...

Amacam pengundi DUN Tanjung Surat dapat ADUN macam Datuk tu?...2 penggal pulak tu...

Kalau pilihan raya sekali lagi, ini datuk menang lagi...memang SAH....pengundi Tanjung Sepat yang PEKAK....kahkahkah

Tok Uban berkata...

eh...silap...bukan Tanjung Sepat....Tanjong Surat...eeeeee...sori aaaaa...

Tanpa Nama berkata...

ini mesti gerombolan azalina sabotaj gerambolan cikgu harun adun. mat botak tak nak masuk campur? semua ameno pekat punya area. dah bertahun baru kecoh..............

Navy pencen

Tanpa Nama berkata...

Salam Tok Hisham,

Itu ADUN sudah kene hulur masyuk punye....

"Saya tak terima ape2 aduan" lidah yang berkata2

TAPI

Itu hati ade ckp " Saya ade terima itu 2 juta dr toke itu kuari"

Kah kah kah

Luqman Zainal berkata...

memang la tak dengar.
orang nak jumpa nak adu, tapi dianya entah kemana.
kah kah kah.