Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 19 Januari 2009

DR. MAHATHIR: BUKAN SALAH ISTERI ROSMAH - melayu


KUALA LUMPUR 18 Jan. - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak harus dipersalahkan ekoran kekalahan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu semalam.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, kekalahan BN itu disebabkan kesilapan meletakkan calon yang tidak boleh diterima dan tidak disukai orang ramai.



kah kah kah… kah kah kah… kah kah kah…. bukan salah isteri rosmah…. kah kah kah…

kah kah kah…. kalau isteri romah tak salah…. siapa yang salah…. kah kah kah… kah kah kah…

kah kah kah…. mahafiraun nak selamatkan isteri rosmah…. kah kah kah….

kah kah kah…. isteri rosmah dah nak kena balon…. kah kah kah…



KT: UNDI TIDAK PERCAYA TERHADAP PAK LAH, KATA DR M
– Mkini

Barisan Nasional (BN) yang telah memerintah Malaysia selama 50 tahun, akan kehilangan kuasa dalam pilihanraya umum akan datang jika ia terus memberi tempat kepada pemimpin yang korup, kata mantan Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad.

Beliau menyifatkan kekalahan BN dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu semalam sebagai undi tidak percaya terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Beliau mengingat bahawa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib tun Razak - yang akan mengambil alih kuasa Mac depan - tidak boleh mengulangi kesilapan Abdullah, yang dihukum oleh pengundi dalam pilihanraya umum lalu, kerana gagal menunaikan janjinya untuk membasmi rasuah.



kah kah kah…. RASUAH ?..... kah kah kah… RASUAH?.... kah kah kah…

woit… kalau tak ada rasuah macam mana gerombolan nak hidup…. kah kah kah..

woit …. zaman mahafiraun tak ada rasuah ke?.... kah kah kah … kah kah kah



KEKALAHAN BUKAN FAKTOR CALON KHAIRY -melayau

KUANTAN 18 Jan. - Faktor calon bukan punca kekalahan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu semalam.

Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin berkata, ia juga bukan disebabkan kelemahan parti dan UMNO tetapi berpunca daripada banyak faktor yang perlu dilakukan bedah siasat serta diatasi.


kah kah kah… ini yang kita mahu…. gerombolan sudah gaduh…. kah kah kah..

kah kah kah…. mahafiraun kata mat ngantuk tidooo… kah kah kah…

kah kah kah… mahafirauan kata bukan salah isteri rosmah…. kah kah kah…

kah kah kah … munkeee menantu kata …. kah kah kah… munkeee ni kata apa hah?... kah kah kah… munkee ni tak berani kata mahafiraun salah… kah kah kah…
kah kah kah…. nak siasat… kah kah kah… nak siasat apa?... nak siasat berapa juta minyak duit hilang …. kah kah kah..

woit… gaduh… jangan tak gaduh… kah kah kah… tibai jangan tak tibai… kah kah kah…

gerombolan sedang gaduh
biarkan biarkan….
gerombolan sedang gaduh
sorongkan sorong kan
gerombolan sedang gaduh
apikan api kan…. kah kah kah





10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mahathir telah panik. Tahapnya sampai tercirit dalam kain.
Kenapa nak salahkan orang lain pulak??
Bukan kah Najib dan Bik Mama berkampung 1 bulan di KT?
Mana dia Pak Lah? jarang nampak batang hidung pun??
Siapa yang janji bermacam-macam janji di KT? Siapa yang paling banyak mengumpan dengan pelbagai rasuah politik?
Siapa yang berbelanja puluhan juta kalau bukan ratusan juta ditaburkan lebih banyak kepada pelobi UMNO luar berbanding rakyat KT sendiri.
Lepas ni LHDn kena buat spot check. Tengok berapa banyak peniaga KT dah buat duit. Semua kain songket dan keropok lekor licin. Stok utk raya 2009 pun dah habis. Dengan duit-duit UMNO yang masuk melimpah-limpah buat pekerja UMNO.
Mana dia Mukhriz yang tenagh sibuk nak jadi Ketua Pemuda? Kenapa tak berani tunjuk taringnya di KT?
Apakah macam bapanya nye yang berani cakap belakang2 saja??
Dah sampai masa zaman perosak bangsa Melayu ini erakhir segera. Cukupah Tanah Melayu ni bangkrap kerana pemimpin yang mereka-reka degan angan-anagn giler yang menjadi orag Melayu papa kedana. Orang Melayu kini menang sorak dan kampung tergadai kerana dasar-dasar kapitalis Mahathir.
Dan rakyat perlu tolak pewarisnya yang akan menjadikan orang Melayu memintak sedekah di negara sendiri kelak.

jabsp berkata...

Isham,
apa yang depa kata tu ,semua betoi belaka.Itu semua bukan punca kekalahan depa .Tapi punca utama kekalahan bn disebabkan HANTU MAKAN TUAN. Renjisan Darah tak cukup.

Tanpa Nama berkata...

Morning bro.

Aku tumpang gembira PAS menang di KT. Buat ketika ini, sudah memadai. Sekurang2nya mereka ( PR ) tahu pd potensi mereka. Namun aku khuatir pada gabungan ini yang sanggup untuk lebih byk berkorban khususnya dalam prisip Parti tubuh masing2. Khususnya DAP dan PAS yang di lihat memiliki agenda politik yang tidak senada. Mujur ada PKR yang menjadi 'pendamai' antara mereka. Apakah mereka ( PAS/DAP ) sedar bahawa rakyat mula menerima mereka kerana gabungan itu (PR)? Ketua Umum itu sendiri harus beri mekanisme lengkap bagi DAP dan PAS menyusun semula agenda dan prinsi politik masing. Jika tidak, rakyat tidak akan memilih Pakatan Rakyat lagi. Ia semudah itu,namun kebijaksanaan saja yang dapat menjamin cita2 rakyat tercapai.

JOE.

kluangman berkata...

Dr. Mahathir betul, atas komennya yang asal bahawa calon KT adalah calon terburuk BN berdasarkan kroni Dolah maka wajar ia tidak dipersalahkan kepada Najib.

Jawapan dan komen Tun adalah konsisten dan rasional.

Soal nak emosi dan ketawa berdekah, ini perangai syaitan - jenis busuk hati.

amanlegend berkata...

Salam..

Hakikatnya yang bertanding dan bertempur adalah Najib lawan PAS bukannya Wan Farid lawan Wahid.
Madey ni..agendanya setiap masa dan jangkamasa panjang hanya menipu melayu kerana melayu senang ditipu.Dia adalah pemikir kelemahan melayu dan mengunakan sebagai Kepentinganya.
Bagi kebanyakan peyokong BN sama ada sebagai petugas parti,pemerhati,pengkaji dan penganalisis politik,mereka yang cari makan-pelobi politik,pencacai,peminpin tulen ataupun pengarah jentera2 kerajaan terimalah hakikat bahawa ini adalah
"signal"kejatuhan BN dan Umno.

Tanpa Nama berkata...

"perompak-perompak UMNO/BN" kini masih tidak sedar diri yang rakyat sudah meluat dan menolak pentadbiran meraka. Apakah Tun M ni amat suka Najib jadi PM , apakah kelebihan Najib ?? Jawapannya, TIADA.. Najib ni bagai perompak yang berpangkat "deputy", dulu Tun M pilih Pak lah tengok apa jadi pada negara, sekarang dia calon Najib .. habislah bangsa dan negara Malaysia. Sudanlah... Tun, biarlah 26 juta rakyat Malaysia yang pilih PM mereka, U sudah buat kesilapan besar dulu dengan pilihan Pak lah. Semoga UMNO/BN akan huncur selama-lamanya pada GE yang akan datang. Hidup Malaysia.




Dakis

Pok Leh berkata...

Ah!
Tipu aa Madey..

Kahkahkahkah.

MahadeyBersiong berkata...

Ini barang sudah expired, tak boleh pakai maaa..kah kah koh.

acoy berkata...

hati busuk..hasad dengki.ko sama cam yahudi..ckp berapi dlm sudut pandang aritu tp ko sama jgk dgn ape yg ko kutu tu.

Tanpa Nama berkata...

Mahafirauan dapat merasakan lagi dekat AI dapat mengambil pentadbiran lagi banya dia merapu. Dia tak mahu terima hakikat bahawa rakyat Malaysia dak tak mahu menerima UMNO/BN, sebabbnya sebahagian daripada proses rakyat sudah benci telah dibangunkan oleh dirinya sendiri selama 22 tahun semasa dia mentadbir cara kuku besi dan gila babikan mendapat pertumbuhan ekonomi demi mertabatkan bangsalah, agamalah dan negara.