Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Februari 2009

ABDULLAH MINTA KABINET TIMBANG SEMULA KENAIKAN TOL - bernama




Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata beliau akan meminta Kabinet menimbang semula kenaikan tol di lima lebuh raya yang akan dinaikkan di antara 0.68 sen hingga 50 sen berkuatkuasa 1 Mac ini kerana kenaikan itu tidak sesuai dalam keadaan sekarang.

Perdana Menteri berkata kajian semula itu akan dibincangkan pada mesyuarat mingguan Kabinet esok yang dipengerusikan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Kajian semula adalah perkara terbaik yang perlu dilakukan. Selepas itu kita akan buat keputusan yang wajar,” katanya kepada wartawan Malaysia yang membuat liputan Mesyuarat Menteri-Menteri Pertahanan Asean di sini hari ini.

Abdullah berkata walaupun kenaikan itu selaras dengan terma perjanjian konsesi yang ditandatangani antara pihak kerajaan dan pemegang konsesi lebuh raya berkenaan, kelulusan yang diberikan Kabinet beberapa minggu lepas mungkin tidak sesuai dengan situasi sekarang.

“Walaupun dipertimbangkan daripada segi syarat-syarat konsesinya patut dinaikkan, tetapi situasi pada masa sekarang ini tidak wajar dinaikkan kerana keadaan rakyat yang susah,” katanya.

Sebaliknya, beliau berkata satu pendekatan baru akan dicari untuk menangani isu itu, termasuk peruntukan dalam pakej ransangan kedua yang akan dibentangkan di Parlimen 10 Mac.


kah kah kah…. SIAPA PUNYA RANCANGAN NAIK KAN TOL INI ?.... kah kah kah

woit…. APA KATA ISTERI ROSMAH…. kah kah kah …

kah kah kah… OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM….. OUR FUNDAMENTALS IS STRONG…..kah kah kah…

Ciiiiiit….. POOOOOOORAAAAh!...

woit.... MAT NGANTUK NI... DAH NAK PENCEN BARU NAK BUAT DASAR PRO RAKYAT....DAH LAMBAT......kah kah kah

kah kah kah... POLITIKUS YANG PENCEN ADALAH POLITIKUS YANG BERFIKIR...kah kah kah



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pak lah kena bangkitkan isu ini. Nampak prihatin masalah rakyat marhaen dan mesra-rakyat. Ada can nak sambung ni. DYMM Agong berkuasa melantik PM. Sambung Pak Lah ... jangan tak sambung.

Tanpa Nama berkata...

Mat Ngantuk dah bangun ker ........ Lamer giler tido .............
Macam tak jadi letak jawatan je......

Tanpa Nama berkata...

Hai Pak Lah, mengelikan hati kami. Ketika ada isu atau masalah rakyat selama ini beliau diam aje tapi bangkit segera apabila tol akan dinaikkan.Nak buat impak, dampak, gempak dan kompak pada masa nak pencen tu namapaknya salah bawa dan tak kena masanya. Hai ketrampilan mu selalu mengaibkan rakan dan lawan.Harga barang makanan tinggi bagaimana? Boleh ambil tindakan untuk menurunkan? Pak Lah tak prihatin kah? Tak minta kabinet menanganinya kah?

Sarjan Lama berkata...

BN main politik murahan - dulu sibuk nak jual IJN lepastu kata BN peratin pada Rakyat tak jadi jual -Ini pulak soal TOL.... Menteri BN Umum naik kadar Tol lepastu PM kata bincang pasal perihatin kat Rakyat... Sudahle tak payahle cari publisiti Murahan....

Tanpa Nama berkata...

Oksigen baru sampai kat otak!!!

Sudin berkata...

BERNAMA ?
Tiu nama !
Tiu nama ka pahai !!
Tiu na kong !!!

faridshah berkata...

Jangan terkejut dan hairan jika kadar tol tidak dinaikkan seperti yang diumumkan semalam.
Mesyuarat kabinet yang akan dipengerusikan oleh bakal PM yang terpanas, mungkin akan menangguhkan kenaikan tersebut.
Alasan paling kuat - inilah kerajaan yang prihatin pada rakyat, mengutamakan kepentingan rakyat, mendengar saranan dan pendapat semua pihak, bla..bla..bla.....

Bulan depan ada pemilihan penting, kemudian PilihanRaya Kecil pulak.
Bagi saham naik sikit la..
Untuk rakyat kononnya !!

pejadah berkata...

ini sumer kata-kata manis dari pak lah n najib..hanya lakonan semata..
najib:korang naikkan tol esok bleh?
kabinet:kenapa nak naikkan tol wahai najib?
najib:aku nak pancing undi la,lepas tol da naik nnt,aku pura2 jadi penyelamat.
kabinet:ooo..gitu rupenye..baiklah najib..(smbl tersenyum sinis mengenangkn kebijakan najib cuba menipu rakyat)..

jebatderhaka berkata...

blah lah...
ingat rakyat mangkuk ker...
nak buat publisiti murahan konon...cit!!!
rakyat yg ada otak dapat baca la GAME nie....
timbang semula konon....
kih kih kih.....
bangkai...

Tanpa Nama berkata...

Salam tol

Shukur nikmat kepada semua rakyat yang guna lebuh raya kerana dpat imbuhan kerajaan beruk n monyet ni dengan nikmat dunia di NAIKAN tol, mereka yang naikan tol ni Memang TOLol
bangsat menteri umno yng di ikat hidung nya mancam babi
cilaka sial UMno

Nor berkata...

Naik tol lagi? Wrong timing la. Rakyat yg dah susah, mau disusahkan lagi. Gelojoh sgt ke nak kaut duit kami?

abdullah berkata...

bangang punya kabinet....konon nak pekena rakyat. Hidup Pakatan Rakyat!!!!